Ερώτηση προς τον υπουργό Υποδομών σχετικά με τις καθυστερήσεις στην υλοποίηση του οδικού άξονα Καλαμάτα -Ριζόμυλος – Πύλος κατέθεσε ο βουλευτής Μεσσηνίας και εκπρόσωπος Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξης Χαρίτσης.
Όπως αναφέρει: «Ο οδικός άξονας Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος συνδέει την Καλαμάτα, μέσω του Μορέα και του αεροδρομίου, με τις τουριστικές περιοχές της Κορώνης, της Μεθώνης και της Πύλου, οι ξενοδοχειακές μονάδες των οποίων εξυπηρετούν κάθε χρόνο δεκάδες χιλιάδες τουρίστες. Η αναβάθμιση του οδικού άξονα είναι έργο κομβικής σημασίας για την ανάπτυξη της κεντρικής και δυτικής Μεσσηνίας, αλλά και για την οδική ασφάλεια των κατοίκων και των πολυάριθμων επισκεπτών της περιοχής.
Μετά απραξία πολλών ετών των κυβερνήσεων Ν.Δ.-ΠΑΣΟΚ, δρομολογήθηκε από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ η ωρίμανση του έργου, αφού έναντι της κοστοβόρου “παραλιακής χάραξης” προκρίθηκε η λύση της επισκευής και αναβάθμισης του υπάρχοντος οδικού άξονα. Επιλύθηκαν όλες οι αδειοδοτικές, μελετητικές και χρηματοδοτικές εκκρεμότητες, μέρος των οποίων είχαν εξασφαλιστεί από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, ενώ σε τελικό στάδιο βρίσκονταν και οι περιβαλλοντολογικές μελέτες. Στη διαγωνιστική διαδικασία ανταποκρίθηκαν πέντε από τις μεγαλύτερες κατασκευαστικές εταιρείες, δείγμα της σοβαρότητας του σχεδιασμού του έργου. Η Εθνική Οδός Καλαμάτα- Ριζόμυλος- Πύλος και Πύλος-Μεθώνη θα είναι συνολικού μήκους 50 χλμ. και θα υλοποιηθεί με Σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα. Θα ανήκει στο Δημόσιο, το οποίο διατηρεί τον ισχυρό ρυθμιστικό και εποπτικό του ρόλο και δε θα έχει διόδια.
Επειδή η κυβέρνηση δια του πρωθυπουργού αλλά και του αρμόδιου υπουργού Υποδομών φαίνεται να κατανοεί την αναγκαιότητα του έργου μόνο σε επίπεδο δηλώσεων και “ευχών”, και δεν ξεκαθαρίζει ποια λύση προκρίνει για την υλοποίηση του οδικού άξονα, υιοθετώντας και σε αυτήν την περίπτωση τη λογική της κωλυσιεργίας και των καθυστερήσεων που ακολουθεί σε όλα τα μεγάλα έργα που είχε προγραμματίσει ή υλοποιούσε η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ.
Επειδή η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων δεν έχει διαβιβαστεί ακόμα στην Περιφέρεια Πελοποννήσου, ώστε ακολούθως να κατατεθεί στα Δημοτικά Συμβούλια Καλαμάτας και Μεσσήνης προς διαβούλευση και στο Περιφερειακό Συμβούλιο για γνωμοδότηση, γεγονός που επιφέρει νέες καθυστερήσεις στην υλοποίηση του έργου.
Επειδή ο κύριος οδικός άξονας που συνδέει την πρωτεύουσα της Μεσσηνίας με την ταχύτατα εξελισσόμενη τουριστικά περιοχή της Δυτικής Μεσσηνίας, η οποία προσελκύει κάθε χρόνο χιλιάδες τουρίστες, είναι μεγάλης επικινδυνότητας, γεγονός που έχει άμεση επίπτωση στην ποιότητα ζωής και θέτει σε κίνδυνο την ασφάλεια των μονίμων κατοίκων και των επισκεπτών της περιοχής.
Επειδή εκτός από “ευχολόγια”, δηλώσεις και διαρροές του κ. υπουργού Υποδομών και κυβερνητικών παραγόντων, δεν υπάρχει ακόμη επίσημη επιβεβαίωση σχετικά με την επιλεγόμενη χάραξη του οδικού άξονα, ερωτάται ο κ. υπουργός:
-Επιλέγει τη λύση της επισκευής – αναβάθμισης του υπάρχοντος οδικού άξονα και συνεπώς απορρίπτει την επιλογή της παραλιακής χάραξης;
-Γιατί έχει καθυστερήσει και πότε θα διαβιβαστεί στην Περιφέρεια Πελοποννήσου η μελέτη περιβαλλοντολογικών επιπτώσεων του έργου, ώστε να ακολουθήσουν οι διαδικασίες διαβούλευσης και γνωμοδότησης επί της μελέτης;
-Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης (ολοκλήρωση της διαγωνιστικής διαδικασίας, δημοπράτηση και τελική παράδοση) του έργου;».