Ανακοίνωση που απευθύνεται (και) στη διευθύντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μεσσηνίας, Θεοφανεία Σιούτη, εξέδωσε το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων Δημοτικού Σχολείου Δωρίου.
Αναλυτικά στην ανακοίνωση αναγράφεται:
«Η κα Σιούτη, στην πρόσφατη συνέντευξή της, προσπαθεί να δικαιολογήσει την απαράδεκτη απόφαση της υποβάθμισης των σχολείων, προφασιζόμενη ότι ενεργεί τηρώντας το νόμο. Η κα Σιούτη, λοιπόν, λειτουργεί ως νομοθέτης αφού ερμηνεύει το Ν. 1566/85 και την ΚΥΑ φ3/897/97652/ΦΕΚ 1507/2006 κατά το δοκούν και υποβαθμίζει τα 6θέσια αντί για κάτω από 126 παιδιά τα κάτω από 60. Ο νόμος είναι νόμος κι αν θέλει να τον επικαλείται και να τον τηρεί, θα πρέπει να τον τηρεί κατά γράμμα.
Ως Σύλλογος Γονέων τηρούμε το νόμο κι αυτό μαθαίνουμε και στα παιδιά μας. Υποχρέωσή μας είναι, όμως, να τα μάθουμε να αντιδρούν, όταν θίγονται βασικά δικαιώματά τους, όπως το δικαίωμα σε ίσες ευκαιρίες εκπαίδευσης.
Οι υποβαθμίσεις αυτές, λέει, έγιναν έγκαιρα. Έγκαιρα έγιναν τον Ιούνιο, αλλά μεθοδικά ενημερώθηκαν οι διευθυντές και οι γονείς τέλος Αυγούστου. Μιας και αναφέρει το my school, ας μας δώσει επιτέλους τα στοιχεία για όλα τα σχολεία τον Ιούνιο, αλλά και πώς αυτά διαμορφώθηκαν το Σεπτέμβριο. Φοβάται, κι ακόμα και τώρα δε τα δίνει γιατί ξέρει πως θα ξεσκεπαστεί! Όσο για τα νέα τμήματα που έχουν διαμορφωθεί σήμερα, μάλλον δεν της τα έχουν πει σωστά ή μεθοδικά λέει αυτά που θέλει να πει. Υπάρχουν πολύ περισσότερα τμήματα πολυάριθμα από το ένα που λέει. Υπάρχουν τμήματα με 19 και 20 παιδιά! Η κα Σιούτη λειτουργεί και ως λεξιπλάστης της ελληνικής γλώσσας! Μέχρι τώρα μίλαγε για λειτουργική υποβάθμιση, αλλά τώρα το άλλαξε σε λειτουργικό υποβιβασμό. Μάλλον έτσι ακούγεται πιο όμορφα η υποβάθμιση!
Μιλά για εξορθολογισμό του διδακτικού προσωπικού διότι ακούγεται πιο όμορφο από τη μείωση του διδακτικού προσωπικού των σχολείων! Υπαγορεύτηκε, λέει, από παιδαγωγικούς, ψυχολογικούς, αλλά και διδακτικούς λόγους! Αν είναι δυνατόν! Πόσο παιδαγωγικό και ψυχολογικά ορθό είναι ένα παιδάκι μετά δύο χρόνια τηλεκπαίδευσης στην πρώτη του επαφή με το δημοτικό σχολείο να το βάζει να κάνει τα μαθήματα άλλης τάξης! Όσο καλός εκπαιδευτικός και να είναι ένας δάσκαλος δεν μπορεί να διδάξει δύο τάξεις ταυτόχρονα σε διαφορετικό επίπεδο μαθητικό! Μιλάει για μεμονωμένες αντιδράσεις! Μεμονωμένη αντίδραση είναι η απόφαση της Περιφέρειας Πελοποννήσου και των Δήμων Οιχαλίας και Πύλου-Νέστορος, των ανώτερων οργάνων της περιοχής μας; Μεμονωμένες αντιδράσεις είναι οι αντιδράσεις πέντε Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων; Μεμονωμένες αντιδράσεις είναι οι ανακοινώσεις συμπαράστασης συλλόγων της περιοχής; Οι αντιδράσεις βουλευτών του νομού; Κάναμε τρεις συναντήσεις ως σύλλογοι γονέων, όπου εμείς αναφέραμε τα προβλήματα που δημιουργεί η απόφασή της κι αυτή επέμενε περί μη υποβάθμισης και μας έλεγε να περιμένουμε να δούμε πώς θα λειτουργήσει. Είδαμε! Δε λειτουργεί! Τη ρωτήσαμε μπροστά στις κάμερες να μας απαντήσει για τα κριτήρια, της λιγότερο ή περισσότερο υποβάθμισης σχολείων και είπε: Σας έχω απαντήσει. Δεν έχω να σας πω κάτι άλλο!
Και προτίμησε να βγάλει αυτή την ανακοίνωση χωρίς δυνατότητα αντίλογου με ανακρίβειες! Όσο για τις προσωπικές επιθέσεις που λέει πως δέχεται, θα της απαντήσουμε με μια προτροπή. Να έρθει στο χωριό μας να κάνει μια βόλτα. Να ακούσει τους γονείς αλλά και τους δασκάλους. Να ακούσει τι λέει ο κόσμος για την ίδια. Αλλά και για τους τρόπους της απέναντι σε όλους εμάς. Γιατί εμείς, κα Σιούτη, ήρθαμε σε εσάς, αλλά δεν κατεβήκατε από το γραφείο σας ούτε μία φορά να δείτε τους γονείς και τα παιδιά που σας περίμεναν. Και ύστερα να μας πείτε ότι αυτή είναι η καλύτερη εκπαιδευτική χρονιά για την περιοχή μας! Μάλλον τόσα χρόνια που έχει να διδάξει η κα Σιούτη έχει ξεχάσει, ή μάλλον έχει μείνει πίσω όσον αφορά στις τεχνικές εκπαίδευσης. Τόσο που μετατρέπει την εκπαίδευση σε μιας άλλης εποχής. Της εποχής που αυτή πήγαινε σε 3θεσιο Δημοτικό Σχολείο, όπως λέει. Εμείς οι γονείς περπατάμε με το κεφάλι ψηλά και υπερήφανοι! Η κα Σιούτη;».