Το ταμείο ανάκαμψης “ανασταίνει” το Σιδηροδρομικό Σταθμό
Βρίθουν οι εφημερίδες και τα τοπικά Μέσα Ενημέρωσης από δηλώσεις για… επιστροφή του σιδηρόδρομου στην Πελοπόννησο. Από τον περιφερειάρχη Πελοποννήσου μέχρι τους αρμόδιους υπουργούς και στελέχη του ΟΣΕ.
Έως σήμερα το μόνο που έχουμε δει είναι να γίνεται λόγος για το Πάτρα- Πύργος και κάποιες τοπικές γραμμές. Σπανίζουν οι αναφορές στη Μεσσηνία, ενώ οι γραμμές του δικτύου της έχουν “χορταριάσει”. Κι ας μην καταλάβαμε ποτέ γιατί κόπηκε η σύνδεση περιοχών με την Καλαμάτα, γραμμή η οποία με μία προσεκτική διαχείριση θα άφηνε και κέρδος.
Από όλα τα παραπάνω άλλαξε κάτι; Θα απαντήσουμε καταφατικά, αν λάβουμε τοις μετρητοίς τα όσα είπε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, Σπύρος Πατέρας, στο ΑΠΕ- ΜΠΕ, με αφορμή δηλώσεις για ανάπτυξη του σιδηροδρομικού δικτύου μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης.
Σπ. Πατέρας: Το τρίπτυχο
μετάβασης στη σιδηροδρομική εποχή
«Ο σιδηρόδρομος αποτελεί εκ των πραγμάτων το πλέον προβεβλημένο και ανερχόμενο μέσο στο διεθνές μεταφορικό περιβάλλον για λόγους που σχετίζονται με την άνεση στη μετακίνηση, το χαμηλό ενεργειακό αποτύπωμα και το χαμηλό κόστος για το χρήστη.
Στην Ελλάδα η μετάβαση στη σιδηροδρομική εποχή περνάει μέσα από ένα κρίσιμο τρίπτυχο: ενίσχυση πόρων, εκσυγχρονισμός- ψηφιοποίηση υπηρεσιών και αναβάθμιση δικτύου.
Στην εποχή των ψηφιακών πολυεργαλείων και της πράσινης μετάβασης ο ΟΣΕ προσπαθεί να εκσυγχρονίσει τις δομές του και την υποδομή του και να καταστήσει τη σιδηροδρομική μετακίνηση μια ελκυστική και αξιόπιστη εμπειρία για τον επιβάτη, καθώς και μια δυναμική εναλλακτική για τις εμπορευματικές επιχειρήσεις, συνδέοντας logistic hubs με λιμάνια, αεροδρόμια και συνοριακούς σταθμούς” δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, Σπύρος Πατέρας.
Και πρόσθεσε: “Το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών, με τη συμβολή του στη μεγαλύτερη ενίσχυση του ΟΣΕ σε ανθρώπινους και οικονομικούς πόρους για τη συντήρηση του ενεργού δικτύου τα τελευταία δέκα και πλέον χρόνια, δίνει τη δυνατότητα να υλοποιηθούν έργα και δράσεις που θα φέρουν το τρένο στην Ελλάδα στην πρώτη θέση των μεταφορικών επιλογών του πολίτη και της επιχείρησης ήδη από την περίοδο 2023-2024. Ο σιδηρόδρομος εκσυγχρονίζεται, οι μεταφορές γυρίζουν σελίδα”.
Στην περίπτωση που ο κ. Πατέρας γνωρίζει το βάρος των δηλώσεών του, τότε θα πρέπει να βάλει και στο λεξιλόγιό του τη Μεσσηνία, αφήνοντας έτσι μια χαραμάδα ελπίδας και για εμάς…
Α.Π.