Πρόκειται για σχέδιο που αφορά στο τμήμα από τον Πάμισο μέχρι και το Ριζόμυλο, παρακάμπτει την Εθνάρχου Μακαρίου στη Μεσσήνη, τη Βελίκα και συναντά την υπάρχουσα οδό περίπου 2 – 3 χιλιόμετρα μετά τη Μεσσήνη. Πρόκειται για αυτοκινητόδρομο κλειστού τύπου με 4 λωρίδες κυκλοφορίας, παράδρομους, υπερυψωμένες γέφυρες και 12 κυκλικούς κόμβους σε απόσταση 16 χιλιομέτρων. Η μελέτη προκάλεσε θύελλα αντιδράσεων, ενώ γεννώνται πολλά ερωτήματα και αμφιβολίες για τη σκοπιμότητα ενός τέτοιου σχεδίου, που βάζει ταφόπλακα στη Μεσσήνη αλλά και στην Ανάληψη: Πλήρης αποκλεισμός ιδιοκτητών, υφιστάμενων οικιών, αλλά κυρίως καταστημάτων και εργοστασίων, με επακόλουθη ανυπολόγιστη ζημιά, ολοκληρωτική καταστροφή των ιδιοκτητών. Αναποτελεσματικότητα ως προς το χρόνο διέλευσης δεδομένου ότι θα υπάρχουν 16 χιλιόμετρα, 12 κυκλικοί κόμβοι και, μάλιστα, στο κομμάτι του Παμίσου περνούν και οι γραμμές του τρένου μέσα από τους κυκλικούς κόμβους, ή προχειρότητα στο μεγαλύτερο βαθμό. Μη ύπαρξη κάποιας συγκοινωνιακής μελέτης που επιτάσσει την κατασκευή ενός τέτοιου έργου.
Ο δήμαρχος Μεσσήνης πρέπει να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων και να μη βάλει ταφόπλακα στη Μεσσήνη με αυτό το δρόμο κλειστού τύπου «Νιού Τζέρσεϋ» και λουκέτο σε 120 επιχειρήσεις της Μεσσήνης και της Ανάληψης που βρίσκονται πάνω στο δρόμο.
Επιθυμούμε την υπό μορφή διαπλάτυνση και βελτίωση του υπάρχοντος δρόμου, που θα αναδεικνύει τα χαρακτηριστικά της περιοχής και δε θα προκαλεί ανωμαλία στην οικιστική και οικονομική ζωή των παρόδιων ιδιοκτητών. Θα μείνουμε αποφασισμένοι και σθεναροί προασπιστές της περιουσίας μας, της λογικής και, κυρίως, του νόμου σε κάθε ενέργειά μας. Καλούμε όλους τους επαγγελματίες και ιδιοκτήτες της Μεσσήνης να συνταχτούν μαζί μας στον αγώνα εναντίον της καταστροφής της Μεσσήνης από αυτό το κατάπτυστο σχέδιο του υπουργείου που έθεσε ο Δήμος Μεσσήνης για ψήφιση στο Δημοτικό Συμβούλιο. Πρέπει, λοιπόν, να δώσουμε ένα καλό ράπισμα στο υπουργείο και στο Δήμο για να καταλάβουν ότι οι πολίτες έχουν δύναμη.
Επειδή από τους πολιτικούς ακούγεται πολύ η επίκληση στο δημόσιο συμφέρον, για εμάς δημόσιο συμφέρον είναι το γενικό συμφέρον, δεν είναι ούτε δεξιά ούτε αριστερά ούτε κεντρικά.
Είναι γεγονός ότι τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά που προβλέπονται στη μελέτη που ήρθε στο Δήμο Μεσσήνης για τη διαπλάτυνση του υφιστάμενου δρόμου Καλαμάτας – Ριζόμυλου δεν είναι συμβατά με τον αναπτυξιακό σχεδιασμό που έχουμε οραματιστεί για το Δήμο Μεσσήνης, γιατί αγνοεί το ΓΠΕ, καταστρέφει την επιχείρηση και βάζει φράχτη στη διεύρυνση της Μεσσήνη προς τη θάλασσα, ενώ ο δρόμος κλειστός δεν προσφέρει ανάπτυξη ένθεν και ένθεν. Πιο πολύ μας ξενίζει το γεγονός ότι το υπουργείο δε λαμβάνει υπ’ όψιν αυτές τις υπάρχουσες αποφάσεις ούτε την τοπική κοινότητα ούτε την ανάπτυξη της περιοχής.
