Σωρεία έντονων αντιδράσεων έχει προκαλέσει το σχέδιο που προωθεί η κυβέρνηση για τα Ελληνικά Ταχυδρομεία. Υπενθυμίζεται ότι, σύμφωνα με αυτό, η κυβέρνηση σκοπεύει να προχωρήσει –με χρήματα των φορολογουμένων– σε εθελουσία έξοδο χιλιάδες υπαλλήλους της.
Όπως είναι φυσικό, οι παραπάνω εξελίξεις αναμένεται να δημιουργήσουν προβλήματα στην παροχή υπηρεσιών προς τους πολίτες. Ήδη στο “Θ” έχουν φτάσει καταγγελίες πολιτών και εργαζομένων για δυσλειτουργίες.
Αρκετές από αυτές αναλύουν την ουσία της κατάστασης που θα διαμορφωθεί με την υπολειτουργία πολλών υποκαταστημάτων στο νομό.
“Το νέο σχέδιο διανομής, όπως διαμορφώθηκε από τη διοίκηση των ΕΛΤΑ, δεν είναι προς το συμφέρον της ποιοτικής εξυπηρέτησης των πολιτών” υποστηρίζουν οι εργαζόμενοι στη Μεσσηνία.
Ειδικότερα, σημειώνουν ότι προκαλούνται προβλήματα στη διανομή με την καθυστέρηση παραλαβής της αλληλογραφίας σε πολίτες και επιχειρήσεις, με αποτέλεσμα να υπάρχουν πολλά παράπονα. Σημαντικά προβλήματα αναμένεται να δημιουργηθούν και με την έγκαιρη καταβολή των συντάξεων.
Τελευταίες εξελίξεις
Την περίοδο αυτή βρίσκεται σε εξέλιξη το πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου των εργαζομένων, με τη διοίκηση της εταιρείας να υλοποιεί το πλάνο μετασχηματισμού που οδηγεί με γοργά βήματα τα Ταχυδρομεία στην επόμενη ημέρα, όταν, όπως όλα δείχνουν, θα λειτουργούν με καθαρά ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια. Μια εξέλιξη που δεν θα πρέπει να αποτελεί έκπληξη, μια και στο βάθος των σχεδιασμών για τα ΕΛΤΑ περιλαμβάνεται η ιδιωτικοποίηση τους.
Ήδη μέσα στον Ιανουάριο «έκλεισε» η νέα συλλογική σύμβαση εργασίας που περιλαμβάνει περικοπές των αποδοχών κατά 8%, αλλά και κατάργηση σειράς προνομίων και επιδομάτων για τους εργαζομένους, που «ψαλιδίζουν» τις εισπράξεις τους.
Παράλληλα, άρχισε να εφαρμόζεται το νέο σύστημα διανομής που θα γίνεται με το λεγόμενο «αναγκαίο προσωπικό», εξέλιξη που θα περιορίσει σημαντικά τον αριθμό των υπαλλήλων.
Τι προβλέπει το νέο οργανόγραμμα
Το νέο οργανόγραμμα, στη βάση του νέου μοντέλου διανομής, προβλέπει κατάργηση και συγχώνευση περιφερειακών διοικήσεων και την αναδιάρθρωση του δικτύου. Από τα 650 ιδιόκτητα καταστήματα που υφίστανται σήμερα, μόνο τα 200 θα παραμείνουν στην ιδιοκτησία των ΕΛΤΑ. Από τα υπόλοιπα, τα περισσότερα θα περάσουν σε ιδιώτες, οι οποίοι θα αναλάβουν και τη διανομή στις περιοχές κάλυψης του καταστήματος.
Περιορίζεται το αναγκαίο προσωπικό
Στο μεταξύ, σύμφωνα με πληροφορίες, έχει παραδοθεί στη διοίκηση της εταιρείας η πρώτη φάση της μελέτης για το αναγκαίο προσωπικό (όπως προκύπτει από το νέο μοντέλο διανομής), η οποία προβλέπει 700 θέσεις εργασίας λιγότερες μόνο στο δίκτυο της διανομής. Οι επόμενες φάσεις θα πρέπει να αναμένονται μέσα στους επόμενους 1-2 μήνες και εκτιμάται πως θα περιορίσουν ακόμη περισσότερο το αναγκαίο προσωπικό των ΕΛΤΑ, με εκατοντάδες εργαζομένους να θεωρούνται πια, πλεονάζοντες.
Α.Π.