Τα δημοσιεύματα θέλουν στο χαρτοφυλάκιο της τουρκικής Dogus Holding να προστίθεται και η μαρίνα Καλαμάτας
Του Αντώνη Πετρόγιαννη
Νέος ελληνοτουρκικός γάμος στις μαρίνες, καθώς, έπειτα από εκείνον του Φλοίσβου, στο χαρτοφυλάκιο του επιχειρηματικού κολοσσού Dogus Holding προστίθενται και επισήμως μερίδια σε άλλες τέσσερις.
Πρόκειται για τις μαρίνες Ζέας, Κέρκυρας, Λευκάδας και Καλαμάτας, των οποίων ο Όμιλος Dogus εξαγοράζει, με τίμημα λίγο κάτω από 10 εκατ. ευρώ, το 51% της συμμετοχής του Ομίλου Κυριακούλη που τις εκμεταλλεύεται. Στα χέρια του ελληνικού ομίλου βρίσκεται το 60% της μαρίνας Καλαμάτας, το 51% εκείνης της Κέρκυρας, το 27% της Λευκάδας και το 23% της Ζέας.
Η είδηση της συμφωνίας της εταιρείας D-Marin, που ανήκει στον τουρκικό όμιλο, και της MedMarinas, θυγατρικής της ελληνικής εισηγμένης, μεταδόθηκε προχθές από όλα τα τουρκικά Μέσα Ενημέρωσης.
Όπως ανέφερε σε ρεπορτάζ η εφημερίδα «ΤΑ ΝΕΑ», πρόκειται για το δεύτερο ελληνοτουρκικό γάμο στο χώρο σε διάστημα μόλις δύο μηνών, καθώς προηγήθηκε το Δεκέμβριο η πώληση του 23% της μαρίνας του Φλοίσβου από τη Lamda Development του Ομίλου Λάτση προς τη Dogus.
Σύμφωνα, μάλιστα, με τις πληροφορίες, είναι πολύ πιθανόν η Lamda να εισέλθει αργότερα και στο σχήμα που θα προκύψει από τη συμφωνία Dogus – Ομίλου Κυριακούλη.
Το βέβαιο είναι πως μετά την ολοκλήρωση αυτών των εξαγορών διαμορφώνεται ένα επιχειρηματικό σχήμα με πρωταγωνιστικό ρόλο στην ελληνική αγορά θαλάσσιου τουρισμού, τόσο ως προς τη διαχείριση μαρινών όσο και ως προς τις ενοικιάσεις σκαφών αναψυχής.
Σε επίπεδο δυναμικής, οι τέσσερις μαρίνες που διαχειρίζεται σήμερα ο Όμιλος Κυριακούλη αντιστοιχούν σχεδόν στο 34% των συνολικών θέσεων ελλιμενισμού της χώρας. Συνολικά, ελέγχει 2.775 θέσεις ελλιμενισμού, όταν η χώρα διαθέτει 19 μαρίνες με 6.661 θέσεις.
Η συμφωνία των δύο πλευρών «ψηνόταν» εδώ και πολύ καιρό, καθώς ο Σταύρος Κυριακούλης, που δραστηριοποιείται από τη δεκαετία του 1980 στο χώρο, είναι παλαιός γνώριμος του τουρκικού ομίλου και του ιδιοκτήτη του, του κροίσου Φερίτ Σαχένκ. Κι αυτό, διότι επί δεκαετίες χρησιμοποιεί τις τέσσερις μαρίνες που διαθέτει η Dogus στα παράλια του Αιγαίου για να ελλιμενίζει τα πλοία του. Η συμφωνία προβλέπει ότι οι συμμετοχές της Κυριακούλης στις τέσσερις μαρίνες μεταβιβάζονται στη θυγατρική του ελληνικού ομίλου, την K&G, που έχει και το μάνατζμεντ των μαρινών. Στη συνέχεια, το 51% της εταιρείας K&G μεταβιβάζεται στην Dogus. Το μάνατζμεντ, ωστόσο, των τεσσάρων μαρινών παραμένει, βάσει της συμφωνίας, στα χέρια της K&G.
