Ερώτηση στη Βουλή προς τους υπουργούς Εργασίας και Παιδείας συνυπέγραψε ο βουλευτής Μεσσηνίας ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξης Χαρίτσης, με πρωτοβουλία του τομεάρχη Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ Νίκου Φίλη και της αναπληρώτριας τομεάρχη Κοινωνικής Πολιτικής, Θεανώς Φωτίου, για τις καθυστερήσεις και τις παλινωδίες της κυβέρνησης ως προς τη διάθεση των σχολικών γευμάτων και της μη αύξησης των ωφελούμενων μαθητών.
Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ επισημαίνουν ότι «κατά τη χρονιά 2019-20 υπήρξε σημαντικός αριθμός σχολείων, κυρίως σε μεγάλους Δήμους, στα οποία ουδέποτε διανεμήθηκαν γεύματα. Κι αυτό διότι δεν ολοκληρώθηκαν, λόγω ολιγωρίας της κυβέρνησης, οι διαγωνισμοί, που ξεκίνησαν επί ΣΥΡΙΖΑ, τον Ιούνιο του 2019, και συνεχίστηκαν μετά τις εκλογές από τη Ν.Δ.
Σε σχετική μάλιστα ερώτηση βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ η υπουργός Παιδείας απάντησε δηλώνοντας αναρμόδια, ενώ ο υπουργός Εργασίας απαξίωσε να απαντήσει.
Ειδικότερα για το Νομό Μεσσηνίας, από τη λίστα του υπουργείου Παιδείας,
όπως και πέρυσι, απουσιάζουν πολλές σχολικές μονάδες οι οποίες τα προηγούμενα χρόνια ήταν
ενταγμένες στο πρόγραμμα, “εκ παραδρομής”
όπως αναφέρθηκε, χωρίς όμως ακόμη να έχει γίνει καμία διορθωτική κίνηση για εκ
νέου ένταξή τους, όπως οφείλει να κάνει ειδικά εφέτος και εξαιτίας της
πανδημίας του covid19, το υπουργείο Παιδείας».
Καταλήγοντας οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ ερωτούν τους συναρμόδιους υπουργούς:
1. Γιατί δεν επεκτείνεται η χορήγηση σχολικών γευμάτων σε 400.000 μαθητές, από 186.000 σήμερα, με επιπλέον κόστος μόνο 60 εκ. ευρώ;
2. Πώς θα αντιμετωπίσουν το γεγονός ότι για μεγάλα χρονικά διαστήματα, όπως από την έναρξη του σχολικού έτους μέχρι το τέλος Οκτωβρίου και από την αρχή του 2021 μέχρι να τελεσφορήσει ο διαγωνισμός που προκηρύχθηκε καθυστερημένα, δε θα διατίθενται σχολικά γεύματα; Γιατί η ΚΥΑ ορισμού των σχολικών μονάδων που θα λάβουν σχολικά γεύματα, ενώ αναφέρεται στη σχολική χρονιά 2020-21 περιορίζεται στο χρονικό διάστημα ως 31/12/2020;
3. Αφού από τη μη διάθεση γευμάτων λόγω της πανδημίας προέκυψε πλεόνασμα στον π/υ του έτους 2019-2020, γιατί δεν προχώρησαν στην ένταξη και άλλων σχολικών μονάδων για να ισοσκελίσουν τουλάχιστον αυτό το πλεόνασμα;
4. Σκοπεύουν να επεκτείνουν το πρόγραμμα και σε άλλες σχολικές μονάδες, ιδίως ολοήμερα σχολεία, με ποιους όρους και σε πόσα σχολεία;
5. Έχουν εξασφαλίσει τους απαιτούμενους πόρους από τον κρατικό προϋπολογισμό για την απρόσκοπτη συνέχιση-επέκταση του προγράμματος;