Σε πλήρη λειτουργία οι δημόσιες υπηρεσίες με αυτοπρόσωπη παρουσία

Σε πλήρη λειτουργία οι δημόσιες υπηρεσίες με αυτοπρόσωπη παρουσία

Νέα εγκύκλιο εξέδωσε το υπουργείο Εσωτερικών με διευκρινίσεις σχετικά με τη λειτουργία των υπηρεσιών του Δημοσίου, τα μέτρα και τις ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση της ανάγκης περιορισμού της διασποράς του κορωνοϊού.

Σύμφωνα, λοιπόν, με Κοινή Υπουργική Απόφαση, μεταξύ άλλων προβλέπεται ότι οι δημόσιες υπηρεσίες πλέον τελούν σε πλήρη λειτουργία. Η εξυπηρέτηση του κοινού γίνεται κατά προτίμηση, αλλά όχι αποκλειστικά, κατόπιν προγραμματισμένου ραντεβού. Με ευθύνη του οικείου προϊσταμένου τηρείται ελάχιστη απόσταση 1,5 μέτρου μεταξύ των υπαλλήλων, αλλά και μεταξύ των υπαλλήλων και των πολιτών. 

Αυτοπρόσωπη παρουσία

Η εξυπηρέτηση των πολιτών από τις δημόσιες υπηρεσίες είναι πλέον δυνατή και με αυτοπρόσωπη παρουσία χωρίς προγραμματισμένο ραντεβού. Στις περιπτώσεις αυτές οι υπηρεσίες οφείλουν να λαμβάνουν όλα τα απαραίτητα μέτρα για την τήρηση των απαιτούμενων αποστάσεων μεταξύ υπαλλήλων και πολιτών, αλλά και μεταξύ των πολιτών που αναμένουν να εξυπηρετηθούν, καθώς και να τηρούν εντός των υπηρεσιών όλα τα μέτρα που διασφαλίζουν την τήρηση της υγιεινής στους χώρους εργασίας και εξυπηρέτησης των πολιτών.

Ωστόσο, δεδομένου ότι συντρέχουν ακόμη οι λόγοι που επιβάλλουν τη λήψη μέτρων για την αποφυγή διασποράς του κορωνοϊού COVID-19, θεωρείται πλέον πρόσφορη επιλογή, στο πλαίσιο προστασίας της υγείας τόσο των εξυπηρετούμενων πολιτών όσο και των υπαλλήλων του Δημοσίου, η εξυπηρέτηση του κοινού να εξακολουθήσει να γίνεται κατόπιν προγραμματισμένου ραντεβού, αλλά όχι αποκλειστικά.

Οι εξυπηρετούμενοι πολίτες θα εισέρχονται στις δημόσιες υπηρεσίες με τρόπο ώστε να αποφεύγεται ο συνωστισμός, λαμβάνοντας υπόψη ότι και οι δημόσιες υπηρεσίες έχουν επανέλθει σε πλήρη λειτουργία. Επομένως, με μέριμνα των υπαλλήλων που απασχολούνται στις υπηρεσίες υποδοχής των εξυπηρετούμενων πολιτών, θα εξετάζεται κάθε αναγκαία παράμετρος προκειμένου να εισέρχονται με όρους ασφάλειας στις δημόσιες υπηρεσίες οι πολίτες.

Επιπλέον, δέον είναι αιτήματα ή ερωτήματα, τα οποία δύνανται να ικανοποιηθούν μέσω τηλεπικοινωνιακού τρόπου εξυπηρέτησης ή μέσω ηλεκτρονικής αλληλογραφίας, να διατυπώνονται και να απαντώνται χωρίς αυτοπρόσωπη παρουσία των πολιτών στις δημόσιες υπηρεσίες. 

Β.Β.