Μένει στα χαρτιά η αντιπλημμυρική προστασία της Καλαμάτας


Υπάρχουν 5,5 εκατομμύρια ευρώ, αλλά δεν έχουν εκταμιευθεί
Το 2007, ο αρμόδιος υπουργός της εποχής, Βύρωνας Πολύδωρας, υπέδειξε ως ένοχο το… στρατηγό άνεμο για να δικαιολογήσει τις φονικές πυρκαγιές που κατέκαψαν τα… σωθικά της Πελοποννήσου, αλλά και την καρέκλα του. Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και στην περίπτωσή μας, στο Δήμο Καλαμάτας. Από το 2007 μέχρι σήμερα, οι πλημμύρες που πλήττουν πυκνά την πόλη και την περιφέρειά της οφείλονται στα… ακραία καιρικά φαινόμενα και όχι στην αδυναμία της Δημοτικής Αρχής να αντιμετωπίσει με προγραμματισμό, συνέχεια και συνέπεια το πρόβλημα.
Εξάλλου, ως γνωστόν, έργα που δε φαίνονται, κι αυτά είναι τα έργα υποδομών, δε δίνουν ψήφους. Μια ανάπλαση, όμως, ή μια ασφαλτόστρωση σε δρόμο μιας ομάδας κατοίκων, μπορεί να έχει χειροπιαστά αποτελέσματα.
Με αφορμή τα καιρικά φαινόμενα των προηγούμενων ημερών, αλλά και την επίσκεψη του δημάρχου κ. Νίκα στην Αθήνα για άμεση προώθηση των αποφασισμένων αντιπλημμυρικών έργων, ύψους 5,5 εκατομμυρίων ευρώ, από Θουρία έως Νέδοντα, αποφασίσαμε να ψάξουμε το θέμα περισσότερο.
Από την ενημέρωση που είχαμε, προκύπτει ότι τα προβλήματα, από την πλευρά της ΔΕΥΑΚ, είναι χαρτογραφημένα. Αυτό που απομένει είναι είτε να επικαιροποιηθούν κάποιες μελέτες είτε να ληφθεί η πολιτική απόφαση να προχωρήσει κάποιο έργο.
Ταξινομώντας τα προβλήματα, σε ό,τι αφορά την πόλη της Καλαμάτας, το σημαντικότερο είναι η κατάσταση που δημιουργείται από ένα ύψος της οδού Ακρίτα μέχρι την παραλία. Εκεί, απαιτείται κατασκευή αγωγού που θα μεταφέρει τα όμβρια σε περιοχή που δε θα δημιουργεί προβλήματα στο λιμάνι, του οποίου η  ύπαρξη αποκλείει την περίπτωση μεταφοράς τους στους χώρους του.
Σημαντικά είναι και τα προβλήματα απορροής στο ύψος της οδού Σπάρτης. 
Από εκεί και πέρα, η… διακεκαυμένη ζώνη είναι από τη Νέα Είσοδο και μέχρι το ύψος της Θουρίας. Φανάρια Διασποράς, Ζαφείρη, περιοχή Ασπροχώματος, ύψος Γενικού Νοσοκομείου Καλαμάτας, αλλά και η υπόλοιπη ζώνη, είναι εντελώς προβληματικές.
Κύρια αιτία, ότι έχουν μπαζωθεί όλα τα ρέματα της περιοχής. Ειδικότερα, όμως, για το Ασπρόχωμα, απαιτείται συνεργασία με την Τεχνική Υπηρεσία, μια και πρώτα θα πρέπει να κατασκευαστούν τα πεζοδρόμια, έργο που χρονίζει, και μετά να γίνουν οι όποιες παρεμβάσεις από τη ΔΕΥΑΚ.
Με τη σειρά του και ο νέος αυτοκινητόδρομος έχει δημιουργήσει σοβαρά θέματα. Από τη σύμβαση του 2007 εκείνο που προβλέπεται είναι η παρέμβαση της αναδόχου εταιρείας μόλις 50 μέτρα από την άσφαλτο! Από εκεί και μετά, είναι θέμα άλλων να λύσουν το πρόβλημα.
Το μοναδικό έργο για το οποίο η Δημοτική Αρχή είναι έτοιμη να παρέμβει, ακόμα και αύριο, είναι εκείνο της περαιτέρω θωράκισης του Νέδοντα, όπου η κωλυσιεργία της Αποκεντρωμένης Διοίκησης δεν αφήνει την υλοποίηση των προβλεπομένων.
Το παρήγορο στην όλη ιστορία είναι ότι το ποσό των 5.5 εκατομμυρίων είναι δεσμευμένο από το υπουργείο για αντιπλημμυρικά έργα στο Δήμο Καλαμάτας, αλλά θα πρέπει να περάσει από τη γραφειοκρατία της Περιφέρειας, μέχρι να προχωρήσει η υλοποίηση κάποιων παρεμβάσεων. Ακόμα κι έτσι, όμως, κάποια «μπαλώματα» πρόκειται να γίνουν σύντομα, ώστε να προληφθούν τα χειρότερα.
Βέβαια για ουσιαστική αντιπλημμυρική προστασία δε γίνεται λόγος, αφού τα απαιτούμενα χρήματα είναι πολλά (δεκάδες εκατομμύρια ευρώ), η Δημοτική Αρχή δεν έχει διάθεση να κυνηγήσει το θέμα μέχρι τέλους και η συγκυβέρνηση προτιμά να δίνει εκατομμύρια στους εθνικούς εργολάβους, από το να προστατεύει τους πολίτες της.