Μεσσηνία: Oι προτάσεις της Περιφέρειας για το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών 2017 – 2037

Μεσσηνία: Oι προτάσεις της Περιφέρειας για το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών 2017 – 2037

Τις προτάσεις της υπέβαλε η Περιφέρεια Πελοποννήσου, στο πλαίσιο εξειδίκευσης του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Μεταφορών σε περιφερειακό επίπεδο (ΕΣΣΜ 2017 – 2037). Ειδικότερα, προώθησε τις εν λόγω προτάσεις προς την επιτελική δομή ΕΣΠΑ του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Οι δε προτάσεις της Περιφέρειας Πελοποννήσου που αφορούν στη Μεσσηνία είναι οι εξής:

Παράκαμψη Κάμπου – Σταυροπηγίου Δυτικής Μάνης: Αφορά βελτίωση οδικού άξονα, μετά της παράκαμψης του Κάμπου και του Σταυροπηγίου. Το έργο αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί το 2024 και ο προϋπολογισμός του είναι 10.000.000 ευρώ.

Βελτίωση 9ης εθνικής οδού, Τμήμα Καλό Νερό-Τσακώνα:  Αφορά στη βελτίωση των γεωμετρικών χαρακτηριστικών της 9ης εθνικής οδού σε μήκος περίπου 35 χλμ., με παρεμβάσεις ασφαλτοστρώσεων, κατασκευής τεχνικών, κόμβων ηλεκτροφωτσμού και οδικής ασφάλειας. Έτος ολοκλήρωσης 2025 με προϋπολογισμό 80.000.000 ευρώ.

Βελτίωση 1ης επαρχιακής οδού Καλαμάτα-Αρεόπολη στα τμήματα Βέργα -Σωτηριάνικα, Παράκαμψη Καρδαμύλης, Στούπα-Άγιος Νικόλαος και Πλάτσα – Άγιος Νίκωνας: Αφορά στη βελτίωση των γεωμετρικών χαρακτηριστικών σε μήκος περίπου 25 χλμ.,με νέα χάραξη κατά θέσεις, ασφαλτοστρώσεις, κατασκευή  τεχνικών, κόμβων ηλεκτροφωτσμού και οδικής ασφάλειας. Έτος ολοκλήρωσης το 2025 και ο προϋπολογισμός του φτάνει στα 30.000.000 ευρώ.

Βελτίωση 9ης επαρχιακής οδού Ριζόμυλος-Κορώνη στα τμήματα Καλαμάκι-Χράνοι και παράκαμψη οικισμού Χαροκοπιού: Αφορά νέα χάραξη και κατασκευή παράκαμψης στην κοινότητα Χαροκοπιού καθώς και βελτίωση του τμήματος από Καλαμάκι έως Χράνους σε συνέχεια της υλοποίησης έργου ΕΣΠΑ από γέφυρα Τζάνε έως Καλαμάκι της 9ης επαρχιακής οδού. Σχεδιασμός ολοκλήρωσης του έργου είναι το 2025 και ο προϋπολογισμός του 20.000.000 ευρώ.

Βελτίωση 9ης εθνική οδού, τμήμα Καλό Νερό-Κυπαρισσία-Φιλιατρά και Χώρα-Ρωμανός: Έτος ολοκλήρωσης αναμένεται το 2025 και ο προϋπολογισμός ανέρχεται στα 20.000.000 ευρώ.

Διασύνδεση Δήμων Καλαμάτας -Μεσσήνης στο παραλιακό μέτωπο – κατασκευή νέας Γέφυρας Ποταμού Παμίσου και βελτίωση της 7ης επαρχιακής οδού, τμήμα Βαλύρα-Σκάλα-Μελιγαλάς-Ζευγολατιό-Διαβολίτσι ΠΕ Μεσσηνίας: Αφορά στην κατασκευή γέφυρας στον ποταμό Πάμισο στο παραλιακό μέτωπο, η οποία θα έχει το ρόλο της διασύνδεσης των Δήμων Καλαμάτας και Μεσσήνης, ξεκινώντας από υπάρχουσα οδό του Δήμου Καλαμάτας και θα συναντά αντίστοιχη οδό του Δήμου Μεσσήνης.

Η γέφυρα θα είναι πλάτους περίπου 8 m, και θα εξυπηρετεί κατά κύριο λόγο τη σύνδεση των δύο Δήμων, ενισχύοντας την τοπική συγκοινωνία και τον τουρισμό της ευρύτερης περιοχής. Το τμήμα της επαρχιακής οδού (7η Επαρχιακή Οδός τμήμα Βαλύρα-Σκάλα-Μελιγαλάς-Ζευγολατιό-Διαβολίτσι) που πρόκειται να κατασκευαστεί, αφορά οδό μήκους 16 km, η οποία είναι ο βασικός οδικός εσωτερικός δρόμος του Δήμου Οιχαλίας που οδηγεί στον Επικούριο Απόλλωνα από την Π.Ε. Μεσσηνίας. Ολοκλήρωση έργου το 2024 με προϋπολογισμό 15.000.000 ευρώ.

Κατασκευή νέου οδικού άξονα Αρφαρά – Λάμπαινα: Aφορά την κατασκευή νέου οδικού άξονα, ο οποίος θα ξεκινά από την έξοδο Αρφαρών του αυτοκινητοδρόμου Κόρινθος – Καλαμάτα και θα καταλήγει στην Κοινότητα Λάμπαινας. Ο συγκεκριμένος δρόμος είναι μήκους περίπου 8 km, αφορά νέα χάραξη που εξυπηρετεί κατά κύριο λόγο την επισκεψιμότητα του αρχαιολογικού χώρου της Αρχαίας Μεσσήνης καθώς και την τοπική συγκοινωνία και τον τουρισμό της ευρύτερης περιοχής. Ο νέος άξονας θα είναι δίιχνος, διατομής Β2Σ, με ολικό πλάτος διατομής 11 μέτρων, ενώ για την διέλευσή του  θα κατασκευαστούν τα αναγκαία τεχνικά έργα. Το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2024 με προϋπολογισμό 25.000.000 ευρώ.

Βελτίωση της 38ης επαρχιακής οδού Σουληνάρι – Κρεμμύδια -Κορυφάσιο έως την 9η Ε.Ο όρια Ν. Ηλείας Καλό Νερό -Κυπαρισσία – Πύλος: Βελτίωση γεωμετρικών χαρακτηριστικών οδικού άξονα και τη κατασκευή των αναγκαίων τεχνικών έργων. Χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης είναι το 2023, με προϋπολογισμό 4.500.000 ευρώ.

Εκσυγχρονισμός σιδηροδρομικού δικτύου Πελοποννήσου: Αφορά στη βελτίωση και αναβάθμιση του τροχιακού υλικού, των εγκαταστάσεων κ.τ.λ. για τη λειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής. Το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2030 και ο προϋπολογισμός του είναι 50.000.000 ευρώ.

Α.Π.