Η ειλικρινής απάντηση του διοικητή της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, Γ. Δριτσάκου, στην ερώτηση της αντιπροέδρου της Βουλής, Σοφίας Σακοράφα, δυστυχώς, μας δικαιώνει σε όλα όσα έχουμε πει μέχρι σήμερα και αναδεικνύει τις τεράστιες ευθύνες των κυβερνήσεων Σαμαρά, Τσίπρα και Μητσοτάκη, αλλά και των Τατούλη, Νίκα, για το αεροδρόμιο της Καλαμάτας «Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος».
1) Είναι τραγικές οι ευθύνες της κυβέρνησης Σαμαρά, η οποία το 2013, αντί να εντάξει και να χρηματοδοτήσει από το ΕΣΠΑ τα αναγκαία έργα για την αναβάθμιση του αερολιμένα Καλαμάτας, αποφάσισε να προχωρήσει στην ιδιωτικοποίησή του (είναι σημαδιακό ότι πριν από ακριβώς 7 χρόνια, στις 2 Απριλίου 2013, με δήλωσή μου είχα καταγγείλει τότε τους Σαμαρά- Χατζηδάκη για τη μη ένταξη των έργων στο ΕΣΠΑ και την απόφαση για ξεπούλημα του Αεροδρομίου).
2) Από την απάντηση, επίσης, προκύπτει ότι η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας επειδή δεν έχει υπόψη της το ακριβές κείμενο της διακρατικής συμφωνίας Ελλάδας – Ισραήλ δεν μπορεί όπως τονίζει: «επί του παρόντος να εκφράσει άποψη για ενδεχόμενη επίδραση της συμφωνίας στη λειτουργία και ανάπτυξη του πολιτικού σκέλους του Κρατικού Αερολιμένα Καλαμάτας».
Συνεπώς, οι ευθύνες της κυβέρνησης Μητσοτάκη και του περιφερειάρχη κ. Νίκα είναι μεγάλες, διότι δυστυχώς θα επιβεβαιωθούμε για όλα όσα έχουμε πει, ότι δεν μπορεί να υπάρξει ανάπτυξη του Κρατικού Αερολιμένα Καλαμάτας όταν δίπλα θα λειτουργεί Διεθνές Κέντρο Εκπαίδευσης Πιλότων.
3) Δυστυχώς, δικαιωνόμαστε και όλα όσα έχουμε γράψει στην επερώτησή μας από τις 12 Μαρτίου 2021, στην οποία τονίζαμε: «Κύριε περιφερειάρχη, επειδή ο δογματισμός δεν είναι καλός σύμβουλος γενικώς, ειδικά μάλιστα ο δογματισμός ο δικός σας, αλλά και όλων των μνημονιακών και νεοφιλελεύθερων κυβερνήσεων για την ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου, τα πράγματα έχουν οδηγηθεί ώστε να υπάρχει καταστροφική απραξία 20 χρόνια τώρα, από το 2002 μέχρι σήμερα».
Συνεπώς:
α) Αναμένουμε με ιδιαίτερο ενδιαφέρον αν ο κ. περιφερειάρχης τη Δευτέρα, στην απάντηση στην επερώτησή μας, δεχθεί να χρηματοδοτήσει η Περιφέρεια ορισμένα από τα αναγκαία έργα που αναφέρονται στο master plan, αλλά πλέον αν θα αλλάξει η δογματική αντίληψη υπέρ του ξεπουλήματος του αεροδρομίου και αποφασίσει να πιέσει την κυβέρνηση για να χρηματοδοτήσει όλα τα υπόλοιπα έργα αναβάθμισης του αεροδρομίου που εκκρεμούν από το 2002.
β) Η κυβέρνηση οφείλει να σταματήσει τη διαδικασία ιδιωτικοποίησης και να χρηματοδοτήσει από το τομεακό πρόγραμμα του ΕΣΠΑ όλα τα αναγκαία έργα αναβάθμισης του αεροδρομίου. Επιπλέον, οφείλουν όλοι οι υπόλοιποι βουλευτές του νομού (προφανώς εκτός του κ. Σαμαρά ο οποίος είναι ιδιαίτερα έκθετος) να πιέσουν προς αυτή την κατεύθυνση και να σταματήσουν την «καραμέλα» της ιδιωτικοποίησης.
Του Θανάση Πετράκου
Επικεφαλής της Αγωνιστικής Συνεργασίας Πελοποννήσου