Εξετάζεται η τμηματική υλοποίηση με προτεραιότητα στο πιο ώριμο κομμάτι
Τον επί δώδεκα χρόνια κλειστό φάκελο «Πύργος-Τσακώνα» ετοιμάζεται να ανοίξει η κυβέρνηση, όπως προκύπτει από τη σύσκεψη που συγκάλεσε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης για τις 4 Ιουλίου, αφού σε αυτήν θα συμμετέχουν όλα τα πρόσωπα που απαρτίζουν την ηγετική ομάδα του Μεγάρου Μαξίμου (Δημητριάδης, Γεραπετρίτης, Σκέρτσος), ο πρώην πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαρά, ο υπουργός Υποδομών Κ. Καραμανλής και όλοι οι βουλευτές Ηλείας και Μεσσηνίας.
Σύμφωνα με πληροφορίες που έχει συλλέξει η «Πρωινή» σε ρεπορτάζ του Παναγιώτη Φωτεινόπουλου, ο πρωταρχικός σχεδιασμός της κυβέρνησης είναι να μπει σε διαπραγματεύσεις με τους παραχωρησιούχους και συγκεκριμένα με την κοινοπραξία της Ολυμπίας Οδού, στην οποία ανήκει πλέον το οδικό τμήμα μετά την πρόσφατη τροπολογία τον περασμένο Δεκέμβριο.
Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι μία από τις επιλογές που ενδεχομένως εξεταστούν είναι η τμηματική κατασκευή του έργου, δηλαδή να προηγηθεί το Καλό Νερό-Τσακώνα και να ακολουθήσει το Πύργος-Καλό Νερό, που είναι και το πιο δύσκολο λόγω Καϊάφα.
Καλό Νερό – Τσακώνα
Για το συγκεκριμένο οδικό τμήμα προβλέπεται αυτοκινητόδρομος 27,35 χιλιομέτρων. Μέχρι τώρα υπάρχει οριστική μελέτη οδοποιίας από το 2017 και έγκριση περιβαλλοντικών όρων, με βάση μελέτες που είχε εκπονήσει η κοινοπραξία του Μορέα, που όμως δεν επέδειξε στη συνέχεια ενδιαφέρον να ενσωματώσει το δρόμο στην εθνική οδό Καλαμάτα-Τρίπολη-Κόρινθος.
Το κατασκευαστικό κόστος εκτιμάται περίπου σε 160 εκατομμύρια ευρώ και των απαλλοτριώσεων σε 30 εκατομμύρια ευρώ και η υλοποίησή του προϋποθέτει εκπόνηση μελέτης Ανάλυσης Κόστους – Οφέλους.
Υπενθυμίζεται πως ο υπουργός Υποδομών, Κώστας Καραμανλής, είχε απαντήσει σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή Μεσσηνίας, Αλέξη Χαρίτση, τονίζοντας ότι η πρώτη επιλογή που θα επιδιωχθεί, είναι η κατασκευή του ως ΣΔΙΤ με ανάθεση σε παραχωρησιούχο, αφού η Κομισιόν δύσκολα θα χρηματοδοτήσει το έργο μέσω ΕΣΠΑ.
Πύργος – Καλό Νερό
Εδώ τα χέρια όλων είναι δεμένα, εξαιτίας της απόφασης του Συμβουλίου της Επικρατείας το 2006, η οποία δεν επιτρέπει την κατασκευή αυτοκινητόδρομου για λόγους προστασίας του οικοσυστήματος του Καϊάφα. Δεδομένου ότι πλέον έχει θεσπιστεί και Προεδρικό Διάταγμα για τον Κυπαρισσιακό, οι περιβαλλοντικές δυσκολίες είναι ακόμα μεγαλύτερες και οι σκέψεις για ενιαία παραλιακή χάραξη θα πρέπει να θεωρούνται ουτοπικές.
Οι πληροφορίες της «Πρωινής» αναφέρουν ότι το πιθανότερο είναι να ανατεθεί σε τεχνικό σύμβουλο η εκπόνηση μελετών που θα εξετάζουν κάθε πιθανή εναλλακτική λύση, συνεκτιμώντας όμως και το κόστος των απαλλοτριώσεων και κατασκευής. Τοπικοί φορείς επισημαίνουν πως υπάρχει δυνατότητα για ανατολική χάραξη, η οποία όμως αξιολογείται ως ιδιαίτερα δαπανηρή για ένα έργο που με βάση τα ευρωπαϊκά δεδομένα έχει πολύ χαμηλό κυκλοφοριακό φόρτο και δεν είναι βιώσιμο με οικονομικούς όρους.