“Καλαμάτα 1821 – Δρόμοι Ελευθερίας”: Τηλεδιάσκεψη με εκπροσώπους παραγωγικών φορέων

“Καλαμάτα 1821 – Δρόμοι Ελευθερίας”: Τηλεδιάσκεψη με εκπροσώπους παραγωγικών φορέων

Συνεχίζοντας τις επαφές μας για την αποτίμηση της ακύρωσης των εκδηλώσεων του Μαρτίου 2020, και με το βλέμμα στο Μάρτη του 2021, την Πέμπτη 11 Ιουνίου συναντηθήκαμε με εκπροσώπους παραγωγικών φορέων της πόλης που συνεργάζονται με το πρόγραμμα «Καλαμάτα 1821: Δρόμοι Ελευθερίας» και έχουν ενταχθεί στην Εμπορική Επωνυμία «ΚΑΛΑΜΑΤΑ 1821». Συγκεκριμένα πραγματοποιήθηκε τηλεδιάσκεψη με τους κ.κ. Ανδρέα Ζαγάκο (Κύμα), Φώτη Μπουγά (Εκπαιδευτήρια-ΙΕΚ), Γιώργο Λάμπο (Αφοί Λάμπου), Κώστα Πιέρρο (Θίασος) και Παναγιώτη Χρυσομάλλη (Οινοπαντοπωλείο) και στελέχη του Προγράμματος.

Η συζήτηση κινήθηκε γύρω από τρεις άξονες: α) την αίσθηση που δημιούργησε η ακύρωση των εκδηλώσεων του περασμένου Μαρτίου, β) τη μέχρι τώρα εμπειρία από τη χρήση του εμπορικού σήματος του προγράμματος και γ) προτάσεις και ενέργειες για τα επόμενα βήματα και με ορίζοντα τον εορτασμό των 200 ετών από την επανάσταση το Μάρτιο του 2021.

Σε σχέση με το χαμένο επιχειρηματικά Μάρτιο ήταν κοινός τόπος ότι η ματαίωση των εκδηλώσεων ήταν ένα μεγάλο πλήγμα, καθώς αν η πανδημία του κορωνοϊού δεν ανέτρεπε τη φυσική ροή των πραγμάτων, τότε το πρόγραμμα, και δι’ αυτού η ίδια η πόλη, θα είχε επικοινωνηθεί πιο αποτελεσματικά στο ευρύ κοινό. 

Αντίθετα, όπως χαρακτηριστικά σημείωσε ο κ. Χρυσομάλλης, το «Καλαμάτα 1821: Δρόμοι Ελευθερίας» δεν είναι ακόμα γνωστό σε μεγάλη μερίδα των κατοίκων της Μεσσηνίας και, μάλιστα, πολλοί το συγχέουν με την ευρύτερη πρωτοβουλία για το 2021 υπό την κα Γιάννα Αγγελοπούλου. Αν, όμως, οι προγραμματισμένες εκδηλώσεις του Μαρτίου είχαν προχωρήσει κανονικά, σημείωσε ο κ. Λάμπος, η εικόνα σήμερα θα ήταν πολύ διαφορετική. Κι αυτό, γιατί λόγω των υγειονομικών μέτρων ανεστάλησαν μια σειρά από πρωτοβουλίες που θα συνέβαλλαν στη διάχυση του προγράμματος. Μια τέτοια ήταν και η δημιουργία και διάθεση του λεγόμενου «Κουτιού του ‘21», ενός πακέτου από παραδοσιακά μεσσηνιακά προϊόντα από την επιχείρηση του κ. Λάμπου, που θα έφερε το σήμα του προγράμματος.

Με βάση την παραπάνω επισήμανση σχετικά με το εμπορικό σήμα «Καλαμάτα 1821: Δρόμοι Ελευθερίας» και της χρηστής εκμετάλλευσής του, ο κ. Μπουγάς σημείωσε πως η χρήση του σε μια σειρά από τετράδια στο σχολείο του είχε μεγάλη επιτυχία, καθώς έκανε άριστη εντύπωση και παρακίνησε γονείς και μαθητές να μάθουν περισσότερα για το πρόγραμμα. 

Σε αυτό το σημείο η κα Παναγιωτίδη, στέλεχος του προγράμματος, πρότεινε την επέκταση της χρήσης του σήματος με την ένταξή του στο μενού μαγαζιών εστίασης από το καλοκαίρι, προκειμένου αργά πλην μεθοδικά να χτιστεί ένα ισχυρό brandname που θα βοηθήσει στην τουριστική ανάπτυξη της πόλης. Η ιδέα αγκαλιάστηκε από τους υπόλοιπους συμμετέχοντες. Συγκεκριμένα, ο κ. Ζαγάκος τόνισε ότι οφείλουμε να προβάλουμε ένα ξεχωριστό γεγονός, όπως την έναρξη της επανάστασης στις 23 Μαρτίου, για να δώσουμε ώθηση στην ανάπτυξη της πόλης και να καταστούμε τουριστικός προορισμός σε δωδεκάμηνη βάση. 

