Συνέχιση τηλεσυναντήσεων με Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Καλαμάτας στο 13ο Δημοτικό Σχολείο


Μια ακόμη τηλεσυνάντηση του 13ου Δημοτικού Σχολείου Καλαμάτας με το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Καλαμάτας πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 26 Φεβρουαρίου. 

Αυτή τη φορά συμμετείχαν οι μαθητικές ομάδες από τα τμήματα ΣΤ1 και ΣΤ2 του σχολείου με τις εκπαιδευτικούς τους, Μαρία Ζαφειροπούλου, Αγγελική Πολιτοπούλου, την εκπαιδευτικό Πληροφορικής Όλγα Στεφανοπούλου και την εκπαιδευτικό Παράλληλης Στήριξης Κυριοπούλου Δωράνθη. Το θέμα ήταν συνάντησης ήταν «Βιώσιμη Διατροφή».

Η υλοποίηση αυτής της συνάντησης έγινε στο πλαίσιο των δράσεων του εγκεκριμένου Προγράμματος Erasmus+ με θέμα: “Healthy Learners in a Sustainable Society” που συμμετέχει το σχολείο. Οι δράσεις στοχεύουν οι μαθητές και μαθήτριες μέσα από τη βιωματική γευστική γνωριμία με φαγητά άλλων χωρών να ξεχωρίσουν όσα περιέχουν υγιεινά συστατικά και να υιοθετήσουν κατάλληλες συμπεριφορές για να τα προτιμούν.

Η συγκεκριμένη τηλεσυνάντηση έρχεται ως συνέχεια δράσεων που έχουν ξεκινήσει από τον Οκτώβριο του 2020, όταν οι συγκεκριμένοι μαθητές και μαθήτριες είχαν έρθει σε γευστική γνωριμία με ένα παραδοσιακό γλύκισμα από τη Σουηδία, το Kanelbullar.

Η γνωριμία του με την υγιεινή διατροφή συνεχίστηκε με την κατασκευή μιας τρισδιάστατης πυραμίδας που υλοποιήθηκε από τους μαθητές και μαθήτριες του σχολείου που η μητρική τους γλώσσα είναι διαφορετική από την ελληνική και παρακολουθούν επιπλέον μαθήματα της ελληνικής. Με την εκπαιδευτικό τους Πόπη Καζαντζίδου δημιούργησαν αυτή την πυραμίδα που περιέχει πολυεπίπεδη θεματολογία (διατροφικές συνήθειες, περιβαλλοντικές συμπεριφορές, θέματα σωστής οδικής συμπεριφοράς κ.ά.).

Το επιστέγασμα των δράσεων ήρθε με την επιθυμία των παιδιών να δημιουργήσουν το δικό τους σχολικό λαχανόκηπο στο σχολείο.

Πάνω σε αυτά τα θέματα κινήθηκε και η διαδικτυακή τηλεσυνάντηση με το ΚΠΕ Καλαμάτας. Η αναπληρώτρια υπεύθυνη του ΚΠΕ, Ιωάννα Ραβάνη, παρουσίασε στους μαθητές και τις μαθήτριες τα συστατικά των τροφών που είναι απαραίτητα για την υγεία και την ισορροπημένη διατροφή. Γνώρισαν τον τρόπο που μπορούμε να μεταβάλλουμε το συσχετισμό των τροφών για να πετύχουμε υγιείς διατροφικές συνήθειες σύμφωνα με τις αρχές της βιώσιμης διατροφής.

Με αφορμή την επιθυμία των παιδιών να δημιουργήσουν το σχολικό τους λαχανόκηπο, κατανόησαν τη θετική συμβολή της προτίμησης από τους καταναλωτές εποχιακών φρούτων και λαχανικών για τη σωματική υγεία και το φυσικό περιβάλλον. Γι’ αυτό και αποφάσισαν να φυτέψουν εποχιακά λαχανικά που η καλλιέργειά τους δημιουργεί μικρότερο οικολογικό αποτύπωμα σε σχέση με τα εκτός εποχής λαχανικά.

Όλη η δράση βοήθησε τους μαθητές και μαθήτριες να γίνουν συνειδητοποιημένοι καταναλωτές.