Μεσσηνιακός καταναλωτικός πατριωτισμός

Μεσσηνιακός καταναλωτικός πατριωτισμός

Έρκος Οδόντων

Χρόνια πριν από την εποχή του κορωνοϊού το ηλεκτρονικό εμπόριο είχε μπει για τα καλά στη ζωή μας. Τις ημέρες, ωστόσο, της καραντίνας, αλλά και μέχρι σήμερα, τα e-shop γνώρισαν μεγάλες δόξες, με αποτέλεσμα οι ταχυμεταφορικές εταιρείες να τρέχουν και να μη φτάνουν για να εξυπηρετήσουν το καταναλωτικό κοινό, το οποίο δημιουργούσε και δημιουργεί ουρές έξω απ’ αυτές για παραλαβή ή και αποστολή δώρων ή και προϊόντων. Το ζήτημα που προκύπτει είναι ότι την επόμενη ημέρα τα e-shop θα προσπαθήσουν να κρατήσουν το μερίδιο που κέρδισαν από την κλειστή αγορά με παντοίους τρόπους, καθώς οι καταναλωτές εθίστηκαν ακόμη περισσότερο σε αυτό τον τρόπο αγοράς προϊόντων.

Από αυτή την κατάσταση χαμένες βγαίνουν οι τοπικές αγορές, οι οποίες καλούνται να αντιμετωπίσουν τεράστιες αλυσίδες, οι οποίες έχουν τη δυνατότητα να ρίχνουν τις τιμές για να προσελκύουν όλο και μεγαλύτερη πελατεία. Μπροστά σ’ αυτή τη χαοτική κατάσταση οι Μεσσήνιοι, εν προκειμένω, πρέπει να επιδείξουμε έναν τοπικό καταναλωτικό πατριωτισμό, για να ενισχύσουμε, αφενός, την τοπική αγορά και, αφετέρου, να αποτρέψουμε την απώλεια θέσεων εργασίας, κάτι που θα βαθύνει ακόμη περισσότερο την ύφεση στην τοπική οικονομία.

Το αυτό ισχύει και για τα τοπικά αγροτικά προϊόντα που καταναλώνουμε. Δε μας λείπει κάτι. Ούτε οι πατάτες Αιγύπτου μήτε τα λεμόνια Αργεντινής.

Ξεκινάμε, λοιπόν, από τα μπακάλικα της γειτονιάς και τα τοπικά καταστήματα όλων των ειδών, αποφεύγοντας τα εκτός Μεσσηνίας super market και τις αλυσίδες καταστημάτων που λειτουργούν στα μεγάλα αστικά κέντρα του νομού. Τα Zara’s και τα H&M, π.χ., δεν άφηναν ανέκαθεν πλούτο στη Μεσσηνία. Αντίθετα, αντλούσαν και αντλούν πλούτο και επενδύουν όλο και σε περισσότερα σημεία του πλανήτη δημιουργώντας αυτοκρατορίες. Ο κορωνοϊός πρέπει να αλλάξει ριζικά την καταναλωτική μας σκέψη και νοοτροπία, αν θέλουμε να διαβούμε ηπιότερα αυτή την τεράστια κρίση που βιώνουμε και η οποία από το φθινόπωρο αναμένεται ακόμη πιο άγρια και βίαιη.

Το ίδιο πρέπει να γίνει και στον Τουρισμό, με το σύνθημα «Μένουμε Μεσσηνία». Ο νομός μας είναι από τους πιο ευλογημένους της χώρας με απαράμιλλες ομορφιές και αποτελεί μιας πρώτης τάξεως ευκαιρία να τον ανακαλύψουμε, αφήνοντας τα όποια χρήματα έχουμε εδώ για να ενισχύσουμε και από αυτή την πλευρά την τοπική οικονομία. Για την εφετινή, τουλάχιστον, χρονιά πρέπει να υψώσουμε τείχη και να γίνουμε μια «πόλη-κράτος».

Του Δημήτρη Γιατράκου