Όταν τέθηκαν οι στόχοι για τον τουρισμό στη Μεσσηνία όσον αφορά στο 2014, δύο από τα μεγαλύτερα στοιχήματα ήταν η αύξηση των διεθνών αφίξεων και η σταδιακή εξέλιξη της Καλαμάτας σε προορισμό ολίγων ημερών, το αποκαλούμενο city break.
Ο πρώτος στόχος δείχνει ότι θα επιτευχθεί, με βάση και τα στοιχεία που βλέπουν το φως της δημοσιότητας για την κίνηση στο αεροδρόμιο της Καλαμάτας. Όλα τα σημαντικά αεροδρόμια της χώρας παρουσιάζουν διψήφιες αφίξεις τον Ιούλιο, αλλά για ένα ακόμη μήνα αυτό της μεσσηνιακής πρωτεύουσας παρουσίασε αύξηση- πρωτιά (+62,5%).
Μάλιστα, όπως παραδέχονται οι άνθρωποι του τουρισμού, ειδική αναφορά χρήζει η περίπτωση της Καλαμάτας, η οποία παρουσιάζει εντυπωσιακούς ρυθμούς αύξησης καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς και έχει συνεισφέρει σημαντικά στην τουριστική άνοδο της Μεσσηνίας.
Το έτερο στοίχημα είναι περισσότερο μεσοπρόθεσμο, αλλά οι μέχρι τώρα ενδείξεις λένε ότι η επίτευξη του συγκεκριμένου στόχου είναι σε καλό δρόμο.
Από εκεί και πέρα, όμως, η Μεσσηνία φαίνεται να μπαίνει και στο χάρτη του «ακριβού τουρισμού». Κι αυτό, διότι το να συμπεριλαμβάνεται στις κορυφαίες επιλογές του μεγαλύτερου ταξιδιωτικού οργανισμού στον κόσμο, του αμερικανικού Virtuoso, που εξειδικεύεται αποκλειστικά σε luxury πακέτα, με 340 γραφεία και 620 σημεία πώλησης σε είκοσι χώρες του κόσμου και ετήσιες πωλήσεις που ξεπερνούν τα 12,5 δισ. δολάρια, είναι από μόνο του σημαντικό.
Η αύξηση της ζήτησης είχε φανεί στις πωλήσεις του Virtuoso ήδη από την αρχή της χρονιάς. Το πρώτο τρίμηνο, όπως είχε ανακοινώσει το αμερικανικό ταξιδιωτικό δίκτυο, η Ελλάδα γενικότερα, αλλά και η περιοχή μας ειδικότερα, κατέγραφε τη μεγαλύτερη αύξηση μεταξύ των κύριων και δευτερευόντων ευρωπαϊκών προορισμών. Η εξέλιξη αυτή ήταν ιδιαίτερης σημασίας, δεδομένου πως σχεδόν οι μισές πωλήσεις πραγματοποιούνται κατά το πρώτο εξάμηνο κάθε χρονιάς.
Η αγορά του τουρισμού πολυτελείας αναπτύσσεται με ρυθμό από 10% έως 20% ετησίως, ενώ ο συνολικός τζίρος του luxury τουρισμού ανέρχεται σε εκατοντάδες δισεκατομμύρια δολάρια κάθε χρόνο. Για να γίνει, όμως, αυτό, οι επενδύσεις σε ξενοδοχειακές υποδομές πολυτελείας και στη Μεσσηνία θεωρούνται επιβεβλημένες.
Ήδη, πάντως, βρίσκονται στα σκαριά επενδυτικά έργα σε ξενοδοχειακές μονάδες, όπως η επέκταση της Costa Navarino, αλλά και η επένδυση στη Μεσσήνη από την αλυσίδα των Grace Hotels.
Ωστόσο, όπως επισημαίνουν φορείς και επιχειρηματίες του τουρισμού, η περιοχή μας θα πρέπει να διανύσει πολλά «χιλιόμετρα» ακόμη, όχι μόνο για την ανάπτυξη επιπλέον κλινών πολυτελείας, αλλά και τη γενικότερη αναβάθμιση των τουριστικών της υποδομών, μέχρι να καθιερωθεί ως luxury προορισμός.
Του Αντώνη Πετρόγιαννη