Γρήγορες διαδικασίες για την προσωρινή δημιουργία ποδηλατόδρομων και πεζόδρομων θεσπίζονται με τροπολογία που κατατέθηκε χθες στη Βουλή από το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
Όπως αναφέρει το υπουργείο Περιβάλλοντος, η πρόταση ακολουθεί το παράδειγμα πολλών ευρωπαϊκών πόλεων και προβλέπει ότι δίνεται η δυνατότητα στους Δήμους με απόφαση της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής:
-Να δημιουργούνται προσωρινοί διάδρομοι κίνησης πεζών
-Να δημιουργούνται προσωρινοί ποδηλατόδρομοι
-Να γίνεται προσωρινός χαρακτηρισμός ως πεζόδρομων τοπικών οδών με αυξημένη κίνηση πεζών και συγκεντρωμένες χρήσεις εστίασης, προκειμένου να εξασφαλίζεται ο απαραίτητος χώρος για την ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων και την ασφαλή κίνηση των πεζών, συμπεριλαμβανομένων των ατόμων με αναπηρία και των εμποδιζομένων ατόμων
-Να δημιουργούνται «περιοχές ήπιας κυκλοφορίας» σε τοπικές οδούς ή σε περιοχές κατοικίας.
Αλά… Ευρώπη
Επιπλέον, το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας εκπονεί ήδη έναν οδηγό εφαρμογής των ρυθμίσεων αυτών που θα σταλεί στους Δήμους. Αυτός θα περιλαμβάνει τις καλές πρακτικές από τη διεθνή εμπειρία και θα δίνει οδηγίες για:
-την ανακατανομή του οδικού χώρου
-τη δημιουργία προσωρινών λωρίδων κίνησης του ποδηλάτου
-τις ειδικές παρεμβάσεις για την εξασφάλιση της προσβασιμότητας
-τη δημιουργία προσωρινών επεκτάσεων πεζοδρομίων και λωρίδων πεζών.
Ακόμη θα περιλαμβάνει προτάσεις σχεδιασμού για τη δημιουργία προσωρινών επεκτάσεων πεζοδρομίων για ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων σε πλατείες, κοινόχρηστους χώρους και πεζοδρόμια.
Για το θέμα αυτό ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωστής Χατζηδάκης, έκανε την ακόλουθη δήλωση: «Η παρέμβασή μας για τη δημιουργία προσωρινών ποδηλατόδρομων και πεζόδρομων ακολουθεί το παράδειγμα πολλών ευρωπαϊκών πόλεων και είναι ένα ακόμα όπλο ενάντια στη διασπορά του κορωνοϊού. Έτσι περιορίζουμε το συγχρωτισμό κατά τις μετακινήσεις. Ταυτόχρονα, όμως, ενθαρρύνουμε το ποδήλατο, που είναι το πιο φιλικό στο περιβάλλον μέσο μετακίνησης. Οι παρεμβάσεις αυτές είναι προσωρινές, αλλά είμαι βέβαιος ότι θα μας δείξουν το δρόμο για πιο μόνιμες επιλογές. Οι πόλεις μας έχουν ανάγκη από περισσότερο ελεύθερο χώρο για πεζούς και ποδηλάτες».