Στο 25% ο μέσος όρος των μετεξεταστέων της Α΄ Λυκείου στη Μεσσηνία


244 μαθητές στην Α’ ΕΛΜΕ και 65 στη Β’ ΕΛΜΕ. Αλλαγές προωθεί το υπουργείο Παιδείας
Ο… βασιλιάς είναι γυμνός. Αυτό αποδεικνύουν τα αποτελέσματα των μαθητών της Α’ Λυκείου και στη Μεσσηνία, οι οποίοι εξετάσθηκαν για πρώτη φορά με το νέο σύστημα που υιοθέτησε το υπουργείο Παιδείας.
Έτσι, ενώ αρκετοί απόφοιτοι Λυκείων του νομού μας αρίστευσαν στις πανελλαδικές εξετάσεις, μπαίνοντας, μάλιστα, και στην κορυφαία πανελλήνια πεντάδα, οι μαθητές της Α’ Λυκείου θα… διαβάζουν το καλοκαίρι για το Σεπτέμβριο, μια και έμειναν μετεξεταστέοι.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, στα σχολεία της Α’ ΕΛΜΕ Μεσσηνίας το 30% των μαθητών κόπηκε στις εξετάσεις του Ιουνίου, ενώ στα σχολεία της Β’ ΕΛΜΕ τα αποτελέσματα ήταν λίγο καλύτερα, αφού 20% των μαθητών θα κληθούν να καθίσουν και πάλι στα θρανία το Σεπτέμβριο. Δηλαδή, ένας στους τέσσερις περίπου μαθητές δεν προήχθη στην επόμενη τάξη.
Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι φέτος στα σχολεία της Α’ ΕΛΜΕ φοίτησαν 789 μαθητές, εκ των οποίων απορρίφθηκαν 3, ενώ μετεξεταστέοι κρίθηκαν 244! Στη Β’ ΕΛΜΕ φοίτησαν 325 μαθητές, δεν απορρίφθηκε κανείς, ενώ μετεξεταστέοι κρίθηκαν 65.
Την ίδια χρονιά πέρυσι ο αριθμός ήταν 828 φοιτήσαντες στα σχολεία της Α’ ΕΛΜΕ, απορριφθέντες κανένας, μετεξεταστέοι 24 (ποσοστό 2,9%), ενώ στη Β’ ΕΛΜΕ ήταν 281, κανείς απορριφθείς και 10 μετεξεταστέοι (ποσοστό 3,6%).
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε η ΟΛΜΕ σε συνέντευξη Τύπου για την Τράπεζα Θεμάτων και το νέο τρόπο προαγωγής στην Α’ Λυκείου, από το 65% των σχολείων σε όλη τη χώρα, ενώ πέρυσι είχε κριθεί μετεξεταστέο το 4% των μαθητών, φέτος το συγκεκριμένο ποσοστό άγγιξε το 24%.
Ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ, Θέμης Κοτσιφάκης, έκανε λόγο για «δραματική αύξηση» και «ταλαιπωρία των μαθητών, οι οποίοι αντιμετωπίστηκαν ως πειραματόζωα όλη τη χρονιά».
Αναφερόμενος στην τροπολογία που αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή για όσους μαθητές έμειναν μεταξεταστέοι, ώστε να αλλάξει η βαθμολόγηση γραπτών, δήλωσε πως «η διορθωτική κίνηση του υπουργείου είναι μισή».
«Πρόκειται για μπαλώματα καθώς τα προβλήματα αυτού του συστήματος είναι δομικά», τόνισε και επανέλαβε τη θέση της ΟΛΜΕ για επιστροφή στον προηγούμενο τρόπο προαγωγής των μαθητών. Όπως υπογράμμισε, το συγκεκριμένο σύστημα με την Τράπεζα Θεμάτων μετατρέπει το Λύκειο σε εξεταστικό κέντρο, εξέλιξη που έχει επιπτώσεις και στην ποιότητα της δημόσιας εκπαίδευσης.

Του Αντώνη Πετρόγιαννη