«Οι παρακάμψεις της Πύλου και της Γιάλοβας πρέπει να ενταχθούν στον οδικό άξονα Καλαμάτα-Ριζόμυλος-Πύλος-Μεθώνη» σημειώνεται σε ανακοίνωση της «Νέας Πελοποννήσου».
.Αναλυτικά σημειώνεται: «Μετά τις τελευταίες εξελίξεις σε ό,τι αφορά την ανακοίνωση του προσωρινού αναδόχου για τη μελέτη και την κατασκευή του οδικού άξονα Καλαμάτα-Ριζόμυλος-Πύλος-Μεθώνη αναδείχθηκε ένα πολύ σημαντικό ζήτημα που αφορά στην εξαίρεση από το συγκεκριμένο έργο της παράκαμψης της Πύλου και της παράκαμψης της Γιάλοβας.
Η απόφαση του υπουργείου, το οποίο αγνόησε την απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Πελοποννήσου, να εξαιρέσει τα δύο ανωτέρω έργα από το σύνολο του οδικού άξονα αποτελεί τροχοπέδη για την ανάπτυξη της Νοτιοδυτικής Μεσσηνίας και της Πελοποννήσου γενικότερα. Επισημαίνουμε ότι και τα δύο ανωτέρω έργα διαθέτουν εγκεκριμένους περιβαλλοντολογικούς όρους και υψηλή μελετητική ωριμότητα.
Η παράταξη της “Νέας Πελοποννήσου” ως Περιφερειακή Αρχή εισηγήθηκε την έγκριση των περιβαλλοντολογικών όρων για την υλοποίηση ενός ολοκληρωμένου σύγχρονου οδικού άξονα που περιελάμβανε την παράκαμψη της Πύλου, αλλά και την παράκαμψη της Γιάλοβας.
Από την πρώτη στιγμή επίσης ο Πέτρος Τατούλης και τα στελέχη της προηγούμενης Περιφερειακής Αρχής εξέφρασαν τηn ξεκάθαρη σύμφωνη γνώμη τους για την υλοποίηση του έργου με τη διαδικασία μέσω ΣΔΙΤ, όπως αποφασίσθηκε στο Αναπτυξιακό Συνέδριο που πραγματοποιήθηκε στην Τρίπολη το 2018, αλλά και στις συνεχείς συναντήσεις του πρ. περιφερειάρχη και των συνεργατών του με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και με στελέχη της προηγούμενης κυβέρνησης.
Οφείλουμε όλοι να διατυπώσουμε με σαφήνεια την πολιτική μας άποψη για το συγκεκριμένο θέμα και σε καμία περίπτωση να μην αποδεχτούμε την εξαίρεση της παράκαμψης Πύλου και Γιάλοβας από το έργο ΣΔΙΤ.
Η παράκαμψη της Πύλου και η παράκαμψη της Γιάλοβας πρέπει να ενταχθούν στην υπάρχουσα σύμβαση. Είναι ο μοναδικός τρόπος για να αποφύγουμε επιπλέον καθυστερήσεις και η μοναδική διαδικασία που υπηρετεί το Δημόσιο Συμφέρον. Οποιαδήποτε άλλη άποψη διατυπώνεται και “μαγειρεύεται” σε κλειστές συναντήσεις περί συμφωνιών για χρηματοδότηση μελετών του τμήματος παράκαμψης Πύλου με αόριστο το χρόνο κατασκευής και με αόριστο το χρηματοδοτικό φορέα, καθώς και για την υλοποίηση μεμονωμένου έργου για την παράκαμψη της Γιάλοβας με επιπλέον χρηματοδότηση, δημιουργεί προϋποθέσεις επισφάλειας της ολοκλήρωσης του έργου, αποτελεί άλλοθι για την επιπλέον καθυστέρησή του και επιβαρύνει σημαντικά τον προϋπολογισμό του».