Επένδυση ζωής στην Καλαμάτα από Σταυροπούλου και Χατζηπαναγιώτη


 

Του Αντώνη Πετρόγιαννη

 

Χωρίς πρακτικό αποτέλεσμα απέβησαν μέχρι σήμερα τρεις διαγωνισμοί που έχει κάνει ο Δήμος Καλαμάτας για το έργο συντήρησης του Δημοτικού Πάρκου Σιδηροδρόμων, αφού δεν υπήρξε κανείς ενδιαφερόμενος.

Με δεδομένο, μάλιστα, ότι η περίφραξη που προβλεπόταν στην αρχική μελέτη κατασκευάζεται σχεδόν στο σύνολό της με αυτεπιστασία από τα συνεργεία του Δήμου Καλαμάτας, προκηρύσσεται νέος ανοικτός μειοδοτικός διαγωνισμός, προϋπολογισμού 50.000 ευρώ, συνυπολογιζόμενου του ΦΠΑ. Η προθεσμία εκτέλεσης ορίζεται σε 120 ημερολογιακές ημέρες.

Οι εργασίες που θα εκτελεστούν, σύμφωνα με τη μελέτη, αφορούν σε: κατασκευή δύο ξύλινων εισόδων, σήμανση, κατασκευή κρασπέδου και πεζοδρομίου, επισκευή υφιστάμενου πλακόστρωτου πεζοδρομίου, καθώς και δαπεδοστρώσεις. Πρόσθετες εργασίες προβλέπονται για την κατασκευή δύο (επικαθήμενων-κινητών) ξύλινων δαπέδων για την κίνηση των πεζών πάνω από τις υφιστάμενες γραμμές του ΟΣΕ, στα σημεία που αυτές διασταυρώνονται με τα πεζοδρόμια (διακόπτοντας- εμποδίζοντας την κίνηση).

Ειδικότερα, οι δύο είσοδοι – πύλες στο πάρκο θα κατασκευαστούν η πρώτη στη βόρεια πλευρά (οδός Πλάτωνος) και η δεύτερη στη νότια (οδός Κρήτης). Και στις δύο εισόδους θα υπάρχει ξύλινη επιγραφή με τον τίτλο «Δημοτικό Πάρκο Καλαμάτας».

Οι επισκευές στα πλακόστρωτα θα γίνουν βόρεια και νοτιοδυτικά του πάρκου, καθώς και στον περιβάλλοντα χώρο του υπαίθριου μουσείου, σε σημεία που δημιουργούνται κίνδυνοι για τους επισκέπτες.

Επιπρόσθετα, κατά μήκος του κεντρικού μονοπατιού θα τοποθετηθούν μη αντανακλαστικές πληροφοριακές πινακίδες, ενώ κατά μήκος της Ψαρών, από την Πλάτωνος έως την Τριών Ναυάρχων, είναι απαραίτητο να κατασκευαστεί κράσπεδο και πεζοδρόμιο, συνολικού μήκους 650 μέτρων. Οι πλάκες που θα τοποθετηθούν θα είναι από υλικό που αντέχει σε θλίψη, φθορά σε τριβή και στην υδατοαπορροφητικότητα.

Τέλος, για την κίνηση των πεζών πάνω από τις υφιστάμενες γραμμές του ΟΣΕ, θα κατασκευαστεί ξύλινο δάπεδο, πλάτους δύο (2) μέτρων.