Μπερδεμένοι εξακολουθούν να είναι οι ασθενείς που θέλουν να επισκεφτούν οδοντιατρείο, καθώς οι ανακοινώσεις τις τελευταίες μέρες άλλαζαν κάθε λίγο και λιγάκι, ενώ και οι οδοντίατροι έχουν αντιδράσει έντονα.
Τοποθετούμενη σχετικά η πρόεδρος του Οδοντιατρικού Συλλόγου Μεσσηνίας, Τζίνα Θεοδωροπούλου, τόνισε ότι όλη αυτήν την περίοδο δεν προέκυψε κανένα πρόβλημα μετάδοσης του ιού σε οδοντιατρείο, ενώ όλοι είναι εκπαιδευμένοι και τηρούν με ευλάβεια τα μέτρα.
Οι δε εμβολιασμένοι ασθενείς δε χρειάζεται να προσέρχονται στο ιατρείο τους με rapid test.
Οι οδοντίατροι είναι ειδικευμένοι
Το όλο πρόβλημα δημιουργήθηκε όταν αρχικά η ΚΥΑ που εκδόθηκε ανέφερε ότι και οι εμβολιασμένοι για να προσέλθουν στα οδοντιατρεία θα πρέπει να έχουν υποβληθεί σε rapid test. Μετά τις αντιδράσεις των οδοντιάτρων, υπήρξε διευκρίνιση ότι οι εμβολιασμένοι δε χρειάζεται να κάνουν rapid test, εκτός κι προβούν «σε επεμβατική οδοντιατρική εξέταση/πράξη ή σε οδοντιατρική εξέταση/πράξη που ενδέχεται να προκαλέσει αερόλυμα».
Η πρόεδρος του Οδοντιατρικού Συλλόγου Μεσσηνίας, μιλώντας στο «Θ», τόνισε ότι όλα αυτά που έχουν γίνει τις τελευταίες μέρες με το συγκεκριμένο θέμα έχουν μπερδέψει τον κόσμο. «Οι οδοντίατροι είναι ειδικευμένοι σε τέτοια θέματα, καθώς δουλεύουν σε επεμβατικό χώρο και στη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων παρεμβαίνουν αμέσως μετά τη διάγνωση. Επιπροσθέτως, πολλά περιστατικά είναι επείγοντα και πρέπει να επεμβαίνουμε άμεσα. Είμαστε εκπαιδευμένοι για όλα αυτά τα ζητήματα από τη στιγμή που βγαίνουμε από πανεπιστήμιο», επισήμανε.
Παράλληλα, εξήγησε πως οι οδοντίατροι αντιμετωπίζουν όλους τους ασθενείς ως μολυσματικούς, με την έννοια ότι κάποιος που προσερχόταν στο ιατρείο τους και τα προηγούμενα χρόνια, μπορεί να είχε μια ασθένεια (π.χ. ηπατίτιδα, Aids κ.λπ.) και ο οδοντίατρος να μη γνώριζε. Κατά συνέπεια, λαμβάνονται τα ίδια μέτρα για όλους, καθώς, όπως είπε, αφορά στην προστασία των ασθενών, τη δική τους προστασία, αλλά και την προστασία των οικογενειών τους.
«Βάλαμε πλάτη»
Η πρόεδρος του Οδοντιατρικού Συλλόγου υπογράμμισε ότι πουθενά στην Ελλάδα ή στην Ευρώπη δεν έχει καταγραφεί περιστατικό που να έχει κολλήσει κάποιος από οδοντιατρείο. «Αυτό σημαίνει ότι οι οδοντίατροι κάτι κάνουν καλά. Εδώ και 1,5 χρόνο που ζούμε με τον κορωνοϊό συνεχίσαμε να τηρούμε τα μέτρα και, μάλιστα, ακόμα περισσότερο. Τον πρώτο καιρό είχαμε πρόβλημα, διότι δεν είχαν ορισθεί μέτρα προστασίας. Και πάλι τα ιδιωτικά ιατρεία “έβαλαν πλάτη”, γιατί τα οδοντιατρεία του Δημοσίου δεν μπορούσαν να ανταποκριθούν στα μέτρα που έπρεπε να πάρουν. Προσθέσαμε ακόμα πιο πολλά μέτρα προστασίας και στον οδοντίατρο και στον ασθενή. Γίνεται θερμομέτρηση, υποχρεωτική χρήση αντισηπτικών και απολύμανση των χώρων, όλοι περνούσαν τα πόδια τους από εδική απολύμανση πριν μπουν στο ιατρείο και σταμάτησε η αναμονή των ασθενών στο χώρο, ενώ τα ραντεβού απείχαν πολύ το ένα από το άλλο. Συνοδός και μόνο ένας υπάρχει όταν πρόκειται για ΑμεΑ ή για άτομο που χρήζει ανάγκης», συμπλήρωσε η κα Θεοδωροπούλου.
Παρατήρησε δε ακόμη ότι πάντα όταν κλείνεται το ραντεβού ο γιατρός ρωτάει το ιστορικό του ασθενούς, αν έκανε κάποιο πρόσφατο ταξίδι στο εξωτερικό, αν έχει νοσήσει κ.ά.
«Όταν έχεις έναν ασθενή που έχει χτυπήσει ή έχει έναν έντονο πόνο, τι θα του πεις εκείνη τη στιγμή; Γι’ αυτό λέμε είναι θέμα του γιατρού. Έχουμε ζητήσει να συμμετέχει στην επιτροπή λοιμωξιολόγων οδοντίατρος, αλλά δεν έχουμε εισακουστεί», κατέληξε η κα Θεοδωροπούλου.
Της Βίκυς Βετουλάκη