Σε τεχνοκρατικό επίπεδο, από αρμόδιους παράγοντες της κυβέρνησης και της Περιφέρειας Πελοποννήσου, θα δοθεί η απάντηση στα ερωτήματα που τίθενται σε έγγραφο αρμόδιας υπηρεσίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης αναφορικά με τη ΣΔΙΤ Πελοποννήσου, αλλά και περίπου 15 άλλες μονάδες διαχείρισης απορριμμάτων που βρίσκονται υπό κατασκευή.
Ο περιφερειάρχης Παναγιώτης Νίκας, σε δηλώσεις του την περασμένη Παρασκευή, εξέφρασε αισιοδοξία μαζί και την εκτίμηση ότι “θα υπάρξει επάρκεια στις απαντήσεις” και ότι “το έργο θα συνεχιστεί και θα ολοκληρωθεί”.
Σημειώνεται ότι τα ερωτήματα στο εν λόγω έγγραφο αφορούν στα ποσοστά της ανακύκλωσης, το κόστος διαχείρισης ανά τόνο, τη λειτουργία των ΧΥΤΥ, τη μεταβατική διαχείριση, τη διαχείριση του κομπόστ κ.ά.
Υπενθυμίζουμε ότι με ένα έγγραφο «κόλαφο» για το έργο (και όχι μόνο) που εστάλη προσφάτως στο υπουργείο Ανάπτυξης και στην Περιφέρεια Πελοποννήσου, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προειδοποιεί με σαφήνεια ότι θα αρνηθεί οποιαδήποτε χρηματοδότηση του ΣΔΙΤ, κρίνοντας ότι το έργο δεν ανταποκρίνεται στις κοινοτικές οδηγίες, είναι υπερκοστολογημένο και υπερδιαστασιολογημένο, καθώς και αμφισβητούμενης «ωριμότητας» – παρότι έχουν περάσει επτά χρόνια από την επιλογή αναδόχου, διάστημα στο οποίο το έργο συζητήθηκε και στηρίχθηκε από διαδοχικές κυβερνήσεις.
Το έγγραφο-βόμβα, το οποίο δημοσιεύτηκε στην “Εφημερίδα των Συντακτών”, εστάλη στις αρμόδιες ελληνικές υπηρεσίες στις 15 Ιουνίου, σε απάντηση αιτήματος των αρμόδιων ελληνικών υπηρεσιών για τη χρηματοδότηση του έργου που έχει ανάδοχο την ΤΕΡΝΑ.
Το ευρωπαϊκό έγγραφο –εμμέσως πλην σαφώς– επιβεβαιώνει πλήρως την κριτική που δέχεται το συγκεκριμένο αμφιλεγόμενο μοντέλο διαχείρισης απορριμμάτων, που δε βασίζεται στις αρχές της κυκλικής οικονομίας και της μείωσης των παραγόμενων απορριμμάτων με την εφαρμογή προγραμμάτων ανακύκλωσης, αλλά στα σύμμεικτα απορρίμματα και στην ταφή.