Με τους Ηλείους να τρέχουν
Οι φορείς της Ηλείας, παρά τις δυσοίωνες προβλέψεις, επιμένουν για το έργο της κατασκευής της Ολυμπίας Οδού, σύμφωνα με όσα προβλέπονται στη σύμβαση παραχώρησης που ψηφίστηκε από τη Βουλή, και, για το λόγο αυτό, χθες συναντήθηκαν μες εκπροσώπους των κομμάτων της Βουλής, όπου και τους ενημέρωσαν για το αίτημά τους.
Την ίδια ώρα, αύριο το μεσημέρι, πρόκειται να συνεδριάσουν στο Δημαρχείο Καλαμάτας, οι φορείς της Μεσσηνίας για θέματα που έχουν σχέση με τους αυτοκινητόδρομους (και με την Ολυμπία Οδό), όπως και για το φυσικό αέριο. Ο Δήμαρχος Παν. Νίκας δήλωσε χθες ότι ειδικές προσκλήσεις δεν έχουν σταλεί, αλλά ευελπιστεί ότι όλοι θα δώσουν το παρών.
Από κει και πέρα, σε κεντρικό επίπεδο, νέα σενάρια για τον αυτοκινητόδρομο της Ολυμπίας Οδού είδαν το φως της δημοσιότητας. Συγκεκριμένα, το υπουργείο Ανάπτυξης και Υποδομών φαίνεται ότι εξασφάλισε πρόσθετη χρηματοδότηση ύψους 650 εκατομμυρίων ευρώ από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ), προκειμένου να προχωρήσουν οι διαδικασίες για τους οδικούς άξονες που έχουν βαλτώσει εδώ και δύο χρόνια, μετά τη διακοπή της τραπεζικής τους χρηματοδότησης. Η ΕΤΕπ συμμετέχει, με βάση τις αρχικές συμβάσεις παραχώρησης, στην κοινοπραξία των τραπεζών που χρηματοδοτεί την Ολυμπία Οδό.
Όπως όλα δείχνουν, οι συζητήσεις με τους παραχωρησιούχους – κατασκευαστές έχουν σχεδόν ολοκληρωθεί. Αν υπάρξει συμφωνία και με τις τράπεζες είναι δυνατόν οι αναθεωρημένες συμβάσεις παραχώρησης να κατατεθούν στη Βουλή προς ψήφιση τους επόμενους μήνες και αμέσως μετά να συνεχιστεί η κατασκευή των έργων.
Σε ό,τι αφορά την Ολυμπία Οδό, τα τελευταία σενάρια, κάνουν λόγο ότι έχει συμφωνηθεί η κατασκευή της μέχρι τον Πύργο. Το τμήμα μέχρι την Πάτρα θα κατασκευαστεί ως έχει με τις προϋποθέσεις και τη χρηματοδότηση στο πλαίσιο των νέων συμβάσεων παραχώρησης. Για το τμήμα Πάτρα- Πύργος θα διερευνηθεί, με βάση τις διελεύσεις τα δύο επόμενα χρόνια, αν θα χρειαστεί πρόσθετη χρηματοδότηση από εθνικούς και κοινοτικούς πόρους, κάτι που βεβαίως θεωρείται εξαιρετικά πιθανό.
Για το τμήμα Πύργος- Τσακώνα στη νέα σύμβαση θα υπάρχει αναφορά ότι ο στόχος είναι να κατασκευαστεί, ωστόσο είναι κάτι που θα παραμείνει σε εκκρεμότητα. Η εκτίμηση είναι ότι δύσκολα μπορεί να υλοποιηθεί, τουλάχιστον σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό.
Του Αντώνη Πετρόγιαννη