Δύσκολες ώρες, και με αβέβαιη την πορεία, «περνούν» τα ταξιδιωτικά γραφεία κατά τη φετινή περίοδο, τα οποία βλέπουν το έργο τους να έχει μηδενισθεί και τώρα να ξεκινά δειλά δειλά, χωρίς να ξέρουν τι απ’ ό,τι έχει ήδη χαθεί μπορεί να αναπληρώσουν.
Προκειμένου να κερδίσουν όσο από το χαμένο έδαφος γίνεται και να μην είναι η φετινή περίοδος ολική καταστροφή για τις επιχειρήσεις τους, η Ομοσπονδία Ελληνικών Συνδέσμων Γραφείων Ταξιδίων και Τουρισμού ζητά να ληφθούν συγκεκριμένες αποφάσεις και, μάλιστα, άμεσα, όπως η απελευθέρωση στην πληρότητα των τουριστικών λεωφορείων.
Μάλιστα, όπως τόνισε το μέλος του Γενικού Συμβουλίου της Ομοσπονδίας, ταξιδιωτικός πράκτορας στη Μεσσηνία, Βασίλης Τριγκιλίδας, «ο κλάδος των τουριστικών γραφείων έχει κουραστεί να διεκδικεί τα αυτονόητα, με αιτήματα που έχουν λογική και συνέπεια, και να μην εισακούγεται ποτέ για ζητήματα που σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες είναι από καιρό λυμένα! Δε γίνεται να είμαστε πάντοτε αυτοί που μένουν πίσω, ενώ η λογική δείχνει προς συγκεκριμένη κατεύθυνση».
Πληρότητα στα λεωφορεία και τα mini van
Από τα πρώτα αιτήματα των ταξιδιωτικών πρακτόρων, που ζητούν άμεσα να αναθεωρηθεί, είναι η απαγόρευση μεταφοράς επιβατών με τα τουριστικά λεωφορεία μέχρι 65% της πληρότητάς του. «Ο περιορισμός αυτός δεν υφίσταται σε καμία άλλη ευρωπαϊκή χώρα και δημιουργεί σοβαρά προβλήματα στον τουρισμό και στα τουριστικά γραφεία, τα οποία προσπαθούν να προσαρμόσουν τα γκρουπ των οργανωμένων ταξιδιών τους στο συγκεκριμένο κανόνα με σημαντική επιπλέον οικονομική επιβάρυνση και χωρίς πραγματικό αντικειμενικό λόγο. Οι ταξιδιώτες που συμμετέχουν στο ίδιο οργανωμένο ταξίδι, αν δεν ταξιδεύουν όλοι μαζί με το ίδιο τουριστικό λεωφορείο, θα είναι πάντως μαζί σε όλες τις άλλες δραστηριότητες του ταξιδιού. Δεν εξασφαλίζεται, επομένως, η προστασία τους με την απαίτηση για πληρότητα μέχρι 65% του τουριστικού λεωφορείου. Η επιτρεπτή πληρότητα πρέπει να επιστρέψει άμεσα στο 100% της ικανότητας των λεωφορείων», τόνισε ο κ. Τριγκιλίδας.
Επίσης, να επιτραπεί στο 100% η πληρότητα στα mini van των τουριστικών γραφείων, καθώς, όπως τονίζεται, οι περιορισμοί που υπάρχουν τώρα δεν προστατεύουν πραγματικά τους ταξιδιώτες, ενώ τους επιβαρύνει οικονομικά και δημιουργεί αντίστοιχα προβλήματα στα τουριστικά γραφεία, που πρέπει να διαχειριστούν την όλη κατάσταση.
Οι δύο αυτοί περιορισμοί έχουν ισχύ έως 12 Ιουλίου και το ότι κανείς δεν ξέρει τι θα γίνει με τη λήξη της, δημιουργεί επιπλέον προβλήματα.
Ηλικία απόσυρσης λεωφορείων
Άλλο αίτημα είναι να αρθούν άμεσα οι αυστηροί κανόνες της προσέλευσης των γκρουπ στα μουσεία και τους αρχαιολογικούς χώρους. Σύμφωνα με τις απαγορεύσεις, οι ομάδες που μπορούν να εισέλθουν στα μουσεία δεν επιτρέπεται να υπερβαίνουν τα 8 άτομα. Τα ταξιδιωτικά γραφεία ζητούν η προσέλευση των ατόμων στους χώρους αυτούς να συμβαδίζει τουλάχιστον με την πληρότητα των λεωφορείων.
Σε διαφορετική περίπτωση, θα πρέπει κάθε τουριστικό γραφείο είτε να απασχολήσει μεγαλύτερο αριθμό ξεναγών είτε να αυξήσει τη χρονική διάρκεια της εκδρομής, ώστε ο ξεναγός να επαναλάβει την ίδια ξενάγηση τόσες φορές όσες και οι ομάδες που θα έχουν διαμορφωθεί. Και οι δύο, όμως, αυτές εκδοχές αυξάνουν το κόστος.
Άλλο αίτημά τους είναι να καταργηθεί η ηλικία απόσυρσης των 27 ετών για τα τουριστικά λεωφορεία και να αυξηθεί σε 12 έτη, από 7, εκείνη των επιβατηγών ιδιωτικής χρήσης οχημάτων με οδηγό των τουριστικών γραφείων.
Μάλιστα, οι ταξιδιωτικοί πράκτορες επισημαίνουν ότι η κατάσταση των οχημάτων εξαρτάται από πολλούς παράγοντες και μόνο η ηλικία τους δεν επαρκεί για τον οριστικό χαρακτηρισμό τους ως κατάλληλων ή ακατάλληλων για κυκλοφορία. Επίσης, η επιδότηση για την απόκτηση νέων λεωφορείων είναι το μέτρο που θα βοηθήσει στην επιχειρηματικότητα, την αναβάθμιση της ποιότητας των υπηρεσιών και τον εμπλουτισμό του τουριστικού προϊόντος.
Της Βίκυς Βετουλάκη