Το δικό μας «κατά» απορρέει από τη θέση μας, τα μεγάλα έργα, τα έργα υποδομών, να κατασκευάζονται από ενιαίο Δημόσιο Κρατικό Φορέα Κατασκευών, που θα κατέχει τα υλικά (αδρανή, σίδηρο, μπετόν), τα μηχανήματα, θα κατανέμει σχεδιασμένα το πλούσιο και έμπειρο εργατοτεχνικό και επιστημονικό προσωπικό που διαθέτει η χώρα μας, σε όλα τα στάδια από τη μελέτη και κατασκευή του έργου ως τη συντήρηση και λειτουργία. Μόνο τότε θα έχουμε φθηνά και ποιοτικά έργα, για την ασφαλή και δωρεάν μετακίνηση των λαϊκών στρωμάτων.
Με το δικό σας δρόμο, που τα πάντα όλα τα αναθέτετε στο κεφάλαιο, πληρώνει μια φορά ο λαός για τη μελέτη και κατασκευή των έργων, πληρώνει για τις αστοχίες, όπως αποκαλείτε, τις βυθίσεις των δρόμων κ.λπ. και ξαναπληρώνει για τη χρήση τους μέσα από τα υπέρογκα διόδια, τα τέλη κυκλοφορίας, την υπέρογκη φορολογία στα καύσιμα, αλλά και τα πανωπροίκια της εγγυημένης κερδοφορίας των καπιταλιστών μέσα από την Επιδότηση Λειτουργίας και την Πρόσθετη Επιδότηση Λειτουργίας των δρόμων.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ο Μωρέας. Πλήρωσε δισεκατομμύρια ο λαός για την κατασκευή του δρόμου, για τις «αστοχίες» σε Στέρνα και Τσακώνα, για πανωπροίκια. Μόνο για την επιδότηση λειτουργίας του δρόμου πλήρωσε ο λαός στον Μωρέα μέσα από τον κρατικό π/υ 221 εκατομμύρια ευρώ από το 2014 έως σήμερα.
Σήμερα, 13 χρόνια μετά την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης, δηλαδή παράδοσης του αυτοκινητόδρομου στο μεγάλο κεφάλαιο, οι ίδιες δυνάμεις που υπογράψατε το 2007, της Ν.Δ. και του ΠΑΣΟΚ συναθροιζόμενου και του ΣΥΡΙΖΑ, έρχεστε να παραδώσετε και το δρόμο Καλαμάτα-Ριζόμυλος-Πύλο-Κορώνη στο μεγάλο κεφάλαιο. Κάποιοι μάλιστα από εσάς, από το 2010, λέγατε να παραδοθεί στο Μωρέα. Όχι μόνο οι βουλευτές της Ν.Δ. και του ΠΑΣΟΚ, αλλά και ο κ. Νίκας, η κα Νικολάκου κ.λπ. Μπορεί να σκοτώνεστε στα δευτερεύοντα και στα διαδικαστικά, όπως έγινε στο προηγούμενο ΠεΣυ, αλλά στο κύριο, να παραδοθεί ο δρόμος στο μεγάλο κεφάλαιο, συμφωνείτε διαχρονικά.
Για ένα έργο 200 εκατομμυρίων ευρώ θα πληρώσει ο λαός και για την κατασκευή του και για τη χρήση του. Λέτε ψέματα όσοι ισχυρίζεστε ότι θα γίνει με ΣΔΙΤ ο δρόμος και δε θα επιβαρυνθεί ο λαός, αφού δε θα μπουν διόδια. Οι καπιταλιστές δεν είναι ούτε φιλανθρωπικά ιδρύματα ούτε κατηχητικό. Θα βρεθεί η φόρμουλα με επέκταση χρονικά της αρχικής σύμβασης παραχώρησης; Με αυξήσεις στα παλιά διόδια; Με 25 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο για συντήρηση και λειτουργία του δρόμου για 30 χρόνια; Θα βρεθεί η φόρμουλα.
Δε διαφωνείτε, λοιπόν, στο να παραδοθεί και αυτός ο δρόμος στο μεγάλο κεφάλαιο. Διαφωνείτε στη χάραξη, και εδώ και στα Δημοτικά Συμβούλια και οι βουλευτές ακόμα και του ίδιου κόμματος βλέπετε τι γίνεται στη Ν.Δ.
Διαφωνείτε γιατί είναι πολλά τα λεφτά και μεγάλα τα συμφέροντα.
Γιατί με την παραλιακή χάραξη, σε μια ζώνη νότια του δρόμου προς τη θάλασσα σε μήκος 15 χιλιομέτρων και πλάτος 700m που μαζί με τις καταπατήσεις αιγιαλού και παραλίας θα είναι πολύ περισσότερο, σε μια έκταση λοιπόν χιλιάδων στρεμμάτων η εμπορική αξία της γης θα εκτιναχθεί στα ύψη. Χωράφια εγκαταλελειμμένα, βούρκοι κ.λπ. θα πάρουν μεγάλη αξία, θα γίνουν φιλέτα για εξοχικές κατοικίες, για τουριστικά και εμπορικά συγκροτήματα. Γιατί για εσάς η γη δεν έχει μόνο αξία χρήσης, είναι εμπόρευμα που αγοράζεται και πουλιέται.
Για αυτό κάποιων κατόχων γης η εμπορική αξία θα πέσει και σε άλλους θα εκτιναχθεί. Κάποιοι θα καταστραφούν και κάποιοι θα πλουτίσουν. Αυτό είναι το διακύβευμα, για αυτό έχετε ανακατωθεί.
Τέλος, ένα σχόλιο για κάποιους υπηρεσιακούς, υποτίθεται, παράγοντες που άσχετα με το ποιο κόμμα είναι στην κυβέρνηση διαχρονικά υπηρετούν μια πολιτική που εξυπηρετεί τους κατασκευαστικούς ομίλους, το κεφάλαιο.
Πάει πολύ να κουνάνε το δάχτυλο στους κομμουνιστές που αποκαλύπτουν κι εναντιώνονται σε αυτή την πολιτική, όπως έκανε ο κ. Καρνέσης στο Δημοτικό Συμβούλιο Καλαμάτας και Μεσσήνης. Ας περιοριστούν στα υπηρεσιακά τους καθήκοντα κι ας απολογηθούν γιατί εισηγήθηκαν μελέτες και συμβάσεις που δεν είχαν στοιχειωδώς επικαιροποιηθεί, που δεν προέβλεπαν αρχαιολογικές τομές, που βυθίστηκαν δρόμοι, που είναι αιτία για να πλημμυρίζουν κάθε χρονιά περιοχές ακόμα και πόλεις.
Δεν είναι στα καθήκοντά τους να υπερασπίζονται το Μωρέα, αφήνοντας κι έμμεσες απειλές, ή την Ε.Ε. όπως έγινε στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Καλαμάτας και Μεσσήνης αντίστοιχα.
Ψηφίζουμε κατά.
Του Νίκου Γόντικα
Επικεφαλής Λαϊκής Συσπείρωσης Πελοποννήσου
-Παρέμβαση του κ. Νίκου Γόντικα κατά τη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Πελοποννήσου για την ΜΠΕ του δρόμου Καλαμάτα-Ριζόμυλος