Φιλοξενία εκπαιδευτικών από Βέλγιο, Κανάρια Νησιά και Κροατία
Στο πλαίσιο προετοιμασίας των μαθητών για τα νέα δεδομένα στο παγκόσμιο επαγγελματικό και κοινωνικό «γίγνεσθαι», με τη χρήση νέων τεχνολογιών και τη βελτίωση γλωσσικών και επικοινωνιακών δεξιοτήτων, τα Εκπαιδευτήρια Μπουγά συμμετέχουν από το 2018 στο πρόγραμμα Εrasmus+ “Transforming Fablabs into Steamlabs” / Μετατροπή Fablab σε Steamlab και συνεργάστηκαν με πέντε σχολεία του Βελγίου, της Ιταλίας, της Ισπανίας και της Κροατίας.
Το εν λόγω πρόγραμμα εστιάζει στη μετατροπή της παραδοσιακής διδακτικής προσέγγισης του STEAM σε μια πιο ολοκληρωμένη και πολύπλευρη διδασκαλία, όπου ο μαθητής δεν είναι παρατηρητής και παθητικός δέκτης της νέας γνώσης, αλλά θέτει τον εαυτό του στο επίκεντρο της εκπαιδευτικής διαδικασίας με πειράματα, προκλήσεις, πρωτοβουλίες και απαραίτητη έρευνα όλων των απαιτούμενων πτυχών του προς μελέτη αντικειμένου.
Το έργο έχει ως θέμα το STEAM (Science, Technology, Engineering, Art, Mathematics) και μαθητές της Δ’, Ε΄ και ΣΤ΄ Δημοτικού των Εκπαιδευτηρίων πραγματοποίησαν εργαστήρια και εργάστηκαν στο τμήμα της Επιστήμης υπό το πρίσμα της διαθεματικότητας. Οι μαθητές, δηλαδή, ενώ κατασκεύασαν αρχαίες ελληνικές τεχνολογίες και, επομένως, μελέτησαν Μαθηματικά, Χημεία, Φυσική και Μηχανολογία, ταυτόχρονα και προκειμένου η ολοκλήρωση του έργου να θεωρηθεί άρτια, ερεύνησαν το πολιτιστικό και χωροχρονικό υπόβαθρο της περιόδου.
Κάθε χώρα, όμως, παρότι συντονίστηκε στο θέμα του έργου που είναι οι επιστήμες του STEAM, ανέλαβε επιμέρους πτυχές του. Έτσι, τα Εκπαιδευτήρια Μπουγά έκαναν εμβάθυνση στον τομέα της επιστήμης (Science), το σχολείο της Ιταλίας στην Τέχνη (Art), το Βέλγιο στην πολιτιστική κληρονομιά της Ευρώπης και την απεικόνισή της μέσω ψηφιακών χαρτών, η Ισπανία ερεύνησε τη μετατροπή της μηχανικής ενέργειας σε ηλεκτρική (Engineering) και η Κροατία έδωσε έμφαση στην τέχνη και τη χρήση καινούριων τεχνολογιών.
Καθώς σημαντική συνιστώσα των προγραμμάτων Erasmus+ για την επιτυχία τους είναι μετάδοση και η διάχυση του αποτελέσματος του έργου στους συμμετέχοντες, αλλά και τις κοινωνίες τους, η συνεργασία και η ανταλλαγή καλών πρακτικών είναι απαραίτητη. «Έτσι», όπως σημειώνεται σχετικά από τα Εκπαιδευτήρια Μπουγά, «από τις 3 έως 7/10 δεκαεπτά εκπαιδευτικοί από το Βέλγιο, τα Κανάρια Νησιά και την Κροατία μετέβησαν στην Ελλάδα και είχαμε τη χαρά να τους φιλοξενήσουμε στο σχολείο μας.
Πήραν μέρος σε ένα τριήμερο πρόγραμμα φιλοξενίας- εργασίας στις εγκαταστάσεις των Εκπαιδευτηρίων μας, το οποίο οργανώθηκε και υλοποιήθηκε από τους εκπαιδευτικούς: Μίνα Βλαχάκη, Τίνα Γιαννακέα, Κατερίνα Γούση, Ανθή Καϊπάνου, Κώστα Κοτταρίδη, Ηλία Μαρκάκη, Βασίλη Μιχαλόπουλο, Ιωάννα Μπουγά, Εργίνα Ορφανού, Βασιλική Τσέλιου, Γιώργο Χριστάκη και με τη στήριξη και βοήθεια όλων των υπόλοιπων εκπαιδευτικών του σχολείου.
Παρακολούθησαν διδασκαλίες και εργάστηκαν ομαδικά σε εργαστήρια που είχαν σχέση με Φυσική, Γεωγραφία, Τέχνη, Ψηφιακά εργαλεία, Τεχνολογία, Ρομποτική και Αρχαία Ελληνική Τεχνολογία. Περιηγήθηκαν στους χώρους του σχολείου, επισκέφθηκαν μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους της Καλαμάτας και της Αρχαίας Ολυμπίας, διασκέδασαν, έπαιξαν παιχνίδια, χόρεψαν, δοκίμασαν τοπικά εδέσματα και πήραν μια γεύση από τη χώρα και την κουλτούρα μας.
Με τη συμμετοχή των Εκπαιδευτηρίων Μπουγά και τη συνεργασία σε αυτό το ευρωπαϊκό έργο, το σχολείο καθίσταται ικανό να ανταποκριθεί στις αλλαγές και τις εξελίξεις στον τομέα της εκπαίδευσης».