Έντονο επενδυτικό ενδιαφέρον υπάρχει για το αεροδρόμιο Καλαμάτας, με πιο σοβαρό εκείνο των επιχειρηματιών Αχ. Κωνσταντακόπουλου (Costa Navarino) και Ε. Βασιλάκη (Aegean). Αυτό αναφέρει σε δημοσίευμά της η οικονομική εφημερίδα «Ναυτεμπορική», επισημαίνοντας παράλληλα ότι σε κάθε περίπτωση ιδιαίτερη βαρύτητα θα έχουν οι αποφάσεις του Ομίλου Κοπελούζου κατά πόσον η Fraport θα συμμετάσχει στη σχετική διαδικασία που θα υποδειχθεί από το σύμβουλο.
Όπως αναφέραμε σε προχθεσινό μας δημοσίευμα, ο διευθύνων σύμβουλος της Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας ΑΕ (Υπερταμείου), Γρηγόρης Δημητριάδης, ανακοίνωσε στο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών την έναρξη των διαδικασιών πρόσληψης συμβούλου που θα αναλάβει να σχεδιάσει την παραχώρηση του αεροδρομίου Καλαμάτας. Παράλληλα, η κυβέρνηση δίνει μεγάλη σημασία στο αεροδρόμιο Καλαμάτας, έχοντας αντιληφθεί την συνεχώς αυξανόμενη εμπορική του πορεία.
Στα σκαριά ο διαγωνισμός για την Καλαμάτα
Ειδικότερα, η «Ναυτεμπορική» σε δημοσίευμα για τα 23 περιφερειακά αεροδρόμια και την παραχώρησή τους κάνει ιδιαίτερα αναφορά σε αυτό της Καλαμάτας, τονίζοντας:
«Από το αεροδρόμιο Καλαμάτας θα ξεκινήσει η αξιοποίηση των 23 περιφερειακών αεροδρομίων σύμφωνα με δημόσιες δηλώσεις του επικεφαλής του Υπερταμείου Γρηγόρη Δημητριάδη. Το αεροδρόμιο Καλαμάτας θεωρείται ένα από τα σημαντικότερα αεροδρόμια τα οποία έμειναν έξω από το πακέτο των 14 περιφερειακών αεροδρομίων που απέκτησε η Fraport. Ήδη προκηρύσσεται διαγωνισμός για την πρόσληψη συμβούλου ο οποίος θα διαχειριστεί την υπόθεση του αεροδρομίου και την εξεύρεση επενδυτών, είτε αμέσως με διαγωνιστική διαδικασία ιδιωτικοποίησης είτε εμμέσως με τη διαδικασία των ΣΔΙΤ.
Σε κάθε περίπτωση, με βάση τις κυβερνητικές δεσμεύσεις ο επενδυτής θα έχει εξευρεθεί το αργότερο σε διάστημα 12-18 μηνών.
Για το αεροδρόμιο Καλαμάτας αναμένεται να εκδηλωθεί έντονο επενδυτικό ενδιαφέρον, με πιο σοβαρό, σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές, των επιχειρηματιών Κωνσταντακόπουλου (Costa Navarino) και Ε. Βασιλάκη (Aegean), ενώ σε κάθε περίπτωση ιδιαίτερη βαρύτητα θα έχουν οι αποφάσεις του Ομίλου Κοπελούζου κατά πόσον η Fraport θα συμμετάσχει στη σχετική διαδικασία που θα υποδειχθεί από το σύμβουλο.
Τα τελευταία χρόνια το αεροδρόμιο Καλαμάτας καταγράφει εντυπωσιακές επιδόσεις. Για το 2019, την τελευταία προ Covid-19 χρονιά, η επιβατική κίνηση έφτασε τους 336.000 επιβάτες από 280.900 το 2018, παρουσιάζοντας αύξηση 20,3%. Η συντριπτική πλειοψηφία, δηλαδή οι 310.000, ήταν αφίξεις εξωτερικού. Το 2020 η επιβατική κίνηση υποχώρησε λόγω της πανδημίας σε 87.280 ταξιδιώτες, ενώ για φέτος αναμένεται υπερδιπλασιασμός της επιβατικής κίνησης σε σχέση με την περασμένη χρονιά.
Καθοριστικό ρόλο στις υψηλές “πτήσεις” έχει διαδραματίσει η άνοδος του τουριστικού ρεύματος στη νότια και νοτιοδυτική Πελοπόννησο με επίκεντρο την Costa Navarino. Ο διεθνής διαγωνισμός για την παραχώρηση του αεροδρομίου Καλαμάτας εκτιμάται πως θα βγει στον αέρα σε έναν με ενάμιση χρόνο».
Σε ένα χρόνο ο διαγωνισμός
Μάλιστα, ο κ. Δημητριάδης του Υπερταμείου, μιλώντας χθες στο ραδιόφωνο της ΕΡΤ στην Καλαμάτα, μεταξύ άλλων είπε: «Πήραμε την απόφαση να προκηρύξουμε διαγωνισμό για την ανεύρεση ενός συμβούλου που θα μας βοηθήσει να δούμε όλα τα τεχνικά, τα οικονομικά και τα νομικά χαρακτηριστικά και να μας προτείνει ακριβώς ποιο είναι το καλύτερο μοντέλο παραχώρησης, ώστε σε περίπου ένα χρόνο από σήμερα να είμαστε σε θέση να ξέρουμε όλα τα βασικά στοιχεία και να γίνει ο διαγωνισμός για την παραχώρηση σε ιδιώτη επενδυτή, που θα το βοηθήσει να αναπτυχθεί σε ένα σύγχρονο αεροδρόμιο, όπως δικαιούται η Καλαμάτα».
Της Βίκυς Βετουλάκη