Αθώοι και σε δεύτερο βαθμό για ανθρωποκτονία από αμέλεια κατά συρροή και σωματική βλάβη από αμέλεια κρίθηκαν χθες από το Τριμελές Εφετείο Πλημμελημάτων Καλαμάτας ο προϊστάμενος Συγκοινωνιακών Έργων της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων της Περιφερειακής Ενότητας Μεσσηνίας και ο εργοδηγός που ήταν υπεύθυνος για την εποπτεία του οδικού δικτύου στη Μεσσηνία.
Η υπόθεση αφορούσε τροχαίο δυστύχημα που συνέβη τον Ιούλιο του 2014 στο δρόμο Τσακώνας – Καλαμάτας, όπου εξαιτίας σύγκρουσης με άλλο όχημα και εν συνεχεία πτώσης σε ακάλυπτο τσιμεντένιο φρεάτιο έχασαν τη ζωή τους δύο άτομα, ενώ τραυματίσθηκαν τρία.
Ένοχος για τις κατηγορίες κρίθηκε ο οδηγός του αυτοκινήτου που προκάλεσε το τροχαίο και του επιβλήθηκε συνολική ποινή φυλακίσεως 4 ετών και 3 μηνών με αναστολή.
Αξιοσημείωτο, πάντως, είναι ότι κατά την ακροαματική διαδικασία ακούσθηκαν πράγματα για τον τρόπο λειτουργίας υπηρεσιών, αλλά και για την κατάσταση και τη συντήρηση έργων του νομού μας, που έκαναν την Έδρα του δικαστηρίου να απορήσει πολλές φορές.
Υπήρχε ενεργή εργολαβία
Στο μοιραίο αυτοκίνητο επέβαινε ως οδηγός μια γυναίκα, με τα δύο ανήλικα παιδιά της και τους δύο γονείς της. Απογευματινές ώρες κινούνταν με το αυτοκίνητο με κατεύθυνση προς Τσακώνα, όταν αντίθετα κινούμενο αυτοκίνητο πέρασε στο αντίθετο ρεύμα και συγκρούσθηκαν. Το αυτοκίνητο με την οικογένεια εξετράπη της πορείας του και κατέληξε σε τσιμεντένιο φρεάτιο που ήταν ακάλυπτο και είχε βάθος ενός μέτρου, με αποτέλεσμα να σκοτωθεί ακαριαία η μητέρα της οδηγού, ο πατέρας της έπειτα από δίμηνη νοσηλεία και να τραυματισθούν σοβαρά η ίδια και τα δύο παιδιά της.
Στο πρώτο δικαστήριο, στο Τριμελές Πλημμελειοδικείο Κυπαρισσίας, οι δύο τεχνικοί της υπηρεσίας αθωώθηκαν και καταδικάστηκε ο οδηγός του άλλου οχήματος. Όμως, ο τελευταίος κατέθεσε έφεση, την οποία έκανε δεκτή ο εισαγγελέας. Με τη σειρά του άσκησε έφεση κατά της πρωτόδικης απόφασης και έτσι οι δύο τεχνικοί ξανακάθισαν χθες στο εδώλιο.
Και τούτη τη φορά η απόφαση ήταν αθωωτική γι’ αυτούς, καθώς, όπως είπε και στην αγόρευσή της η εισαγγελέας, η πτώση στο ανοικτό φρεάτιο επιδείνωσε το ατύχημα για τους επιβαίνοντες στο αυτοκίνητο. Εξήγησε ότι οι δύο τεχνικοί είχαν αρμοδιότητα για να είναι καλυμμένο το φρεάτιο, όμως εκείνη την περίοδο υπήρχε ενεργή εργολαβία με εταιρεία που είχε αναλάβει το έργο συντήρησης του δρόμου. Μάλιστα, η εισαγγελέας είπε ότι δεν τίθεται θέμα επιστροφής της δικογραφίας στην Εισαγγελία για να αναζητηθούν οι ευθύνες της εταιρείας, καθώς έχει παρέλθει η 5ετία και τα αδικήματα έχουν παραγραφεί.
Παράτυπο στηθαίο!
Ιδιαίτερη εντύπωση προκάλεσε στην Έδρα του δικαστηρίου το γεγονός ότι ο κατηγορούμενος εργοδηγός είχε καταθέσει τότε αναφορά στο διευθυντή του πως ο δρόμος Τσακώνα – Καλό Νερό απαιτεί άμεσα καθαρισμό από τη βλάστηση. Ο διευθυντής αυτό που έκανε ήταν να… χρεώσει στο συγκεκριμένο εργοδηγό την αναφορά, με την επισήμανση να του το… θυμίσει όταν υπάρξει χρηματοδότηση.
Οι τεχνικοί, δε, παραδέχθηκαν σε ερωτήσεις της Έδρας ότι ούτε το 2013 ούτε το 2014 έγινε καθαρισμός για πρόληψη από τις πυρκαγιές γιατί δεν είχαν χρήματα.
Τέλος, αυτό που προκάλεσε μεγάλη έκπληξη ήταν η παραδοχή ότι το στηθαίο ασφαλείας που τοποθετήθηκε στο σημείο του ατυχήματος έπειτα από αυτό και βρίσκεται ακόμα εκεί, δεν τηρεί τις προδιαγραφές του νόμου και τοποθετήθηκε με εντολή του διευθυντή της υπηρεσίας από… ευαισθησία, όπως είπε χαρακτηριστικά ένας από τους κατηγορούμενους τεχνικούς.
Της Βίκυς Βετουλάκη