Τη νέα διαδικασία ψηφιακής έκδοσης, μέσω του gov.gr, οκτώ πιστοποιητικών αστικής και δημοτικής κατάστασης από τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ) όλης της χώρας, ανακοίνωσε από το ΚΕΠ Πειραιά ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, αρμόδιος για την απλούστευση διαδικασιών, Γιώργος Γεωργαντάς.
Ο διοικητικός εκσυγχρονισμός και ο ψηφιακός μετασχηματισμός του δικτύου των ΚΕΠ γίνεται πλέον πράξη με την επιτόπου ψηφιακή αίτηση και παραλαβή των εξής πιστοποιητικών:
–Πιστοποιητικό γεννήσεως επικαιροποιημένο
–Πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης επικαιροποιημένο
–Ληξιαρχική πράξη γέννησης από 08/2013 (για πρώτη φορά online από τα ΚΕΠ).
–Ληξιαρχική πράξη γάμου από 08/2013 (για πρώτη φορά online από τα ΚΕΠ).
–Ληξιαρχική πράξη Συμφώνου Συμβίωσης από 08/2013 (για πρώτη φορά online από τα ΚΕΠ).
– Ληξιαρχική πράξη θανάτου από 08/2013 (για πρώτη φορά online από τα ΚΕΠ).
–Πιστοποιητικό Ιθαγένειας (για πρώτη φορά online από τα ΚΕΠ).
–Πιστοποιητικό εγγυτέρων συγγενών, εφόσον έχει εκδοθεί για μια φορά (για πρώτη φορά online από τα ΚΕΠ).
Μέχρι τώρα ο πολίτης έπρεπε να επισκεφτεί τα ΚΕΠ δύο φορές, μία για να υποβάλει την αίτηση και μία για να παραλάβει το πιστοποιητικό. Αντίστοιχα, τα ΚΕΠ αναλάμβαναν την αποστολή της αίτησης στην αρμόδια υπηρεσία (Δήμο ή ληξιαρχείο), την παραλαβή του πιστοποιητικού και την εκ νέου επικύρωσή του.
Πλέον, ο υπάλληλος των ΚΕΠ θα μπορεί να εκδίδει τα παραπάνω πιστοποιητικά ψηφιακά, μέσω του gov.gr, και να τα παραδίδει επιτόπου στον πολίτη. Η όλη διαδικασία θα ολοκληρώνεται σε λίγα λεπτά, με μόνο δικαιολογητικό το αστυνομικό δελτίο ταυτότητας, μέσω του οποίου θα γίνεται η ταυτοποίηση του ενδιαφερομένου και η διασύνδεση μεταξύ των συστημάτων.
Τα οφέλη θα είναι σημαντικά τόσο για τον πολίτη, ο οποίος θα επισκέπτεται μόνο μια φορά τα ΚΕΠ, χωρίς να χρειάζεται να περιμένει μερικές ημέρες για να παραλάβει το πιστοποιητικό του, όσο και για τη διοίκηση, καθώς απαλλάσσεται από μεγάλο γραφειοκρατικό βάρος.
Συγκεκριμένα, η απλούστευση της διαδικασίας και η μείωση του διοικητικού φόρτου για τους πολίτες από τη δράση αυτή, αποτιμάται στο 50% της μείωσης της επισκεψιμότητας στα γκισέ καθώς πριν απαιτούνταν δύο επισκέψεις για κάθε πιστοποιητικό, ενώ τώρα θα αρκεί μία. Μάλιστα, τα προαναφερόμενα 8 πιστοποιητικά αποτελούν το συχνότερο λόγο επίσκεψης πολιτών στα ΚΕΠ, αφού για το 2019 είχαν εκδοθεί συνολικά 3.190.790 τέτοια πιστοποιητικά.
Ακόμα και μετά την καθιέρωση του gov.gr το 2020, οπότε και επήλθε μείωση της τάξης του 30%, τα ΚΕΠ κλήθηκαν να εκδώσουν τα εν λόγω πιστοποιητικά 2.130.821 φορές.
Η συγκεκριμένη δυνατότητα υλοποιήθηκε στο πλαίσιο της αναβάθμισης των ΚΕΠ σε μοναδικό σημείο επαφής του πολίτη με το κράτος, είτε για διαδικασίες που δε διεκπεραιώνονται μέσω του gov.gr είτε για τους πολίτες που δεν έχουν τις ψηφιακές δεξιότητες για να χρησιμοποιούν τις ψηφιακές υπηρεσίες του Δημοσίου. Η δράση σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του Εθνικού Προγράμματος Απλούστευσης Διαδικασιών (Ε.Π.Α.Δ.) της Γενικής Γραμματείας Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών.
Όπως τόνισε ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Γιώργος Γεωργαντάς, «πρόκειται για μια σημαντική τομή στη λειτουργία των ΚΕΠ, καθώς πλέον διασυνδέονται με το Μητρώο Πολιτών, παρέχοντας τη δυνατότητα στον πολίτη να υποβάλλει ψηφιακά αιτήσεις για οκτώ σημαντικά πιστοποιητικά δημοτικής και αστικής κατάστασης και παράλληλα να τα παραλαμβάνει, σε μηδενικό χρόνο».
Από την πλευρά του, ο δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης, δήλωσε: «Τα ΚΕΠ του Δήμου Πειραιά, έχουν περάσει πλέον σε μια νέα εποχή σύγχρονης εξυπηρέτησης των πολιτών, παρέχοντας ένα ευρύ φάσμα ηλεκτρονικών υπηρεσιών εξ αποστάσεως, που επιταχύνθηκε εξαιτίας της πανδημίας και των νέων δυνατοτήτων που μας παρέχει η κεντρική διοίκηση μέσω του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Ο ψηφιακός μετασχηματισμός είναι πλέον εμφανής και πιστεύω πως η σημερινή κυβέρνηση τα πάει πάρα πολύ καλά σ’ αυτόν τον τομέα».