Το μεγάλο βήμα ετοιμάζεται να κάνει μέσα στο Δεκέμβριο ο διαγωνισμός ΣΔΙΤ για τον οδικό άξονα Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη. Σύμφωνα με πληροφορίες του Νίκου Καραγιάννη, στην ιστοσελίδα ypodomes.gr, στις αρχές του μήνα θα οριστικοποιηθεί ο προσωρινός ανάδοχος και στη συνέχεια θα ξεκινήσει η διαδικασία σύνταξης της σύμβασης και αποστολής της προς έγκριση από το Ελεγκτικό Συνέδριο.
Πρόκειται για το μεγαλύτερο οδικό έργο στη Νότια Πελοπόννησο και το δεύτερο μεγαλύτερο για την ευρύτερη περιοχή, πίσω από το Πάτρα-Πύργος. Εφόσον δεν υπάρξουν περαιτέρω καθυστερήσεις, η σύμβαση ΣΔΙΤ μπορεί να υπογραφεί το πρώτο τετράμηνο του 2023.
Το ανάδοχο σχήμα είναι ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ, που κατάφερε να επικρατήσει στο σχετικό διαγωνισμό. Υπενθυμίζεται πως η δημοπράτηση του έργου ξεκίνησε στις 19 Ιουνίου 2019 με την εκδήλωση ενδιαφέροντος. Η διάρκειά του ορίστηκε σε 30 χρόνια, τέσσερα εκ των οποίων αφορούν στην περίοδο κατασκευής. Το κόστος του έργου με τον αναλογούντα ΦΠΑ στο σύνολο της περιόδου εκτιμήθηκε σε 312,23 εκατ. ευρώ.
Η διάρκεια της σύμβασης της ΣΔΙΤ θα είναι 360 μήνες (30 χρόνια). Η αποπληρωμή του έργου θα γίνει με πληρωμές διαθεσιμότητας ή άλλες τμηματικές καταβολές, κατά την περίοδο λειτουργίας.
Σημειώνεται ότι το έργο περιλαμβάνει: Τη βελτίωση και αναβάθμιση περίπου 20 χλμ. υφιστάμενων οδών, την κατασκευή νέας αρτηρίας σε ένα μήκος περίπου 30 χλμ., την προσαρμογή και βελτίωση 7 χλμ. κάθετου οδικού δικτύου, την κατασκευή νέου παράπλευρου οδικού δικτύου 40 χλμ., την κατασκευή 12 γεφυρών, πολλά συνοδευτικά τεχνικά έργα όπως ισόπεδους κόμβους, υδραυλικά έργα, τοίχους αντιστήριξης κ.ά., και κατασκευή 15 χλμ. τοπικών οδών πρόσβασης.
Τι θα κατασκευαστεί
Ο οδικός άξονας Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη έχει μήκος 49 χιλιομέτρων και έχει χαρακτηριστεί από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ως τμήμα του Δευτερεύοντος Εθνικού Δικτύου της χώρας.
Συγκεκριμένα, το τμήμα Πύλος-Μεθώνη υπάγεται στην Εθνική Οδό Νο 9, Καλό Νερό-Πύλος-Μεθώνη και το τμήμα Πύλος-Καλαμάτα στην Εθνική Οδό 82, Σπάρτη-Καλαμάτα-Μεσσήνη-Βελίκα-Χατζή-Πύλος.
Τα έργα που θα γίνουν θα αναβαθμίσουν τον υφιστάμενο άξονα σε ταχείας κυκλοφορίας ανεβάζοντας τα επίπεδα οδικής ασφάλειας, μειώνοντας τους απαιτούμενους χρόνους και θα βοηθήσουν στην περαιτέρω ανάπτυξη της περιοχής.