Σε παρέμβαση για το μείζον θέμα της λήψης προστατευτικών μέτρων στη “φονική” περιοχή του ΟΑΕΔ προέβη ο επικεφαλής της δημοτικής παράταξης “Ανοιχτός Δήμος- Ενεργοί Πολίτες”, Μανώλης Μάκαρης.
Σε αυτή αναφέρει τα εξής: «Πριν από 4 χρόνια απευθυνθήκαμε στον πραγματογνώμονα τροχαίων ατυχημάτων, Γεώργιο Μπούρα, ο οποίος διενήργησε αυτοψία στη συγκεκριμένη περιοχή, συνέταξε έκθεση και πρότεινε σειρά μέτρων.
Σύμφωνα με όσα περιγράφει σε αυτή, “η αυτοψία που διενήργησα αφορά στην διερεύνηση της περιοχής της Ε.Ο Καλαμάτας -Τρίπολης στο ύψος του ΟΑΕΔ στην Καλαμάτα.
Διενεργήθηκε μία (1) συνολικά αυτοψία. Η αυτοψία έγινε στον τόπο που υπάρχουν οι εγκαταστάσεις του ΟΑΕΔ, έμπροσθεν των οποίων διέρχεται η Εθνικής Οδός (Ε.Ο) Καλαμάτας- Τρίπολης και συγκεκριμένα στην αρχή υπάρχει πινακίδα του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, η οποία δηλώνει το όριο ταχύτητας της ως άνω Ε.Ο, που είναι τα πενήντα χιλιόμετρα ανά ώρα (50Khm/h), και αυτό γιατί είναι κατοικημένη περιοχή και υπάρχει διάβαση πεζών, αλλά και πινακίδα με ένδειξη ότι διέρχονται πεζοί.
Οι αυτοψίες σκοπό είχαν: Την εξέταση και φωτογράφηση γενικά του χώρου κίνησης των οχημάτων και των πεζών στην ευρύτερη περιοχή, όπου υφίστανται οι εγκαταστάσεις του ΟΑΕΔ, προκειμένου να διαμορφώσω ιδία αντίληψη, για την εν γένει συμπεριφορά, τόσο των οδηγών των οχημάτων όσο και των πεζών και κυρίως να εκτιμήσω κατά πόσο τηρούνται από τους χρήστες της οδού οι σημάνσεις του ΚΟΚ, και οι εν γένει κανόνες του ΚΟΚ.
Οι αυτοψίες έγιναν: Για να συγκεντρώσω όλα τα απαραίτητα και αντικειμενικά στοιχεία, ή και οποιοδήποτε άλλο στοιχείο, προκειμένου τεκμηριωμένα να απαντήσω στο αν οι χρήστες της οδού, στο ύψος των κτηριακών εγκαταστάσεων του ΟΑΕΔ, αλλά και της ευρύτερης περιοχής, τηρούν τον ΚΟΚ, ώστε να ολοκληρωθεί η αυτοψία.
Συμπέρασμα: Από την αυτοψία που πραγματοποίησα εις το άνω σημείο διελεύσεως των οχημάτων και των πεζών προκειμένου να το φωτογραφίσω, αλλά και να δω αν πραγματικά τηρείται ο ΚΟΚ από τους χρήστες της οδού, διαπίστωσα ότι: Οι ταχύτητες που αναπτύσσουν οι οδηγοί των οχημάτων είναι μεγάλες, επικίνδυνες και ανεπίτρεπτες, αφού οι οδηγοί των οχημάτων δε θα μπορούσαν να συγκρατήσουν το όχημά τους σε περίπτωση που θα χρειαστεί να το κάνουν, και συγκεκριμένα όταν βρεθεί στην πορεία τους κάποιος πεζός, δηλαδή οι οδηγοί κατά πλειοψηφία δεν τηρούν τα άρθρα 19 και 20 του ΚΟΚ, τα οποία προσδιορίζουν τα όρια ταχύτητας.
Ο φωτισμός της ευρύτερης περιοχής και συγκεκριμένα από τη Δύση του ηλίου έως και την Ανατολή του είναι παντελώς ανεπαρκής, διότι οι λαμπτήρες φωτισμού που βρίσκονται στο συγκεκριμένο σημείο είναι χρώματος πορτοκαλί και φωτίζουν εν μέρει και μόνον το συγκεκριμένο σημείο, με αποτέλεσμα οι οδηγοί να μην αντιλαμβάνονται τους διερχόμενους από απόσταση ασφαλείας.
Μέτρα που θα πρέπει να ληφθούν: Μία λύση που μπορεί να κάνει η αρμόδια αρχή έτσι ώστε να μη θρηνήσουμε και άλλον συμπολίτη μας είναι να τοποθετήσει ένα ραντάρ που να καταγράφει την ταχύτητα του οχήματος που θα περνάει εκείνη τη στιγμή από το σημείο που θα το τοποθετήσουν, και επίσης ένα παλλόμενο φανάρι ή πριν το ραντάρ ταχύτητας ή μετά από το ραντάρ.
Επιπλέον, να τοποθετήσουν ένα φανάρι πεζών που θα είναι μόνιμα πράσινο για τα οχήματα, αλλά θα ανάβει κόκκινο όταν θα πατάει το μπουτόν κάποιος πεζός για να περάσει απέναντι, και επίσης να δημιουργηθεί νησίδα εις το κέντρον της οδού για να μπορεί ο πεζός να σταματά προσωρινά μέχρι να περάσει απέναντι, και τέλος να γίνει αλλαγή στο φωτισμό από πορτοκαλί σε λευκό για να υπάρχει καλύτερη ορατότητα και περισσότερη φωτεινότητα στο σημείο εκείνο.
Μία δεύτερη λύση είναι να τοποθετηθεί νησίδα ανάμεσα στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας της εθνικής οδού η οποία ν’ αρχίζει από τα φανάρια του Ασπροχώματος έως τα φανάρια της Μεσσήνης, και επίσης να τοποθετηθεί φανάρι πεζών που θα παρέχει τη δυνατότητα στους πεζούς να περάσουν απέναντι με ασφάλεια, ανακόπτοντας την κυκλοφορία των οχημάτων, και τέλος να πραγματοποιηθεί αλλαγή στο φωτισμό από πορτοκαλί σε λευκό για να υπάρχει καλύτερη ορατότητα και περισσότερη φωτεινότητα στο συγκεκριμένο σημείο, το οποίο εμφανίζει επικινδυνότητα.
Επίσης, θα πρέπει να εξεταστεί και το ενδεχόμενο να κατασκευαστεί στο εν λόγω σημείο αερογέφυρα, αν όχι τσιμεντένια που ίσως να κοστίζει ακριβά, αλλά μία μεταλλική που έχει κόστος σαφώς πολύ μικρότερο, αλλά θα παρέχει ασφαλή διέλευση.
Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να ληφθούν άμεσα μέτρα ασφαλείας στο συγκεκριμένο σημείο χωρίς να υπολογιστεί το χρηματικό κόστος, και τούτο για τη χωρίς κίνδυνο διέλευση των πεζών από τη μία πλευρά του δρόμου στην άλλη και έτσι για να μη χρειαστεί να θρηνήσουμε στο μέλλον και άλλα θύματα στο συγκεκριμένο σημείο”.
Δυστυχώς, πέρασαν 4 χρόνια από τότε χωρίς να έχει πραγματοποιηθεί καμία παρέμβαση στο συγκεκριμένο σημείο. Αυτό το μείζον θέμα οδικής ασφάλειας θα πρέπει άμεσα και σε προτεραιότητα να συζητηθεί στα συλλογικά όργανα του Δήμου Καλαμάτας και της Περιφέρειας Πελοποννήσου και να ληφθεί απόφαση οριστικής λύσης».