Σε μια δύσκολη περίοδο για την καλλιτεχνική παιδεία στη χώρα μας υποβάλλω πρόταση για ίδρυση Καλλιτεχνικού Σχολείου στην Καλαμάτα, ως το πρώτο Καλλιτεχνικό Σχολείο που θα ιδρυθεί στην Περιφέρεια Πελοποννήσου.
Τα Καλλιτεχνικά Σχολεία ιδρύθηκαν το 2003, η χώρα μας αριθμεί μόλις οκτώ αυτή τη στιγμή και προβλέπεται η ίδρυση νέων Καλλιτεχνικών Σχολείων σταδιακά σε όλη τη χώρα. Σύμφωνα με το Υπουργείο Παιδείας τα Καλλιτεχνικά Σχολεία της Ελλάδας είναι δημόσια σχολεία δευτεροβάθμιας γενικής εκπαίδευσης με διευρυμένο πρόγραμμα και με έμφαση στις Καλές Τέχνες. Περιλαμβάνουν Γυμνάσιο και Γενικό Λύκειο και ως υπερτοπικά – διαδημοτικά σχολεία μπορεί να δέχονται μαθητές από περισσότερους δήμους.
1. Σκοπός ίδρυσης των Καλλιτεχνικών Σχολείων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης είναι:
- η ενθάρρυνση και στήριξη του ενδιαφέροντος των μαθητών για τις Τέχνες,
- η καλλιέργεια και η εκπαίδευση των δεξιοτήτων και κλίσεων που διαθέτουν και
- η προετοιμασία των νέων που επιθυμούν να ακολουθήσουν την επαγγελματική κατεύθυνση του θεάτρου -Κινηματογράφου, του Χορού και των Εικαστικών, χωρίς παράλληλα να υστερούν σε γενική παιδεία, εάν τελικά επιλέξουν άλλον τομέα επιστημονικής και επαγγελματικής κατεύθυνσης.
2. Τα Καλλιτεχνικά Σχολεία περιλαμβάνουν τις εξής κατευθύνσεις:
α) Εικαστικές Τέχνες
β) Χορός
γ) Θέατρο – Κινηματογράφος.
3. Το αναλυτικό πρόγραμμα των Καλλιτεχνικών Σχολείων περιλαμβάνει μαθήματα Γενικής Παιδείας και καλλιτεχνικά μαθήματα.
Δεδομένου ότι η πόλη της Καλαμάτας έχει συνδεθεί καλλιτεχνικά με τον Χορό (Διεθνές Φεστιβάλ – το πιο γνωστό στην Ελλάδα), το Θέατρο (πληθώρα θεατρικών ομάδων με πολλά χρόνια λειτουργίας, Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο Καλαμάτας με πλούσια δράση και ιστορία), τον Κινηματογράφο (Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ – Νέα Κινηματογραφική Λέσχη) και τα Εικαστικά (Εικαστικό Εργαστήρι από την Φάρις , υπάρχει επίσης η πρόταση του περιφερειάρχη Π. Νίκα για δημιουργία παραρτήματος της Καλών Τεχνών στην Καλαμάτα) έχει όλες τις προϋποθέσεις για την δημιουργία Καλλιτεχνικού Σχολείου.
Η Καλαμάτα με την ίδρυση του συγκεκριμένου Σχολείου μπορεί να αποτελέσει καλλιτεχνικό κόμβο στην Πελοπόννησο, προσελκύοντας παιδιά και οικογένειες από όλες τις γύρω περιοχές. Ταυτόχρονα, θα ανοίξει ο δίαυλος για επαφή και επικοινωνία με όλες τις πόλεις που έχουν αντίστοιχα σχολεία.
Μανώλης Μάκαρης