Σχεδόν έναν χρόνο μετά το ξέσπασμα της πανδημίας, το Ισραήλ είχε μια «αποκλειστικότητα», καθώς πραγματοποιήθηκε η πρώτη συναυλία «μόνο για εμβολιασμένους».
Μια θετική σε πρώτη φάση εξέλιξη, αλλά με πολλές αρνητικές προεκτάσεις, καθώς δημιουργούνται πολλαπλά ερωτήματα για την κουλτούρα διαχωρισμού η οποία επιβάλλεται στις κοινωνίες την εποχή της πανδημίας και τις διακρίσεις που θα προκύψουν εις βάρος εκείνων που δεν εμβολιάστηκαν.
Χθες στο Τελ Αβίβ πραγματοποιήθηκε η πρώτη υπαίθρια συναυλία έπειτα από πολύ καιρό, με τους θεατές να υποχρεούνται να παρουσιάσουν το «πράσινο διαβατήριο», όπως αποκαλεί η κυβέρνηση του Ισραήλ το πιστοποιητικό εμβολιασμού που προωθεί.
Τα «διαβατήρια» έχουν διάρκεια έξι μηνών από τη στιγμή του πλήρους εμβολιασμού, ωστόσο ήδη ακούγονται πολλές φωνές διαμαρτυρίας, καθώς η κυβέρνηση Νετανιάχου επιχειρεί να επεκτείνει τη χρήση τους και σε χώρους εργασίας, αναγκάζοντας, εμμέσως, τους πολίτες να λάβουν το εμβόλιο.
Αυτή ήταν και η πρώτη εμφάνιση εδώ και καιρό για την τραγουδίστρια Νουρίτ Γκαλρόν, η οποία δήλωσε σχετικά: «Μετά ένα χρόνο παραμονής στο σπίτι σε ένα απομονωμένο περιβάλλον, είναι υπέροχο να βγαίνεις και να βιώνεις δημόσιες εκδηλώσεις και δραστηριότητες».
Την περασμένη Τρίτη, ήταν η σειρά του θεάτρου Καν της Ιερουσαλήμ να γίνει ο πρώτος χώρος, μάλλον παγκοσμίως, που φιλοξενεί θεατρική παράσταση όπου συντελεστές, προσωπικό και θεατές ήταν όλοι εμβολιασμένοι.
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του θεάτρου, Ούντι Μπεν Μοσέ, έδειχνε ιδιαίτερα αγχωμένος λίγο πριν σηκωθεί η αυλαία για την πρεμιέρα του έργου του Νόελ Κάουαρντ “Blithe Spirit”.
Μεγαλύτερος φόβος του δεν ήταν ο ίδιος ο Covid, αλλά το πώς η πανδημία θα μπορούσε να επηρεάσει την ατμόσφαιρα του θεάτρου, καθώς αποστάσεις και μάσκες δε συνθέτουν και το καλύτερο σκηνικό για να απολαύσει κάποιος την τέχνη είτε πάνω είτε κάτω από το σανίδι.
Στο έργο το «παρών» έδωσαν 150 θεατές (230 είναι συνολικά οι θέσεις), με άδειες καρέκλες να δίνουν τον τόνο.