Ο όρος «βιώσιμη μόδα» είναι μια έννοια που χρησιμοποιείται πολύ συχνά τα τελευταία χρόνια, τόσο από τους ανθρώπους της βιομηχανίας, όσο και από τους καταναλωτές που ενδιαφέρονται για τον περιβαλλοντικό αντίκτυπο που έχουν τα ρούχα που επιλέγουν. Τι σημαίνει όμως στην ουσία αυτός ο όρος και γιατί τον ακούμε από παντού;
Εν συντομία πρόκειται για μια έννοια-ομπρέλα που περικλείει όλα τα κομμάτια που παράγονται και καταναλώνονται χωρίς να βλάπτουν το περιβάλλον. Η μείωση της υπερκατανάλωσης, ο περιορισμός των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στην ατμόσφαιρα, η διατήρηση της βιοποικιλότητας, αλλά και η προστασία των ανθρώπων που εργάζονται για την παραγωγή αυτών των κομματιών, είναι βασικές συνισταμένες στο παζλ της βιωσιμότητας.
Το ζήτημα έχει λάβει πια τεράστιες διαστάσεις και με χαρά παρατηρούμε ολοένα και περισσότερα brands να μπαίνουν στη μάχη προσφέροντας προϊόντα που κατασκευάζονται με ηθικές πρακτικές, χωρίς αυτό βέβαια να σημαίνει πως ο αγώνας έχει φτάσει στο τέλος του. Η βιομηχανία έχει πολύ δρόμο ακόμη να διανύσει για να «ακουμπήσει» τη βιωσιμότητα και ταυτόχρονα όλοι πρέπει να επαναπροσδιορίσουμε τις δράσεις μας ως καταναλωτές.
Με αφορμή τη στροφή προς την πράσινη επανάσταση στη μόδα, αλλά και την Ημέρα της Γης στις 22 Απριλίου, συγκεντρώνουμε τα 15 πράγματα που πρέπει να έχετε υπόψιν για το sustainability:
Buy less – buy better
Μπορεί να ακούγεται κλισέ, αλλά το “less is more” είναι στην προκειμένη κλειδί. Οι ειδικοί προτείνουν να κάνετε τις εξής ερωτήσεις στον εαυτό σας πριν αγοράσετε το οτιδήποτε: «Γιατί το αγοράζω; Το έχω ανάγκη; Θα το φορέσω πάνω από 30 φορές;».
Επενδύστε σε sustainable brands
Η πιο προσεκτική κατανάλωση ρουχισμού οδηγεί τις περισσότερες φορές στη στήριξη σχεδιαστών που κινούνται με βάση τη βιωσιμότητα. Τα ανακυκλωμένα υλικά και υφάσματα είναι μερικά από τα βασικά στοιχεία που χαρακτηρίζουν τα βιώσιμα brands, είτε πρόκειται για εταιρείες με activewear, είτε για μαγιό και sneakers.
Ψωνίστε secondhand και vintage κομμάτια
Η αγορά επαναπώλησης ανθίζει εντυπωσιακά αυτή τη στιγμή και μάλιστα σε παγκόσμια κλίμακα. Αν αναλογιστείτε το καλό που κάνει στο περιβάλλον η αξιοποίηση ρούχων και αξεσουάρ που αλλιώς θα πετάγονταν στα σκουπίδια ή απλά θα «σάπιζαν» σε μια ντουλάπα, θα συμφωνήσετε πως μια δεύτερη ευκαιρία μπορεί όντως να κάνει τη διαφορά. Μια ματιά στις ντουλάπες της Rihanna και της Bella Hadid θα σας πείσει.
– EMILY CHAN
– ΓΕΩΡΓΙΑ ΦΕΚΟΥ