Υψηλό το κόστος, με το Δήμο Καλαμάτας να έχει σχέδιο μείωσής του
Ενημέρωση για τις εξελίξεις στο ζήτημα της διαχείρισης των απορριμμάτων έγινε στο τελευταίο Δημοτικό Συμβούλιο της Καλαμάτας, με το θέμα που μαστίζει για χρόνια και το Δήμο να φαίνεται πως οδηγείται σε λύση, λύση βέβαια που παίρνει τη μία παράταση μετά την άλλη.
Ο δήμαρχος Καλαμάτας ξεκίνησε λέγοντας ότι σε λίγες μέρες συμπληρώνονται 10 χρόνια από τότε που στην πόλη έγινε ενημέρωση από την εταιρεία για τη λειτουργία των εργοστασίων.
Κατά τον κ. Βασιλόπουλο, το μόνο ρεαλιστικό και εφαρμόσιμο σενάριο για το σύνολο της Περιφέρειας Πελοποννήσου είναι η κεντρική διαχείριση.
Όπως έκανε γνωστό, σύμφωνα με την εταιρεία, από την 1η Απριλίου θα λειτουργήσει η μονάδα στην Καλλιρρόη και όταν αυτό συμβεί, ο Δήμος Καλαμάτας θα πηγαίνει εκεί τα απορρίμματά του.
Ενημερώνοντας το Σώμα για το οικονομικό κομμάτι, είπε ότι το κόστος εισόδου αυτή τη στιγμή ανέρχεται στα 68.71 ευρώ ανά τόνο, ενώ με το νέο χρόνο θα υπάρξει αύξηση 5%, ως αποτέλεσμα του πληθωρισμού, κι έτσι θα φτάσει στα 72.5 ευρώ ανά τόνο.
Μιλώντας για το κόστος μεταφοράς, δήλωσε ότι οι προτάσεις που ο Δήμος έχει συγκεντρώσει, αλλά δεν είναι αποτέλεσμα διαγωνισμού, το φτάνουν στα 30 ευρώ συν ΦΠΑ ο τόνος.
Ο κ. Βασιλόπουλος παραδέχθηκε στο Σώμα ότι το κόστος είναι μεγάλο, αλλά δεν υπάρχει άλλη λύση. Ωστόσο, για να αντιμετωπιστεί, ο Δήμος Καλαμάτας θα λειτουργήσει με πολιτικές μείωσής του.
Ειδικότερα, με πολιτικές μείωσης του κόστους λειτουργίας, με πολιτικές μείωσης του κόστους μεταφοράς και, τέλος, πολιτικές μείωσης του όγκου των απορριμμάτων.
Σχετικά με το σταθμό μεταφόρτωσης στο Ασπρόχωμα, απάντησε ότι η εν λόγω μονάδα θα είναι πρότυπη και, μάλιστα, κλειστή, θα έχει κόστος 1.950.000 ευρώ, ενώ αναμένεται να είναι έτοιμη σε λιγότερο από ένα χρόνο.
Για τους άλλους χώρους μεταφόρτωσης, ο κ. Βασιλόπουλος είπε ότι ακόμα δεν έχει ξεκαθαριστεί σε ποιο σημείο θα γίνει η μεταφόρτωση και ίσως αυτό το σημείο, μέχρι να γίνει η κατασκευή του μόνιμου σταθμού, να είναι και η Μαραθόλακκα.
Π.Μπ.