Περίπου 4.000 καταναλωτές χρωστούν στη ΔΕΥΑΚ


Καμία σκέψη για μείωση των τιμολογίων, ως πολιτική ανακούφισης των δημοτών
Το ταμείο της Δημοτικής Επιχείρησης Ύδρευσης Αποχέτευσης Καλαμάτας, όπως φάνηκε και από τις «δωρεές» που κάνει στο Δήμο και τη «Φάρις» βρίσκεται σε πολύ καλή κατάσταση. Παρ’ όλα αυτά, υπάρχουν σκέψεις να αλλάξει η πολιτική της απέναντι στους δημότες-οφειλέτες, μειώνοντας κατά πολύ το όριο των ανεκτών ληξιπρόθεσμων οφειλών.
Μέχρι σήμερα χρέη έως 150 ευρώ και απλήρωτα δύο δίμηνα, επιπλέον, μετά από απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της επιχείρησης, ήταν ανεκτά. Από τούδε και στο εξής, τα πράγματα θα αλλάξουν, αφού, βέβαια, προηγηθούν συζητήσεις με το δήμαρχο και τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου.
Ενδεικτική εικόνα της κατάστασης είναι το γεγονός ότι υπάρχουν περίπου 4.000 καταναλωτές οι οποίοι οφείλουν διάφορα ποσά στη ΔΕΥΑΚ. Η πλειοψηφία αυτών δεν είναι, βέβαια, κακοπληρωτές. Από την άλλη, μια μικρή μειοψηφία ωφελείται από το γενικότερο κλίμα και… σφυρίζει αδιάφορα, όταν βλέπει το λογαριασμό κατανάλωσης νερού στην είσοδο της πολυκατοικίας ή στο γραμματοκιβώτιο της οικίας του.
Παράλληλα, προκειμένου να υπάρξει και μια αίσθηση ίσης αντιμετώπισης απέναντι στους δημότες, η ΔΕΥΑΚ θα καταλογίζει τις οφειλές από τους απλήρωτους λογαριασμούς σε εκείνους που μένουν ή εκμεταλλεύονται το υδροδοτούμενο ακίνητο και όχι στους ιδιοκτήτες. Έτσι, σε περίπτωση που ένας ενοικιαστής αφήσει απλήρωτους λογαριασμούς, η ΔΕΥΑΚ θα βεβαιώσει την οφειλή στην εφορία στο όνομά του και όχι στου ιδιοκτήτη. Και για να μπορεί να γίνει αυτό, στο εξής η ΔΕΥΑΚ θα χρεώνει το ρολόι στον ενοικιαστή. Έτσι θα λυθεί ένα σοβαρό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι ιδιοκτήτες, οι οποίοι καλούνται να πληρώσουν τα χρέη που έχουν αφήσει οι ενοικιαστές.
Η διαδικασία, βέβαια, έχει μια σωστή και ορθολογική βάση, αλλά δεν μπορεί να υλοποιηθεί άμεσα, αφού υπάρχει έλλειψη προσωπικού στην επιχείρηση και είναι χρονοβόρα.
Εντούτοις, υπάρχει ένας ακόμα- πιο σωστός- τρόπος για να προχωρήσει η ΔΕΥΑΚ σε εξορθολογισμό της… χασούρας που έχει στο ταμείο της. Από τη στιγμή που είναι εύρωστη οικονομικά, θα μπορούσε να προβεί σε μείωση των τιμολογίων της, κάτι που θα βοηθούσε κατά πολύ τους δημότες που υποφέρουν οικονομικά από την κρίση να είναι συνεπέστεροι στις υποχρεώσεις τους. Το τελευταίο, όμως, δε φαίνεται να είναι στο μυαλό των υπευθύνων, τουλάχιστον για το μεσοπρόθεσμο διάστημα.

Του Αντώνη Πετρόγιαννη