Έχει… πολύ δρόμο ακόμα η υλοποίηση του οδικού άξονα
Ακόμα ένα έργο προσθέτει στο portfolio της η «ΣΑΛΦΩ», καθώς, σύμφωνα με πληροφορίες, στο διαγωνισμό επιλογής ανεξάρτητου μηχανικού για το μεγάλο οδικό έργο ΣΔΙΤ Καλαμάτα-Μεθώνη η ελληνική εταιρεία ανακηρύχθηκε ανάδοχος και θα αναλάβει καθήκοντα με την έναρξη υλοποίησής του.
Πρόκειται για ακόμα ένα σημαντικό βήμα στην εξέλιξη του μεγάλου οδικού διαγωνισμού που έχει ξεκινήσει από το 2019 και πλέον βρίσκεται σε προσυμβατική περίοδο.
Για τη «ΣΑΛΦΩ» είναι ακόμα ένα σημαντικό έργο υποδομής. Πρόσφατα αναδείχθηκε ανάδοχος για το ρόλο του τεχνικού συμβούλου στα έργα για τον Τριπλό Κόμβο Σκαραμαγκά και το τμήμα Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος του ΒΟΑΚ.
Παράλληλα, σύμφωνα με ρεπορτάζ του Νίκου Καραγιάννη στην ιστοσελίδα ypodomes.com, να θυμίσουμε πως η «ΣΑΛΦΩ» εκτελεί εδώ και χρόνια χρέη ανεξάρτητου μηχανικού για το μεγάλο έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης. Παράλληλα, συμμετέχει σχεδόν σε όλους τους διαγωνισμούς συμβούλων που τρέχουν αυτή την εποχή από δημόσιους φορείς.
Ο διαγωνισμός
Ο οδικός άξονας Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη έχει μήκος 49 χιλιομέτρων και έχει χαρακτηριστεί από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ως τμήμα του Δευτερεύοντος Εθνικού Δικτύου της χώρας.
Σε σχέση με την εξέλιξη του διαγωνισμού, αναμένεται η επίσημη ανακήρυξη του ανάδοχου σχήματος ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ για να ξεκινήσει η προσυμβατική περίοδος του έργου.
Θα χρειαστεί να περάσει η σύμβαση προς έγκριση από το Ελεγκτικό Συνέδριο, στη συνέχεια να παρουσιαστεί στη Βουλή και, τελικά, να πέσουν οι υπογραφές για να αρχίσει η κατασκευαστική περίοδος.
Πρόκειται για το μεγαλύτερο οδικό έργο στη νότια Πελοπόννησο και το δεύτερο μεγαλύτερο για την ευρύτερη περιοχή, πίσω από το Πάτρα-Πύργος. Εφόσον δεν υπάρξουν περαιτέρω καθυστερήσεις, η σύμβαση ΣΔΙΤ μπορεί να υπογραφεί το πρώτο τετράμηνο του 2023.
Η διάρκεια του έργου ορίστηκε σε 30 χρόνια, τέσσερα εκ των οποίων αφορούν στην περίοδο κατασκευής. Το κόστος με τον αναλογούντα ΦΠΑ στο σύνολο της περιόδου εκτιμήθηκε σε 312,23 εκατ. ευρώ.
Η διάρκεια της σύμβασης της ΣΔΙΤ θα είναι 360 μήνες (30 χρόνια), ενώ η αποπληρωμή του έργου θα γίνει με πληρωμές διαθεσιμότητας ή άλλες τμηματικές καταβολές, κατά την περίοδο λειτουργίας.