Στον καλλωπισμό ο άνθρωπος έδινε πάντοτε προτεραιότητα και, μάλιστα, κάποιες φορές περισσότερο και από την υγεία του. Άνδρες και γυναίκες μπορούν υπομονετικά να κάθονται με τις ώρες σε ένα χώρο κομμωτηρίου ή ινστιτούτου αισθητικής, επιδιώκοντας ένα αποτέλεσμα που θα ανανεώσει, τουλάχιστον, την ψυχολογία τους.
Είναι ίσως από τις επιχειρήσεις που θα αναζητήσει περισσότερο, αμέσως μετά την άρση των περιορισμών, ο κόσμος. Μάλιστα, τα κομμωτήρια στην Καλαμάτα έχουν ήδη ξεκινήσει να κάνουν λίστα αναμονής για τους πελάτες τους, οι οποίοι εκδήλωσαν το ενδιαφέρον τους μόλις άρχισε να κυκλοφορεί το σενάριο ότι σε αυτές τις επιχειρήσεις θα δοθεί «πράσινο φως» λειτουργίας, πιθανότατα από τις 4 Μαΐου.
Όπως όμως μας εξηγούν μιλώντας στο «Θάρρος» οι ιδιοκτήτριες δύο κομμωτηρίων στην Καλαμάτα, η Βάσω Κάρτσωνα και η Κέλλυ Φερέτου, η επαναφορά δε θα είναι εύκολη υπόθεση και ήδη σχεδιάζουν την επόμενη ημέρα, αναμένοντας τις επίσημες εξαγγελίες για την ακριβή ημερομηνία που θα ανοίξουν τα κομμωτήρια, αλλά και τα μέτρα που θα πρέπει να πάρουν.
Κέλλυ Φερέτου
«Ανεπίσημα ακόμα λέγεται ότι τα κομμωτήρια θα είμαστε από τις πρώτες επιχειρήσεις που θα ανοίξουμε. Ακόμα βέβαια δεν έχουμε οδηγίες για το πώς θα δουλέψουμε. Πόσοι πελάτες θα μπορούν ταυτόχρονα να βρίσκονται στο χώρο, αν θα είναι βάσει τετραγωνικών ή βάσει αποστάσεων. Σίγουρα, όμως, θα είναι πολύ δύσκολο. Οι περισσότεροι έχουμε προσωπικό. Αν μας πουν ότι μπορούμε να έχουμε δύο πελάτες κάθε φορά, ενώ έχουμε και τρεις εργαζομένους, τι θα γίνεται; Θα μπορούν να είναι όλοι εντός του χώρου; Ή ο ένας εργαζόμενος δε θα έχει αντικείμενο εργασίας;», αναρωτήθηκε αρχικά η κα Φερέτου.
Σίγουρα, όπως συνέχισε, θα υπάρξει διεύρυνση του ωραρίου λειτουργίας τουλάχιστον στην αρχή, ώστε να μπορέσει ο κάθε επαγγελματίας να ανταποκριθεί και στις οικονομικές του υποχρεώσεις, αλλά και να εξυπηρετήσει το σύνολο των πελατών του.
«Όλο αυτό το διάστημα τα έξοδά μας τρέχουν. Κι όταν ανοίξουμε, θα πρέπει να καλύψουμε και τα έξοδα του μήνα που θα τρέχει και αυτά του καιρού που καθόμασταν. Σίγουρα στην αρχή θα δουλέψουμε περισσότερες ώρες, με λιγότερους πελάτες. Παράλληλα, έχουμε να αντιμετωπίσουμε και μια σειρά άλλα προβλήματα. Τι θα γίνει αν υπάρξει ένα κρούσμα στο χώρο της εργασίας μας; Η κοινωνία μας είναι μικρή και αυτό μπορεί να κάνει ζημιά στην επιχείρηση. Πρέπει εμείς, ως επαγγελματίες, να προετοιμάσουμε το προσωπικό μας και τους πελάτες μας, ώστε να έχουμε μια υγιή επιχείρηση», συμπλήρωσε η κα Φερέτου.
Θεωρεί δε δεδομένη τη χρήση απ’ όλους μάσκας, γαντιών, αλλά και την τακτική απολύμανση των χώρων: «Αλλά και πάλι δεν ξέρουμε ακριβώς τι θα γίνει. Η επαφή μας με τον πελάτη είναι στενή και παραμένει στο χώρο τουλάχιστον μία ώρα. Σίγουρα ό,τι προσφέρουμε πια θα είναι σε πλαστικά ποτήρια, ενώ πλέον δε θα μπορούμε να δίνουμε περιοδικά στους πελάτες όσο περιμένουν. Είναι πράγματι κάτι πρωτόγνωρο».
