Δεν είναι πλέον περίπατος για την Ισπανία η αγορά του ελαιολάδου, αφού στο δρόμο της προς την κατάκτηση των αγορών και την αύξηση των εξαγωγών δεν έχει να αντιμετωπίσει τον ανταγωνισμό μόνο από την Ιταλία, αλλά και από την Ελλάδα, την Τουρκία και την Τυνησία.
Αυτό καταδεικνύει ρεπορτάζ του ισπανικού ιστότοπου ideal.es, σύμφωνα με το οποίο η αγορά ανεβαίνει με τέτοιους ρυθμούς, που κάθε έξι ή επτά μήνες εμφανίζεται στον παγκόσμιο χάρτη κι ένας νέος παραγωγός ελαιολάδου, με αποτέλεσμα να μη σταματά ούτε μια ημέρα το χρόνο η παραγωγή ελαιολάδου στις συνολικά 47 ανά τον κόσμο χώρες που δηλώνουν παραγωγοί.
Μάλιστα, ο αριθμός αναμένεται να αυξηθεί σε 49, καθώς έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για την αγορά παραγωγής και εξαγωγής ελαιολάδου ακόμη και η Μαδαγασκάρη και η Νότια Κορέα.
Ωστόσο, διευκρινίζεται από το ισπανικό μέσο ότι στον κόσμο δεν μπορούν να υπάρξουν παρά μόνο 54 χώρες που θα μπορούν να παράξουν ελαιόλαδο, εξαιτίας των κλιματολογικών συνθηκών. Μάλιστα, μέχρι στιγμής, το 80% της συνολικής ποσότητας ελαιολάδου παγκοσμίως παράγεται σε τέσσερις μόνο χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας, ενώ το 60% καταναλώνεται επίσης σε τέσσερις χώρες.
Ενδεικτικό των στοιχείων είναι ότι κατά τη διάρκεια του 2013, το 65% της παγκόσμιας παραγωγής ελαιολάδου οφείλεται στην Ισπανία, στην οποία παράχθηκε συνολικά μια ποσότητα που αντιστοιχούσε μεταξύ 800.000 και 1,1 εκατ. τόνων.
Σε αυτόν τον τομέα, αναφέρουν τα ισπανικά μέσα ενημέρωσης, ο μεγαλύτερος ανταγωνιστής της Ισπανίας είναι η Ελλάδα και ακολουθεί η Ιταλία. Ειδικά για την Ελλάδα, αναφέρει το ideal.es, αναμένεται φέτος η ζήτηση να αυξηθεί ακόμα περισσότερο και εντός Ισπανίας, λόγω του ότι στο συγκεκριμένο τομέα δεν έχει καθοριστεί σε παγκόσμιο επίπεδο ένα συγκεκριμένο εύρος τιμής.
Αυτό καθιστά το ελληνικό ελαιόλαδο πιο ανταγωνιστικό ειδικά για το 2014, καθώς λόγων των καλών καιρικών συνθηκών παρήγαγε περισσότερο και καλύτερης ποιότητας προϊόν.
Η El Mundo εκτιμά ότι η Ισπανία θα έχει για φέτος συγκομιδή-ρεκόρ, που την υπολογίζει σε 1,8 εκατ. τόνους. Ωστόσο, εξαιτίας του κακού μάρκετινγκ δε θα πάρει τη μερίδα του λέοντος των κερδών από τις εξαγωγές, καθώς αν και είναι η μεγαλύτερη παγκοσμίως χώρα-παραγωγός ελαιολάδου, χάνει κάθε χρόνο στα σημεία από τις παραδοσιακές παραγωγούς, που πωλούν τη σοδειά τους χύμα. Κάτι που συνδέει το ελαιόλαδο με την παράδοση και, άρα, με την αγνότητα και την καλή ποιότητα. Το παράδειγμα της Ελλάδας και άλλων χωρών της Μεσογείου είναι ενδεικτικό, αναφέρει το ρεπορτάζ.
Δούσκα Ελένη