Οι εφοπλιστές μας γνώριζαν τα σχέδια των Αμερικανών εδώ και μια πενταετία, ναυπηγώντας νέα πλοία, ελέγχοντας έτσι το 21% της παγκόσμιας διακίνησης του υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), πρώτοι στον κόσμο, πάνω από Κινέζους και Ιάπωνες και οι Έλληνες και Ευρωπαίοι πολιτικοί δεν ήξεραν, άραγε, τι θα γίνει στην Ουκρανία; Απορία ψάλτου, βηξ.
Η συμφωνία της Ε.Ε. με τις ΗΠΑ για προμήθεια επιπλέον 15 δισεκατομμυρίων κυβικών μέτρων αμερικάνικου LNG έως το τέλος του 2022 οδηγεί μαθηματικά στην αύξηση της ζήτησης LNG Carriers για τη μεταφορά του. Οι Έλληνες ελέγχουν σχεδόν το 21% του παγκόσμιου στόλου LNG Carriers και θα επωφεληθούν, αφού φρόντισαν εγκαίρως να εισέλθουν δυναμικά στην αγορά αυτού του τύπου πλοίων εδώ και τουλάχιστον πέντε χρόνια. Ελληνόκτητα είναι τα 135 από τα συνολικά 640 πλοία LNG. Αυτή την περίοδο ναυπηγούνται συνολικά 127 πλοία LNG, από τα οποία 57 είναι ελληνικών συμφερόντων.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Marine Information Services, οι κορυφαίοι Έλληνες με πλοία LNG έχει ως εξής:
Maran Gas – Μαρία Αγγελικούση 44
GasLog – Πήτερ Γ. Λιβανός 35
Dynagas – Γιώργος Προκοπίου 17
TMS Cardiff – Γιώργος Οικονόμου 16
Capital Gas – Βαγγέλης Μαρινάκης 12
Thenamaris LNG – Νικόλας Μαρτίνος 5
AlphaGas – Άννα Αγγελικούση 5
Minerva Gas – Ανδρέας Μαρτίνος 4
Tsakos – καπετάν Παναγιώτης και Νίκος Τσάκος 3
Latsco Shipping Limited – Πάρις Κασιδόκωστας-Λάτσης 2
Chandris Hellas 2
Δημήτρης Γιατράκος