Από την εξέλιξη που θα έχουν οι προσφυγές ενδιαφερόμενων ομίλων και από τις αποφάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής θα κριθεί η εκκίνηση τριών μεγάλων έργων μέσα στο 2021.
Πρόκειται για επενδύσεις ή έργα που καθυστερούν από πέντε μέχρι δέκα χρόνια, αλλά είτε έχουν εμπλακεί στα γρανάζια της γραφειοκρατίας των Βρυξελλών, η οποία κινείται στο ρελαντί λόγω πανδημίας, είτε σε προσφυγές στα ελληνικά δικαστήρια. Μεταξύ αυτών είναι και ο οδικός άξονας Πάτρα- Πύργος, η ολοκλήρωση του οποίου ενδιαφέρει άμεσα και τη Μεσσηνία.
Οδικός άξονας Πάτρα – Πύργος
Από μήνα σε μήνα πάει και η ολοκλήρωση των εγκρίσεων από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τον οδικό άξονα Πάτρα – Πύργος, ένα έργο που έχει αλλάξει πολλές φορές τα τελευταία 15 χρόνια. Αρχικά ήταν ενταγμένο στην Ολυμπία Οδό, αλλά εξαιρέθηκε την περίοδο διαπραγμάτευσης για τις αλλαγές στις συμβάσεις παραχώρησης.
Σχεδιάστηκε ως ενιαίο έργο περίπου 70 χιλιομέτρων, αλλά προκηρύχθηκε σε οκτώ τμήματα από την προηγούμενη κυβέρνηση. Αν και είχαν υπογραφεί συμβάσεις για ορισμένα τμήματα η σημερινή κυβέρνηση αποφάσισε να ακυρώσει τους διαγωνισμούς και να το επανεντάξει στη σύμβαση παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού.
Τώρα στο υπουργείο Υποδομών περιμένουν τη θετική γνωμοδότηση της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, προκειμένου να αναμορφωθεί εκ νέου η σύμβαση παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού. Η κοινοπραξία, αν λάβει το πράσινο φως, θα προχωρήσει το έργο και θα διαχειρίζεται το τμήμα Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος.