Το λιμάνι της Καλαμάτας θα πρέπει να εκσυγχρονιστεί για να καλύπτει τις ανάγκες στον τουριστικό, αλλά και στο ναυταθλητικό, εμπορευματικό και ακτοπλοϊκό τομέα. Αυτές οι ανάγκες θα πρέπει να ικανοποιηθούν χωρίς να αλλοιωθεί το συγκριτικό πλεονέκτημα της Καλαμάτας, που είναι η παραλία της και το περιβάλλον της, πόσω μάλλον που η πόλη μας διεκδικεί να μπει στις 100 κλιματικά ουδέτερες πόλεις.
Ως δημοτική παράταξη θέσαμε μετ’ επιτάσεως την ανάγκη διατήρησης της φυσιογνωμίας του προλιμένα ως έχει. Διαφωνήσαμε κάθετα με την εκτεταμένη τσιμεντοποίησή του, η οποία σύμφωνα με το master plan προβλέπει:
1. αφαίρεση των αρμυρικιών στην παραλία μπροστά από το Πανελλήνιο
2. αντικατάσταση της αμμουδιάς από ένα τσιμεντένιο κρηπίδωμα από το μόλο του Πανελληνίου έως το μόλο του ΝΟΚ.
3. κατασκευή δύο διωρόφων κτηρίων συνολικού εμβαδού 1500 τ.μ. στο ύψος του αιγιαλού, αφού μπαζωθεί η συγκεκριμένη έκταση
4. κάλυψη επιφάνειας περίπου 20 στρεμμάτων με κυβόλιθους ή πλάκες έως το εστιατόριο Ταμπάκη με κατασκευή σιντριβανιού δίπλα στη θάλασσα.
Σαφώς τέτοιου είδους «ανάπτυξη» δεν μπορεί να βρίσκει σύμφωνο κανέναν σκεπτόμενο πολίτη, ιδιαίτερα τώρα που η κλιματική κρίση επηρεάζει όλο και περισσότερο την περιοχή μας. Είμαστε υπέρ της βιώσιμης ανάπτυξης που σέβεται το φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον. Και για το λιμάνι της Καλαμάτας και ιδιαίτερα για τον προλιμένα υπάρχουν βιώσιμες λύσεις που μπορούν να εξυπηρετούν τις ανάγκες των ναυταθλητικών ομίλων χωρίς να υποβαθμίζουν το περιβάλλον. Τέτοιες λύσεις προτάθηκαν από τον έγκριτο αρχιτέκτονα Κώστα Πουλόπουλο και τις καταθέσαμε στο Δημοτικό Συμβούλιο.
Παρόλη την αναγκαστική, μερική υπαναχώρηση της Δημοτικής Αρχής και των μελετητών σε σχέση με τον προλιμένα η κοινωνία των πολιτών οφείλει να επαγρυπνεί για την προάσπιση της φυσιογνωμίας του προλιμένα και την προστασία του όμορφου φυσικού περιβάλλοντος που διαθέτει η Καλαμάτα.
Μανώλης Μάκαρης
Επικεφαλής δημοτικής παράταξης «Ανοιχτός Δήμος- Ενεργοί Πολίτες»