Όλο αυτό το διάστημα, μάλιστα, αρκετοί πελάτες ζητούσαν μια «παρασπονδία» των μέτρων, όμως, όπως σημείωσε η κα Φερέτου, αυτό- όσο και αν στενοχώρησε κάποιους- δεν μπορούσε να γίνει.
«Από τότε που έγινε γνωστό ότι πλησιάζει η μέρα που θα ανοίξουμε, έχουν αρχίσει τα μηνύματα και τα τηλέφωνα. Αυτό που κάνω είναι να κρατάω μια προτεραιότητα φτιάχνοντας λίστα αναμονής και μόλις μάθουμε επίσημα πότε θα ανοίξουμε, θα επικοινωνήσω με τους πελάτες για να κλείσουμε τα ραντεβού, ανάλογα και με τα μέτρα που θα ανακοινωθούν. Βέβαια, όλοι ζητούν να είναι πρώτοι. Αλλά όσο και να θέλουμε αυτό δε γίνεται. Πρέπει να έχουν υπομονή», κατέληξε η κα Φερέτου.
Βάσω Κάρτσωνα
Τις επίσημες ανακοινώσεις για να λάβουν όλα τα απαιτούμενα μέτρα προστασίας του προσωπικού, αλλά και για τους πελάτες, αναμένει και η κα Βάσω Κάρτσωνα. «Είναι λίγο περίεργα τα πράγματα. Περιμένουμε ότι θα έχουμε αρκετή δουλειά. Ο κόσμος ήδη ρωτάει πότε θα ανοίξουμε. Παίρνουν τηλέφωνο και ζητούν ραντεβού. Σίγουρα οι επόμενες μέρες θα είναι έντονες και για εμάς στα κομμωτήρια θα είναι λίγο δύσκολες», παρατήρησε και πρόσθεσε: «Ακριβώς τα μέτρα που πρέπει να ληφθούν, δεν τα γνωρίζουμε ακόμα, αλλά επειδή είμαστε καταστήματα υγειονομικού χαρακτήρα, θα πρέπει να έχουμε περισσότερα μέτρα ασφάλειας, περιορισμό στα ραντεβού και πιστεύω ότι ανάλογα με το χώρο κάθε επιχείρησης, θα επιτρέπεται η είσοδος πελατών και σίγουρα η χρήση μάσκας και γαντιών. Εμείς, ούτως ή άλλως, χρησιμοποιούσαμε γάντια και πριν».
Έναν άλλον προβληματισμό που έθεσε η κα Κάρτσωνα είναι η λειτουργία των κλιματιστικών και αν θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν, καθώς στο χώρο ενός κομμωτηρίου αναπτύσσονται μεγάλες θερμοκρασίες λόγω των μηχανημάτων (πιστολάκια κ.ά.), αλλά από και τα φώτα.
«Είμαστε σε πολύ στενή επαφή με τον πελάτη και σίγουρα τα μέτρα που θα ληφθούν θα είναι αρκετά. Αυτό, βέβαια, θα επηρεάσει και πόσα άτομα θα μπορούν να εργάζονται κάθε φορά», σημείωσε η κα Κάρτσωνα.
Τα τηλέφωνα έχουν αρχίσει ήδη να χτυπούν για ραντεβού: «Ακόμα δεν κλείνουμε ραντεβού. Κρατάμε, όμως, μια λίστα κι όταν μάθουμε τι θα γίνει και πότε θα ανοίξουμε, θα αρχίσουμε να κλείνουμε ραντεβού. Ζητάμε, όμως, από τον κόσμο να δείξει κατανόηση και θα κάνουμε ό,τι καλύτερο μπορούμε. Πιστεύω ότι μόλις ανοίξουμε θα υπάρξει ένα μεγάλο και έντονο κύμα, αλλά σιγά σιγά θα ηρεμήσουν τα πράγματα και οι επιχειρήσεις τότε θα πρέπει να αντιμετωπίσουν τα οικονομικά προβλήματα που έχει δημιουργήσει όλη αυτή η κατάσταση», κατέληξε η κα Κάρτσωνα.
Της Βίκυς Βετουλάκη