Μείωση που φτάνει έως και το 85% καταγράφουν αυτές τις ημέρες οι εισπράξεις των ταξί στην Καλαμάτα, αφού οι μετακινήσεις του κόσμου έχουν μειωθεί κατακόρυφα και γίνονται μόνο οι απαραίτητες.
Πολλοί ιδιοκτήτες ταξί, έχουν ήδη σταματήσει να εργάζονται με δική τους απόφαση, αφού δεν θέλουν να κινδυνέψουν οι ίδιοι και οι οικογένειές τους, ιδιαίτερα όταν υπάρχουν ηλικιωμένα άτομα στο περιβάλλον τους, αλλά και η δουλειά πια είναι τόσο μειωμένη, που όπως, λένε σχεδόν δεν αξίζει τον κόπο.
Τα κλείνουν
Όπως μας είπε ιδιοκτήτης ταξί στην Καλαμάτα, το έχει κλείσει από την Τρίτη που σταμάτησαν τα σχολεία. «Είμαι με την οικογένειά μου, στην οποία υπάρχουν και ηλικιωμένα άτομα και δεν θέλω να τους μεταφέρω τον ιό και να κινδυνέψουν. Έτσι, αποφάσισα και σταμάτησα τελείως τη δουλειά», πρόσθεσε.
Μάλιστα, παραπονέθηκε πως δεν είναι αρκετά τα μέτρα που έχουν ληφθεί για τα ταξί και πως όπως του μεταφέρουν και συνάδελφοί του που είναι ακόμα στους δρόμους, μέτρα λαμβάνουν από μόνοι τους, είτε αυτό αφορά απολύμανση του οχήματος, είτε μάσκες και γάντια.
Συμπλήρωσε ακόμα, ότι έχει ζητηθεί από την ομοσπονδία τους, να παίρνουν κάθε φόρα μόνο έναν επιβάτη, αλλά το αίτημα δεν είχε γίνει δεκτό ακόμα.
«Φοβόμαστε και εμείς, αλλά είμαστε έξω για το μεροκάματο. Τα 15-20 ευρώ που πιάνουμε πια, είναι τα καθημερινά έξοδα. Η δουλειά έχει μειωθεί 80-85%. Μπορεί όλη την ημέρα να κάνεις 4-5 κούρσες, όλες κι όλες. Κι ο κόσμος φοβάται. Κάποιοι μπαίνουν με μάσκες και γάντια και κάποιοι άλλοι με κανένα μέτρο προστασίας. Ο χώρος στο ταξί είναι κλειστός και είσαι σε μικρή απόσταση από τον πελάτη», μας επισήμανε άλλος οδηγός ταξί της Καλαμάτας.
80% πτώση
Ο Πρόεδρος του ραδιοταξί Καλαμάτας Θανάσης Φωτόπουλος, τόνισε, μιλώντας στο «Θ», ότι η δουλειά τους έχει μειωθεί κατά 80%.
«Οι μετακινήσεις που γίνονται είναι ελάχιστες. Μόνο για έκτακτα περιστατικά, άτομα από ευπαθείς ομάδες και ηλικιωμένοι που τους μεταφέρουμε σε μονάδες υγείας και σούπερ μάρκετ και ελάχιστους που πάνε ακόμα στη δουλειά τους», είπε.
Προσπαθούν όλοι οι οδηγοί, συνέχισε, από την προηγούμενη κιόλας εβδομάδα, να φορούν μάσκες και γάντια και να καθαρίζουν τακτικά το αυτοκίνητο με αντισηπτικά.
«Φοβόμαστε και εμείς, γιατί δεν ξέρουμε ποιος μπαίνει και αν λαμβάνει μέτρα. Επιτελούμε λειτούργημα. Είμαστε δημοσίας χρήσεως και δεν μας έχει κλείσει το κράτος. Στην ουσία βέβαια έχουμε κλείσει, αλλά το κράτος δεν μας ενισχύει. Αν κάνουμε 20 κούρσες την ημέρα είναι επιτυχία. Η Καλαμάτα έχει 155 ταξί και αυτή τη στιγμή δουλεύουν 30-40. Τα υπόλοιπα έχουν κλείσει», σημείωσε ο κ. Φωτόπουλος, υπογραμμίζοντας ότι ως ραδιοταξί έχουν πάρει όλα τα κατάλληλα μέτρα και έχει γίνει απολύμανση σε όλα τα αυτοκίνητα.
Όσοι εξακολουθούν να δουλεύουν, ζητούν πλέον από τους πελάτες να κάθονται στα πίσω καθίσματα και να φορούν γάντια και μάσκα.
«Πρέπει να μας βοηθήσει το κράτος με οικονομική ενίσχυση όπως και τα άλλα επαγγέλματα που όμως τα έχει κλείσει. Η δουλειά μας είναι επικίνδυνη, αλλά πρέπει να συνεχίσουμε να προσφέρουμε», κατέληξε ο Πρόεδρος του ραδιοταξί Καλαμάτας.
Να κυκλοφορούν «μονά- ζυγά»
Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ταξί έχει ζητήσει επίσημα, να εφαρμοστούν τα εξής μέτρα και γι’ αυτούς:
- Αναβολή καταβολής ασφαλιστικών εισφορών αρχής γενομένης από το Μάρτιο 2020 και για όσο κρατήσει η υφιστάμενη κατάσταση.
- Επίδομα ρευστότητας: 1.000 ευρώ ανά ιδιοκτήτη-εκμεταλλευτή για κάθε ταξί /μήνα ξεκινώντας από το Μάρτιο κα 1.500 ευρώ ανά ιδιοκτήτη-εκμεταλλευτή για κάθε ταξί /μήνα που απασχολεί οδηγό με την προϋπόθεση μη απόλυσης οδηγού.
- Αναβολή πληρωμών τρεχουσών βεβαιωμένων οφειλών προς Εφορία, Ταμεία, Τράπεζες για όσο κρατήσει η υφιστάμενη κατάσταση.
- Απαγόρευση χρήσης της θέσης του συνοδηγού στα ταξί για όσο διαρκεί η κρίση του κορωνοϊού.
- Για την κυκλοφορία των ταξί στην επαρχία, να ισχύει το «μονά-ζυγά».
- Δωρεάν –άμεση– εξέταση για όλους τους οδηγούς ταξί για μόλυνση από τον ιό.
- Προμήθεια από το Κράτος σε μάσκες, αντισηπτικά κλπ. και πρόβλεψη απολύμανσης των αυτοκινήτων σε καθημερινή βάση.
- Πάγωμα ασφάλισης αυτοκινήτου, για όσο διάστημα είναι ακινητοποιημένο το αυτοκίνητο λόγω κορωνοϊού.
Της Βίκυς Βετουλάκη