Πηγές του Ομίλου Κυριακούλη επισημαίνουν ότι τα έσοδα από την εξαγορά θα τα επενδύσει στην εκμετάλλευση άλλων μαρινών, για τις οποίες το ΤΑΙΠΕΔ πρόκειται σύντομα να προκηρύξει διαγωνισμό. Εξηγούν συγκεκριμένα ότι θα συμμετάσχουν στους διαγωνισμούς για την παραχώρηση των μαρινών του Αλίμου (προκηρύσσεται εντός του α΄ 3μηνου), της Θεσσαλονίκης, της Ρόδου και της Μυκόνου.
Το παραπάνω ρεπορτάζ είναι ένα από τα πολλά που είδαν το φως της δημοσιότητας το τελευταίο 48ωρο και οδήγησαν το δήμαρχο να προβεί χθες σε ορισμένες δηλώσεις, που έχει επαναλάβει και στο παρελθόν.
Όπως τόνισε, μεταξύ άλλων, ο δημοτικός λιμένας «Μαρίνα» έχει παραχωρηθεί κατά χρήση από το Δημόσιο στο Δήμο Καλαμάτας, ο οποίος τον ενοικίασε ύστερα από διαγωνισμό και με συμφωνητικό για 24 χρόνια, το 1998.
Επανέλαβε δε ότι η Δημοτική Αρχή είναι αντίθετη στην αλλαγή του καθεστώτος και μίλησε για πλήγμα στα συμφέροντα του Δήμου, αλλά και στα συμφέροντα των επαγγελματιών και των κατοίκων της Δυτικής Παραλίας, οι οποίοι χρησιμοποιούν τους χώρους της μαρίνας είτε για την υποστήριξη των επαγγελματικών δραστηριοτήτων τους είτε για αναψυχή.
Ο Δήμος, δήλωσε ο δήμαρχος, δεν μπορεί ποτέ να αποδεχθεί την αλλαγή καθεστώτος, για αυτό – άλλωστε – αρνήθηκε να συναινέσει στην εκχώρηση των μετοχών. Σημειώνεται ότι όρος του συμφωνητικού είναι η αδειοδότηση από το Δήμο για την περίπτωση εκχώρησης μετοχών.
Ο δήμαρχος απέφυγε να απαντήσει εάν η αρνητική του τοποθέτηση έχει να κάνει και με το γεγονός ότι ο όμιλος που έκανε την εξαγορά είναι τουρκικός. Τόνισε, όμως, ότι η Δημοτική Αρχή είναι υπέρ της επιχειρηματικής δράσης, υπέρ της οικονομικής ανάπτυξης και της δημιουργίας θέσεων εργασίας, με την προϋπόθεση όμως ότι αυτά γίνονται με ένα σχεδιασμό, σε συνεννόηση με το Δήμο, ο οποίος έχει την αποστολή της υπεράσπισης των συμφερόντων της περιοχής.
Ο κ. Νίκας ανέφερε ότι δεν είναι δυνατόν να γίνονται πράγματα ερήμην του Δήμου και πως δεν πρόκειται να ανεχθεί την περίφραξη της μαρίνας, μιας περιοχής με τουριστική κίνηση και σημασία για την πόλη.
Πάντως, από την όλη ιστορία, όπως είχε γράψει επανειλημμένως το «Θ» στο παρελθόν, δε θα πρέπει να ξεχνάμε ότι το επιχειρηματικό σχέδιο της εταιρείας συμφερόντων Κυριακούλη έχει λάβει όλες τις απαραίτητες εγκρίσεις από τους αρμόδιους κυβερνητικούς φορείς (υπουργείο Τουρισμού, Διεύθυνση Τουριστικών Λιμένων και ΕΤΑΔ ΑΕ). Αυτό έχει τη δική του ιδιαίτερη και ξεχωριστή σημασία…