Στο ίδιο πνεύμα ο κ. Πιέρρος πρόσθεσε πως αυτή είναι η πετυχημένη συνταγή για ανάπτυξη που κάθε πόλη σαν την Καλαμάτα, δηλαδή κάθε πόλη που έχει το προνόμιο να συνδέει το όνομά της με ένα κομβικό ιστορικό γεγονός, επιβάλλεται να ακολουθήσει. Σε αυτό το πλαίσιο συμφωνήθηκε από όλους πως πρέπει να παρθούν πρωτοβουλίες για την ενίσχυση και διάδοση του εμπορικού σήματος του προγράμματος από τους συνεργαζόμενους φορείς, ειδικά όσο πλησιάζουμε προς το Μάρτιο του 2021.

Σχετικά με το περιεχόμενο των δράσεων και παρεμβάσεων που μπορούν να υλοποιηθούν στο προσεχές διάστημα κατατέθηκαν μια σειρά από εύστοχες παρατηρήσεις. Αρχικά σε σχέση με την επικοινωνία του προγράμματος. Καίτοι είναι γνωστό πως από τον Ιούνιο του 2018 το «Καλαμάτα 1821: Δρόμοι Ελευθερίας» έχει μια σταθερή παρουσία με δύο κατά μέσο όρο μηνιαίες καταχωρήσεις και συνεντεύξεις σε τοπικά, περιφερειακά και πανελλήνια μέσα, είναι γεγονός πως περισσότερα πράγματα μπορούν και πρέπει να γίνουν. Συνακόλουθα, η πρόταση του κ. Χρυσομάλλη που θέλει εκπροσώπους του προγράμματος να επισκέπτονται σχολεία, πολιτιστικούς συλλόγους, αλλά και εμπορικά καταστήματα και χώρους εστίασης, ακούστηκε με ενδιαφέρον.

Συνολικά συμφωνήθηκε πως ο Σεπτέμβριος θα πρέπει να είναι το σημείο εκκίνησης και για έναν επιπλέον λόγο. Μέσα σε αυτό το μήνα θα λάβουν χώρα και θα ολοκληρωθούν τα γυρίσματα για την επετειακή ταινία, φωτογραφίες και αποσπάσματα της οποίας θα λειτουργήσουν σαν πολλαπλασιαστές ισχύος στην επικοινωνία του προγράμματος.

Μην ξεχνάμε το παράδειγμα της Κεφαλλονιάς και πώς η τοπική οικονομία ενισχύθηκε μακροπρόθεσμα χάρη στο γύρισμα της ταινίας «Το Μαντολίνο του Λοχαγού Κορέλι». Τηρουμένων των αναλογιών, μπορούμε και οφείλουμε να αντιγράψουμε το παράδειγμα της Κεφαλλονιάς, σημείωσαν οι κ.κ. Πιέρρος και Ζαγάκος, καταθέτοντας σκέψεις για συνδυασμό των καταλόγων τους με το σήμα του προγράμματος και το διαθέσιμο υλικό από την ταινία.

Σε αυτό το σημείο η κα Παναγιωτίδη πρόσθεσε την ανάγκη της ενθάρρυνσης των πελατών να μοιράζονται την εμπειρία τους με τα εξειδικευμένα πιάτα στα κοινωνικά δίκτυα με τρόπο που να παραπέμπει στο πρόγραμμα με ένα χαρακτηριστικό τίτλο αναφοράς. Μάλιστα, ο κ. Μπουγάς πρότεινε το «Προορισμός Καλαμάτα». Τέλος, ο κ. Λάμπος, για την ενίσχυση της διαδραστικότητας τόσο με την τοπική κοινωνία όσο και με τους επισκέπτες της πόλης πρότεινε, στο βαθμό που είναι εφικτό, τη δημιουργία μιας ψηφιακής πλατφόρμας όπου ανά τακτά χρονικά διαστήματα θα αποτυπώνονται οι σκέψεις και οι προτάσεις του κοινού για την πορεία και τις δράσεις του προγράμματος.

Η τηλεδιάσκεψη ολοκληρώθηκε με αισιόδοξη διάθεση, καθώς όλοι οι προβληματισμοί και οι προτάσεις που κατατέθηκαν είχαν θετικό πρόσημο και βάσει αυτών θα δρομολογηθούν τα επόμενα βήματα. Δεσμευτήκαμε να μείνουμε σε επαφή στην κοινή πορεία προς το Μάρτιο του 2021 και όσο αφορά στο άμεσα προσεχές διάστημα, να ενισχύσουμε τις προσπάθειες της παραγωγού εταιρείας να βρει περισσότερους εθελοντές-κομπάρσους για τα γυρίσματα της ταινίας τον Σεπτέμβριο.

Το Πρόγραμμα υλοποιείται υπό την αιγίδα της Προεδρίας της Δημοκρατίας, έχει χαρακτηριστεί από το υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης ως εμβληματικό έργο στον Πολιτισμό για την τρέχουσα τριετία και έχει ως Χορηγό Επικοινωνίας την ΕΡΤ.

Του Νικόλαο Ζαχαριά

Επιστημονικού υπεύθυνου και συντονιστή, καθηγητή

Ιστοσελίδα του Προγράμματος

kalamata1821.com