Έναν καλό Σεπτέμβριο περιμένουν οι ξενοδόχοι της Μεσσηνίας, αλλά ο Οκτώβριος ήδη δείχνει τα «δόντια» ενός σκληρού χειμώνα που αναμένεται να έρθει για τον τουρισμό στη Μεσσηνία, με τις κρατήσεις από τον επόμενο μήνα να μειώνονται δραματικά.
Στις πλατφόρμες ενοικίασης καταλυμάτων τα ποσοστά πληρότητας (όσο αυτές μπορούν να δώσουν μια αντικειμενική εικόνα) φαίνονται σχετικά καλά, ενώ δείχνουν να πηγαίνουν καλά την επόμενη περίοδο και αυτά της βραχυχρόνιας μίσθωσης.
Στην booking οι πληρότητες για τη Μεσσηνία, ανάλογα την περιοχή, το Σεπτέμβριο κινούνται γύρω από το 95%, αλλά τον Οκτώβριο πέφτουν κοντά στο 75%. Σε ό,τι αφορά τη βραχυχρόνια μίσθωση στην Καλαμάτα, για το Σεπτέμβριο είναι διαθέσιμα πάνω 550 καταλύματα, στην περιοχή της Πύλου 450 και στη Δυτική Μάνη πάνω από 800.
Δύσκολος χειμώνας
Ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Μεσσηνίας, Δημήτρης Καραλής, σημείωσε ότι ο Σεπτέμβριος, τηρουμένων των αναλογιών, πάει καλά με κρατήσεις, κυρίως από ξένους.
Ο Οκτώβριος, όμως, παρουσιάζει σαφέστατη κάμψη και φαίνεται πως δε θα πάει καλά. «Στη Μεσσηνία έχουμε καλές πληρότητες, αλλά χρειάζεται διπλή ανάγνωση. Βρισκόμαστε σε ένα σοβαρό και τεράστιο πρόβλημα λόγω της γενικευμένης πλέον ακρίβειας που διατρέχει όλα τα επίπεδα των εξόδων που έχουν οι επιχειρήσεις. Ο χειμώνας προμηνύεται εξαιρετικά δύσκολος και χωρίς προβλέψιμα αποτελέσματα», πρόσθεσε ο κ. Καραλής.
Ακολούθως, μίλησε για ανησυχητικές ενδείξεις από τους ξένους επισκέπτες, αφού, όπως είπε, οι Έλληνες έχουν εξαντλήσει τα όριά τους. «Ο δύσκολος χειμώνας που έρχεται θα επηρεάσει τους Ευρωπαίους πελάτες μας. Η Γερμανία έχει αρχίσει να δεινοπαθεί και η Βρετανία έχει ήδη δείξει τα πρώτα σημάδια κάμψης», είπε ο κ. Καραλής.
Καθόλου κέρδη
Ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων συμπλήρωσε ότι οι ξενοδόχοι πρέπει να διορθώσουν την τιμολογιακή τους πολιτική προς τα πάνω, καθώς δεν έχουν κάνει αυξήσεις. «Όλα τα συμβόλαια που υλοποιήθηκαν φέτος, αλλά και αυτά που εκτελούνται ακόμα, αφορούσαν κρατήσεις από τον προηγούμενο χρόνο, προ των εξελίξεων με τον πόλεμο στην Ουκρανία, αλλά και την ενεργειακή κρίση. Τα κόστη εκτινάχθηκαν στα ύψη. Ιούλιο, Αύγουστο και Σεπτέμβριο γίνονται τα συμβόλαια για τον επόμενο χρόνο, ώστε να μπορέσει να γίνει ο απαραίτητος προγραμματισμός, διαφήμιση και προσέλκυση πελατών. Το κόστος από πέρυσι σε σύγκριση με φέτος είναι διαφοροποιημένο κατά 18-25%. Κι αφού τα συμβόλαια ήταν κλεισμένα από πέρυσι, απορροφήσαμε όλες τις αυξήσεις. Δηλαδή, κέρδος δεν υπάρχει για φέτος», κατέληξε.
Της Βίκυς Βετουλάκη