Θέλουμε όλοι οι φορείς του Δήμου Μεσσήνης να λάβουν θέση για το σχέδιο δρόμου Καλαμάτα – Ριζόμυλος. Δηλαδή, ρωτάμε τους δημοτικούς συμβούλους της Μεσσήνης, τους τοπικούς, αλλά και τους προέδρους των δημοτικών διαμερισμάτων Ανάληψης, Βελίκας και Αβραμιού τη θέση τους για τον κλειστό αυτό δρόμο «ταφόπλακα» να την πουν δημοσίως και όχι να κρατούν κλειστά τα χαρτιά τους. Έφτασε η ώρα της ευθύνης τους απέναντι στους πολίτες της Μεσσήνης. Ακόμα ρωτάμε τη Δημοτική Αρχή Μεσσήνης τα εξής:
1. Ο δρόμος Ριζόμυλος – Καλαμάτα είναι κλειστός ή ανοιχτός;
2. Είναι με ΣΔΙΤ ναι ή όχι;
3. Έχει διόδια ναι ή όχι;
4. Παρακάμπτει τη Μεσσήνη και τη Βελίκα ναι ή όχι;
5. Υπάρχει συγκοινωνιακή μελέτη ναι ή όχι;
6. Το κόστος της βελτίωσης του υφιστάμενου δρόμου ποιο είναι;
7. Ο δρόμος αυτός έχει 12 κυκλικούς κόμβους στα 16 χιλιόμετρα ναι ή όχι;
8. Κόβει τη Μεσσήνη και την προώθηση της πόλης προς την παραλία ή όχι;
9. Η μελέτη αυτή που έχει έρθει στο Δήμο Μεσσήνης είναι τελική ή όχι;
10. Θα ψηφίσουν τον κλειστό δρόμο ναι ή όχι;
Περιμένουμε απάντηση ξεκάθαρη στις ερωτήσεις μας. Πρέπει να τοποθετηθούν όλοι για το σχέδιο του δρόμου δημόσια.
Αποτελεί χρέος της Δημοτικής Αρχής να τηρήσει ουδέτερη στάση, να ακούσει τη διατυπωμένη και αιτιολογημένη θέση μας και να πληροφορήσει με απόλυτη διαφάνεια επαρκώς τους θιγόμενους ιδιοκτήτες και επαγγελματίες, τους αρμόδιους φορείς. Για την αντίδρασή μας να ξέρουν οι αρμόδιοι φορείς ότι και το μυρμήγκι, όταν χρειαστεί, γίνεται γίγαντας.
Να σημειώσουμε ακόμα ότι ο βουλευτής Μεσσηνίας Μ. Χρυσομάλλης είπε τα πράματα με το όνομά τους, δηλαδή τα σύκα σύκα και τη σκάφη σκάφη.
Ενώ ο Μ. Χρυσομάλλης είπε ότι η μελέτη είναι παραπλανητική και ανεφάρμοστη, αλλά και ελλιπής, το υπουργείο έστειλε τη μελέτη στο Δήμο Μεσσήνης. Εφόσον ο Δήμος διαθέτει Τεχνική Υπηρεσία, γιατί δεν επιστρέφει τη μελέτη στο υπουργείο ως «ελλιπή».
Δηλώνουμε ότι είμαστε αντίθετοι σε κλειστό δρόμο τύπου Νιού Τζέρσεϋ και παράκαμψη της Μεσσήνης, γιατί είναι ανωμαλία στην οικιστική και οικονομική ζωή των πολιτών της Μεσσήνης και των επαγγελματιών.
Εκπρόσωποι επιχειρηματιών
Παναγιώτης Μητσέας
Ευάγγελος Σταματελόπουλος