Είναι ένα έργο για το οποίο δεν υπάρχουν τελικές μελέτες για το κόστος, αλλά και για τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, ένα έργο που δεν έχει καμία αναπτυξιακή αξία, γιατί πηγαίνει σε μια χάραξη του 1937 και έχει 13 κυκλικούς κόμβους μέσα σε 13 χιλιόμετρα, δηλαδή θα είναι πιο αργός από το σημερινό. Επίσης, δεν υπάρχει μελέτη κοστολόγησης του φαραωνικού αυτού έργου, το οποίο θα στοιχίσει πολύ περισσότερα από τον παραλιακό, ο οποίος είχε μελέτες και είχε κοστολογηθεί.
Στην προτεινόμενη χάραξη του υπουργείου Υποδομών δεν υπάρχει πουθενά το κόστος μεταφοράς του αγωγού νερού που υπάρχει δίπλα στο δρόμο ούτε το κόστος μεταφοράς των κολώνων ρεύματος της ΔΕΗ, αλλά και των οπτικών ινών που υπάρχουν. Επίσης, οι αποζημιώσεις των ιδιοκτητών θα είναι πολύ μεγαλύτερες.
Ρωτάμε τον κ. Λαμπρόπουλο, τον κ. Μαντά και τον κ. Χρυσομάλλη, βουλευτές του νομού μας, να μας απαντήσουν:
Γιατί δεν αντιπαραθέτουν τις δύο μελέτες με τα κόστη, τη βελτίωση και αναβάθμιση του υφιστάμενου με παρακάμψεις της Μεσσήνης και της Βελίκας με την παραλιακή χάραξη.
Γιατί δεν έχουν εγκριθεί οι περιβαλλοντικοί όροι για το έργο αυτό. Σύμφωνα με το νόμο 4014 του 2011, δε νοείται γνωμάτευση ή γνωμοδότηση για μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων ενός οδικού άξονα χωρίς να γνωρίζουμε το τελικό εύρος κατάληψης της οδού. Ακόμα, στο σχέδιο 3 + 4 της προτεινόμενης μελέτης υπάρχει διαφορά ύψους 5 μέτρων του δρόμου, άρα το σχέδιο έχει γίνει πολύ πρόχειρα χωρίς μελέτη.
Το Περιφερειακό Συμβούλιο Πελοποννήσου αποφάσισε κατά πλειοψηφία να γνωμοδοτήσει θετικά υπό κάποιες παραμέτρους, όπως αντιπλημμυρικά έργα διατήρησης σιδηροδρομικής γραμμής, κατάργηση διοδίων περιφερειακού, πρόσβαση στη ΒΙΠΕ.
Να αναφέρουμε και τις παραμέτρους και διορθώσεις και αλλαγές επί της ΜΠΕ που έγιναν και από τα Δημοτικά Συμβούλια Καλαμάτας και Μεσσήνης. Σύμφωνα με την ενημέρωσή μας, μπορείτε να μας απαντήσετε σε εύλογα ερωτήματά μας: πώς είναι δυνατόν να δημοπρατείται δρόμος ταχείας κυκλοφορίας χωρίς να ξέρουμε το τελικά κόστος του έργου.
Ενημερώνουμε ότι θα στείλουμε επιστολή στον κ. Καραμανλή και στον κύριο πρωθυπουργό να τον ενημερώσουμε για τα θέματα.
Δεν πρόκειται να συναινέσουμε στον αποκλεισμό της Μεσσήνης από τη θάλασσα.
Δεν πρόκειται να συμβάλουμε στην καταστροφή των επιχειρήσεων και την υποβάθμιση περιουσιών συμπολιτών μας.
Δεν πρόκειται να ανεχτούμε την υποθήκευση της ανάπτυξης μέσα από έναν ιδιότυπο χωροταξικό και συγκοινωνιακό αποκλεισμό και την ανάπτυξη της Μεσσήνης προς το νότο.
Μην ξεχνάτε, κύριοι βουλευτές, ότι στο δρόμο αυτό υπάρχουν επιχειρήσεις οι οποίες σίγουρα θα κλείσουν, αφού είναι κλειστός με παραδρόμους και πολλούς κυκλικούς κόμβους.
Οι επαγγελματίες
Παναγιώτης Μητσέας
Ευάγγελος Σταματελόπουλος
Νίκος Δ. Βενέρος