Η Καλαμάτα προσπαθεί να φτιάξει Τουριστική Ταυτότητα και Αφήγημα

Η Καλαμάτα προσπαθεί να φτιάξει  Τουριστική Ταυτότητα και Αφήγημα

Για την πορεία των στρατηγικών μελετών στον τομέα του Τουρισμού μίλησε ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Νίκος Μπασακίδης, ενημερώνοντας πως βρίσκονται πλέον στο σημείο διαμόρφωσης  της Τουριστικής Ταυτότητας της Καλαμάτας και του Αφηγήματος που θα την υποστηρίξει. Παρατήρησε δε ότι η παραπάνω διαδικασία υλοποιείται με τη σύνταξη των αντίστοιχων μελετών του Marketing και του Branding.

Μιλώντας για την όλη διαδικασία, ανέφερε ότι προηγήθηκε μακρά διαβούλευση με τους εμπλεκόμενους φορείς και ανθρώπους του τουρισμού, ενώ εκπονήθηκε από τον καθηγητή του Πανεπιστημίου Πατρών με εξειδίκευση στο τουριστικό marketing, Δημήτριο Κούτουλα και έχει κατατεθεί στο Δήμο Καλαμάτας το Στρατηγικό Σχέδιο για το Marketing.

Σύμφωνα με το σχέδιο, αφού αναλύθηκε η υφιστάμενη κατάσταση για τις προοπτικές και τους τρόπους προβολής του τουριστικού προϊόντος της Καλαμάτας, προτάθηκαν ως στρατηγικοί στόχοι:

1. Η διεύρυνση της τουριστικής περιόδου, με εκδηλώσεις στην αρχή και το τέλος αυτής

2. Η καταγραφή και προβολή όλων των υποδομών και των δραστηριοτήτων με τουριστικό περιεχόμενο

3. Η ένταξη της Καλαμάτας σε ταξιδιωτικές διαδρομές εντός της Πελοποννήσου

4. Η ανάδειξη της Καλαμάτας στο εσωτερικό της χώρας ως κύριας επιλογής για μικρές αποδράσεις ή πολυήμερες διακοπές.

Στόχοι που, σύμφωνα με το σχέδιο, θα υλοποιηθούν με:

-με τη διαμόρφωση της τουριστικής ταυτότητας και του αφηγήματος

-τη δημιουργία ελκυστικών ταξιδιωτικών προσφορών που θα περιλαμβάνουν όλα τα τουριστικά προϊόντα

-στοχευμένες δράσεις προβολής και διάθεσης του τουριστικού μας προϊόντος, τόσο με την αξιοποίηση σύγχρονων ψηφιακών μέσων όσο και με την ανθρώπινη επαφή, είτε συμμετέχοντας σε εκθέσεις είτε αναπτύσσοντας συνεργασίες με επαγγελματίες του τουρισμού, πράκτορες, δημοσιογράφους κ.λπ.

Κατά τον κ. Μπασακίδη, σήμερα, στο επόμενο στάδιο πια, συνδιαμορφώνονται μέσα από μία διαδικασία διαβούλευσης το αφήγημα και η ταυτότητα της Καλαμάτας ως προορισμού.

Στο πλαίσιο αυτό έγινε συνάντηση του μελετητή Δημοσθένη Μπρούσαλη, με εμπλεκόμενους γύρω από τον τουρισμό, εκπροσώπους της διαμονής, της εστίασης και της ψυχαγωγίας, τουριστικούς πράκτορες και άλλους, οι οποίοι κατέθεσαν αντίστοιχες απόψεις. Απόψεις που συνέκλιναν στο ότι προοπτικές ανάπτυξης της πόλης είναι η ανάδειξη της Ιστορίας και της πολιτιστικής δημιουργίας, η αξιοποίηση του φυσικού και του αστικού περιβάλλοντος, καθώς και η ανάδειξη του τόπου ως γαστρονομικού προορισμού, με τη συμμετοχή όλων των τοπικών προϊόντων.

Όσα δεδομένα μέχρι σήμερα έχουν προκύψει θα αξιολογηθούν και έως το Πάσχα θα έχουν συνταχθεί τρεις προτάσεις για το αφήγημα και την τουριστική ταυτότητα.

Κλείνοντας ο αρμόδιος αντιδήμαρχος δήλωσε ότι οι προτάσεις θα τεθούν και πάλι σε ανοικτή διαβούλευση για την τελική επιλογή του brand name και του λογότυπου.

«Στην προοπτική της αλματώδους τουριστικής ανάπτυξης της Καλαμάτας, ως Δήμος κινούμεθα στη βάση ενός στρατηγικού σχεδιασμού, σημαντική παράμετρος του οποίου είναι η συνδημιουργία, με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, του κοινού οράματος για τον τόπο μας» συμπλήρωσε.
Π.Μπ.