-Χιλιάδες επιβάτες καθημερινά – Πρέπει να γίνουν παρεμβάσεις στις στάσεις
Εδώ και λίγο καιρό στους δρόμους της Καλαμάτας κυκλοφορούν τα νέα μικρά λεωφορεία του Αστικού ΚΤΕΛ, με λιγότερες θέσεις μεν, αλλά πιο ευέλικτα σε σχέση με τα μεγαλύτερα που συχνά «κολλούν», αφού οδηγοί παρκάρουν παράνομα.
Η ιστορία των λεωφορείων στους δρόμους της Καλαμάτας ξεκινά το 1958. Έκτοτε καθημερινά τα λεωφορεία του Αστικού ΚΤΕΛ μεταφέρουν χιλιάδες επιβάτες σε διάφορα σημεία της πόλης, τόσο στα συνηθισμένα δρομολόγια Καλαμάτα- Παραλία και Άσυλο – Αγία Τριάδα, όσο και στα πιο απομακρυσμένα, Άσυλο-ΤΕΙ- Νοσοκομείο ή Φιλοξένια- Μ. Μαντίνεια.
Τα παραπάνω δεν είναι τα μοναδικά, αλλά είναι τα δημοφιλέστερα, με εκείνο προς το ΤΕΙ (νυν Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου) και στη συνέχεια νοσοκομείο να κόβει καθημερινά 2.000 εισιτήρια, σύμφωνα με τα στοιχεία του Αστικού ΚΤΕΛ.
Πέραν του συγκεκριμένου δρομολογίου, που έχουν χρησιμοποιήσει όσοι σπούδασαν στα τμήματα του Αντικαλάμου, ιδιαίτερη κίνηση παρουσίασε και η σχετικά νέα γραμμή προς Μ. Μαντίνεια, καθώς πολλοί ήταν οι επιβάτες που θέλησαν να μετακινηθούν προς τα εκεί, ενώ αυξημένη είναι και η κίνηση της γραμμής Καλαμάτα- Παραλία, ειδικά τους θερινούς μήνες.
Από εκεί και πέρα, υπάρχουν και οι «σταθεροί» επιβάτες που θα μπουν στο αστικό λεωφορείο για να μετακινηθούν, με τη σχέση μάλιστα επιβάτη και οδηγού να μην είναι τυπική, καθώς καθημερινά συναντιούνται τουλάχιστον δύο φορές.
Εμείς βρεθήκαμε στα γραφεία του Αστικού ΚΤΕΛ Μεσσηνίας, όπου μιλήσαμε με τον πρόεδρο Θανάση Πατικόπουλο για τα νέα λεωφορεία, τα δρομολόγια, τα προβλήματα στους δρόμους της πόλης και τις στάσεις. Στο τέλος, δε, μπήκαμε και σε ένα λεωφορείο προς παραλία…
-Μιλήστε μας για τα μικρά λεωφορεία που είδαμε στους δρόμους της Καλαμάτας…
Αγοράσαμε τα μικρά λεωφορεία για να εξυπηρετούμε σε ώρες μη αιχμής, ενώ είναι πιο ευέλικτα, πιο οικονομικά για εμάς και εξυπηρετούν 25 με 27 άτομα.
-Ο κόσμος γνωρίζει το αστικό λεωφορείο;
Οι νέοι θεωρώ ότι γνωρίζουν το αστικό λεωφορείο, θέλουν να το χρησιμοποιούν, αλλά δυστυχώς έχουμε πολλά προβλήματα στους δρόμους.
Δηλαδή, κάποιες φορές καθυστερούν τα δρομολόγια, χωρίς να έχουμε ευθύνη εμείς, και τελικά οι νέοι θα βρουν άλλον τρόπο για να μετακινηθούν.
-Πολλές φορές βλέπουμε «εγκλωβισμένα» λεωφορεία στην πόλη…
Το σημαντικότερο πρόβλημα είναι μπροστά στις στάσεις. Να σημειωθεί ότι όλα μας τα λεωφορεία διαθέτουν ράμπες αναπήρων, αλλά δεν μπορούμε να τις ανοίξουμε για να εξυπηρετήσουμε άτομα που τις έχουν ανάγκη. Δυστυχώς, οι περισσότερες στάσεις είναι κατειλημμένες από αυτοκίνητα ή μηχανάκια.
-Τι θα μπορούσε να γίνει για αυτό το πρόβλημα;
Πολλά θα μπορούσαν να γίνουν, αρκεί να το θέλουν οι αρμόδιοι. Εδώ θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ότι οι στάσεις δεν είναι δικό μας θέμα, αλλά του Δήμου.
Αν οι στάσεις ήταν σωστές και δεν ήταν κατειλημμένες, το λεωφορείο θα μπορούσε να πάει δεξιά, κι έτσι να εξυπηρετεί και τους επιβάτες και να μην εμποδίζει την κυκλοφορία.
Για παράδειγμα, στη Ναυαρίνου υπάρχουν δύο στάσεις όπου ο Δήμος έχει δώσει θέσεις για ΙΧ.
Έτσι τα ΑμεΑ δεν μπορούν να μπουν στο λεωφορείο και οι υπόλοιποι επιβάτες περνούν ανάμεσα στα παρκαρισμένα ΙΧ για να επιβιβαστούν.
-Για τις στάσεις πολλές φορές κι εμείς έχουμε γράψει ότι έχουν πρόβλημα, ενώ πρόσφατα κάποιες αντικαταστάθηκαν…
Οι στάσεις είναι του Δήμου Καλαμάτας. Κατά τη γνώμη μας, θα μπορούσαν να αλλάξουν πάρα πολλά, αλλά, δυστυχώς, μας «έχει φάει» η γραφειοκρατία.
-Το κόστος των εισιτηρίων ποιο είναι;
Το απλό εισιτήριο κοστίζει 1,10 ευρώ, στο 1,30 είναι μέσα στο λεωφορείο, ενώ φοιτητικά, πολύτεκνα και μαθητικά ανέρχονται στα 60 λεπτά.
-Ποια τα σχέδια του Αστικού ΚΤΕΛ;
Σχεδιάζουμε μια νέα γραμμή που θα εξυπηρετεί την περιοχή της Κηπουπόλης. Δηλαδή, θα ξεκινά από τον Άγιο Κωνσταντίνο στην Καλλιπατείρας, θα φθάνει στην οδό Ηρώων, έπειτα στη Β. Γεωργίου και θα στρίβει στη Μ. Αλεξάνδρου.
Επίσης, σύντομα θα τοποθετηθεί στα λεωφορεία ένα μηχάνημα σαν ταμειακή μηχανή που θα έχει διασύνδεση με χρεωστικές και πιστωτικές κάρτες, καθώς και πάσο των φοιτητών, και έτσι θα μπορούν να εκδίδουν εισιτήριο.
Θα λειτουργήσει σύντομα και μια εφαρμογή, όπου θα μπορούν να βλέπουν σε πόση ώρα θα φτάσει το λεωφορείο σε κάποια στάση.
Του Παναγιώτη Μπαμπαρούτση