Συνεχίζουν ακάθεκτοι οι απατεώνες που τηλεφωνικά προσπαθούν να αποσπάσουν χρήματα από επαγγελματίες της περιοχής μας.
Ειδικότερα, επικοινώνησε μαζί μας αναγνώστρια που δέχθηκε τέτοια κλήση, αλλά ευτυχώς κατάλαβε ότι κάτι δεν πάει καλά και γλίτωσε τα χρήματά της.
Η δήθεν κράτηση και η προπληρωμή
Σύμφωνα με τη γυναίκα, που είναι ιδιοκτήτρια ενοικιαζόμενων δωματίων στην παραλία της Καλαμάτας, άνδρας επικοινώνησε μαζί της το απόγευμα της Τετάρτης, λέγοντάς της ότι ενδιαφερόταν να κλείσει ένα δωμάτιο για 10 μέρες. Όπως της είπε, είναι από τη Λειβαδιά και θα ερχόταν στην Καλαμάτα για διακοπές, αλλά δε θα είχε μαζί του μετρητά, οπότε ήθελε να προπληρώσει. Έτσι ζήτησε από την επαγγελματία έναν αριθμό τραπεζικού λογαριασμού για να κάνει την κατάθεση των χρημάτων.
Μόλις η γυναίκα έδωσε το iban, έλαβε mail, αλλά και μήνυμα στο κινητό της, ότι έγινε κατάθεση χρημάτων στο λογαριασμό της.
Το περίεργο e-mail και τα στοιχεία που ζητούσε
Μόλις η καταγγέλλουσα άνοιξε το e-mail, το οποίο είχε κάποια στοιχεία της τράπεζας, αλλά δεν ήταν αυτής (μάλιστα ήταν από gmail λογαριασμό), διάβασε ότι της έχει γίνει κατάθεση ύψους 350 ευρώ μέσω viva. Για να πάρει, όμως, τα χρήματα έπρεπε να επιβεβαιώσει κάποια στοιχεία. Μάλιστα, υπήρχε και υπερσύνδεσμος. Όταν τον πάτησε, της ζητήθηκε να συμπληρώσει το user name και το password της.
Ο υποτιθέμενος πελάτης την κάλεσε εκ νέου και της ζήτησε να συμπληρώσει τα στοιχεία της, προκειμένου να γίνει η μεταφορά των χρημάτων. Μάλιστα, την πίεσε να το κάνει, αφού, όπως υποστήριξε, ήθελε να ολοκληρωθεί η διαδικασία και να γίνει η κράτηση του δωματίου.
Η επαγγελματίας που κατάλαβε ότι κάτι δεν πάει καλά έδειξε διστακτική, με τον απατεώνα να επιμένει. Τότε του ανέφερε ότι θα το κάνει αργότερα, αφού εκείνη τη στιγμή είχε άλλη δουλειά.
Η επικοινωνία με την τράπεζα και τον επιτήδειο
Εν συνεχεία το παραλίγο θύμα απάτης επικοινώνησε με την τράπεζα, απ’ όπου της είπαν ότι κανείς δεν έχει στείλει χρήματα και ότι ποτέ η τράπεζα δε θα ζητούσε τα στοιχεία του λογαριασμού της.
Η γυναίκα κάλεσε τον απατεώνα, που το σήκωσε κανονικά, τον ενημέρωσε ότι θα καταφύγει στην Αστυνομία και τότε ο δήθεν πελάτης έκλεισε το τηλέφωνο και δεν το σήκωσε ποτέ ξανά.
Αναφέραμε αναλυτικά όλο το παραπάνω περιστατικό για να γνωρίζουν όλοι πώς δρουν οι επιτήδειοι και πόσο εύκολα μπορούν να τους αρπάξουν χρήματα.
Προσοχή λοιπόν!
Του Παναγιώτη Μπαμπαρούτση