Για άλλη μια φορά το λιμάνι της Καλαμάτας κινδυνεύει από κατασχεμένα και σε κακή κατάσταση σκάφη, με το Λιμεναρχείο και το Λιμενικό Ταμείο «να τρέχουν και να μη φτάνουν» για να προλάβουν τα χειρότερα.
Τις προηγούμενες μέρες το λευκό σκάφος που κατασχέθηκε το Πάσχα για την παράνομη μεταφορά μεταναστών, με το όνομα «White Angel», έμπασε νερά. Αμέσως επενέβη το Λιμεναρχείο λαμβάνοντας μέτρα και ήδη έχει καθαρισθεί από καύσιμα και σκουπίδια για παν ενδεχόμενο, ενώ από το Λιμενικό Ταμείο αναζητούνται τρόποι ανέλκυσής του.
Ωστόσο, αμφότερα τα κατασχεμένα ιστιοφόρα, τα οποία έπειτα από χρονοβόρες διαδικασίες επετεύχθη να βγουν σε πλειστηριασμό, καθώς ανήκουν στο υπουργείο Οικονομικών, βρίσκονται ακόμα στο λιμάνι της Καλαμάτας, καθώς οι πληροφορίες θέλουν, τελικά, οι πλειοδότες τους να μην ενδιαφέρονται και προφανώς οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών να ξεκινούν διαδικασίες για τον εκ νέου πλειστηριασμό τους.
Δεν είναι η πρώτη φορά
Άλλες δύο φορές τα τελευταία χρόνια έχει δημιουργηθεί σοβαρός κίνδυνος για το λιμάνι Καλαμάτας.
Το Νοέμβριο του 2018 ένα μεγάλο ξύλινο ιστιοπλοϊκό σκάφος, που επίσης είχε κατασχεθεί για τη μεταφορά μεταναστών, έμπασε νερά και μισοβυθίστηκε στο λιμάνι.
Επίσης, τον Ιούνιο του 2019 ένα λευκό ταχύπλοο σκάφος που βρισκόταν κατασχεμένο από το 2015 στο λιμάνι Καλαμάτας για μεταφορά μεταναστών, έβαλε νερά και κινδύνεψε να βυθιστεί.
Τώρα, ήρθε η σειρά του «White Angel» και είναι κάτι αναμενόμενο, καθώς όλα αυτά τα σκάφη που χρησιμοποιούνται από τους διακινητές για την παράνομη μεταφορά μεταναστών, είναι ήδη πολύ παλιά και σε πολύ κακή κατάσταση, καθώς δεν τους ενδιαφέρει η τύχη τους.
Την Παρασκευή το συγκεκριμένο σκάφος εμφάνισε εισροή υδάτων και άμεσα επενέβη το Λιμεναρχείο Καλαμάτας, το οποίο προχώρησε σε άντληση και τοποθέτηση ειδικού φράγματος για την προληπτική προστασία του.
Ταυτόχρονα, όπως τόνισε ο λιμενάρχης Καλαμάτας Νίκος Γιαννουλάτος, από το σκάφος απομακρύνθηκαν όλα τα καύσιμα και κάθε σκουπίδι, ενώ εντοπίσθηκε η διαρροή και υπήρξε επέμβαση προσωρινής διόρθωσης. Παράλληλα, έχουν ενημερωθεί όλες οι αρμόδιες υπηρεσίες και φορείς για την επικινδυνότητα και την ανάγκη άμεσης απομάκρυνσής του. Ωστόσο, κανείς δεν μπορεί να προβλέψει ανά πάσα στιγμή τι μπορεί να συμβεί.
Από την πλευρά του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου, ο πρόεδρος Σαράντος Μαρινάκης σημείωσε ότι το Λιμεναρχείο έχει επισημάνει τους κινδύνους και ζητήθηκε να εκτιμηθεί το βάρος του σκάφους (κάτι που έχει γίνει από το Λιμεναρχείο), ώστε να εξετασθεί από το Λιμενικό Ταμείο αν υπάρχει το κατάλληλο μηχάνημα στη Μεσσηνία για να γίνει η ανέλκυσή του. Αλλιώς πρέπει να κινηθεί διαδικασία να βρεθεί κατάλληλο μηχάνημα σε άλλη περιοχή της Ελλάδας. «Αυτά τα σκάφη είναι περιουσία του υπουργείου Οικονομικών και, δυστυχώς, μεταφέρεται ένα βάρος στο Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Καλαμάτας, χωρίς να του αναλογεί. Μπαίνει σε ένα κόστος, χωρίς να έχει κανένα όφελος. Όμως, είναι θέμα που επηρεάζει την πόλη μας και πρέπει να προστατευτεί το λιμάνι», τόνισε ο κ.. Μαρινάκης.
«Νεκροταφείο» σκαφών
Αυτό, όμως, δεν είναι το μοναδικό επικίνδυνο σκάφος στο λιμάνι. Εντός του υπάρχουν δύο ιστιοφόρα, τα οποία επίσης είναι κατασχεμένα και βγήκαν από το υπουργείο Οικονομικών (ΟΔΔΥ) σε πλειστηριασμό. Δυστυχώς, όμως, φαίνεται ότι οι πλειοδότες δεν έχουν δείξει ενδιαφέρον για να τα πάρουν και παραμένουν στο λιμάνι. Το πιθανότερο, λοιπόν, είναι ότι θα κινηθεί νέα διαγωνιστική διαδικασία για τη διάθεσή τους. Μέχρι τότε, όμως, παραμένουν στο λιμάνι, με τους όποιους κινδύνους μπορεί να υπάρχουν.
Για τα συγκεκριμένα σκάφη, τόσο το Λιμεναρχείο όσο και το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο, δεν είχαν ενημέρωση, καθώς το θέμα χειρίζονται αποκλειστικά οι υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών.
Τέλος, για τα σκάφη (κυρίως ξύλινα) που βρίσκονται έξω από το κλειστό μέρος του λιμανιού, πριν από «το χιλιόμετρο», έχει εκδοθεί πρωτόκολλο καταστροφής και αναμένεται να κινηθεί η διαδικασία για να οδηγηθούν σε διάλυση. Δυστυχώς, όμως, αν και έχει περάσει αρκετός καιρός, ακόμα δεν έχει βρεθεί τρόπος για να προχωρήσει η όλη διαδικασία και να καθαρίσει ο χώρος.
Της Βίκυς Βετουλάκη