Γ. Μπούρας: «Στο συγκεκριμένο δρόμο δεν μπορείς να κάνεις κάτι άλλο»
Με αίμα βάφεται συνεχώς τον τελευταίο χρόνο ο περιμετρικός δρόμος της Καλαμάτας, προβληματίζοντας για το τι φταίει και τόσο συχνά άνθρωποι χάνουν τη ζωή τους.
Η πλειοψηφία των τροχαίων ατυχημάτων που έχουν καταγραφεί μέχρι τώρα στο δρόμο αυτό κατατάσσονται στα θανατηφόρα ή με πολύ σοβαρούς τραυματισμούς.
Ζητήσαμε, λοιπόν, την άποψη του δικαστικού πραγματογνώμονα και αναλυτή τροχαίων ατυχημάτων, Γιώργου Μπούρα, ο οποίος διευκρίνισε ότι δυστυχώς στα τρία τελευταία ατυχήματα που στοίχισαν τη ζωή ισάριθμων συνανθρώπων μας, καταλυτικός ήταν ο ανθρώπινος παράγοντας και όχι κάποιο πρόβλημα του δρόμου.
Ο ανθρώπινος παράγοντας
Τους τελευταίους έξι μήνες στον περιμετρικό δρόμο της Καλαμάτας έχουν χάσει τη ζωή τους τρεις άνθρωποι.
Τον Ιούνιο ένας 26χρονος μοτοσικλετιστής, όταν αυτοκίνητο παραβίασε φωτεινό σηματοδότη στο ύψος της οδού Μαρίας Κάλλας και τον χτύπησε με τόση σφοδρότητα, που το σώμα του άτυχου νέου εκσφενδονίστηκε επάνω σε αυλή σπιτιού.
Το Σεπτέμβριο ένας 42χρονος μοτοσικλετιστής εκτράπηκε λίγο πριν από το Νέδοντα και τραυματίστηκε θανάσιμα.
Και προχθές το απόγευμα, μια γυναίκα 53 ετών έχασε τη ζωή της όταν προσπάθησε να διασχίσει τον περιμετρικό, πάλι στο ύψος της οδού Μαρία Κάλλας, εκτός διάβασης.
«Και στα τρία αυτά δυστυχήματα, πρωταρχικός παράγοντας είναι ο ανθρώπινος», τόνισε αρχικά ο αναλυτής τροχαίων ατυχημάτων, Γιώργος Μπούρας.
Τήρηση του ΚΟΚ
Ο κ. Μπούρας εξήγησε ότι ως δρόμος ο περιμετρικός δεν παρουσιάζει κάποιο πρόβλημα που να σχετίζεται με την πρόκληση τροχαίων ατυχημάτων. Επίσης, σημείωσε πως ένας περιμετρικός δεν έχει διαβάσεις, παρά μόνο στους φωτεινούς σηματοδότες, όπου πρέπει να περιμένει ο πεζός να ανάψει το αντίστοιχο φανάρι για να διασχίσει το δρόμο.
«Με το συγκεκριμένο δρόμο δεν μπορείς να κάνεις κάτι άλλο. Υπάρχει σήμανση, οι φωτεινοί σηματοδότες λειτουργούν, αν δε λειτουργούσαν θα υπήρχε πρόβλημα. Ο ανθρώπινος παράγοντας είναι το βασικό στοιχείο που επηρεάζει», σημείωσε ο κ. Μπούρας.
Κλείνοντας, τόνισε ότι είναι πολύ βασικό να μην αναπτύσσονται από τους οδηγούς μεγάλες ταχύτητες, να τηρούνται τα όρια ταχύτητας που έχει ο δρόμος και οι χρήστες, οδηγοί και πεζοί, να τηρούν τον Κώδικα Οδικής Ασφάλειας. Είναι ο μόνος τρόπος αποφυγής τέτοιων άδικων θανάτων ανθρώπων.
Της Βίκυς Βετουλάκη